Vybavení: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Tabulka pokladů a velikostí)
(Jednorázové)
 
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 3: Řádek 3:
 
* Zvláštní vybavení popsané u tvé rasy.
 
* Zvláštní vybavení popsané u tvé rasy.
 
* Zvláštní vybavení popsané u tvého povolání.
 
* Zvláštní vybavení popsané u tvého povolání.
* Sladěné magické předměty (počet podle tvé úrovně).
+
* Sladěné magické či neobvyklé předměty (počet podle tvé úrovně).
 
* A k tomu jeden další {{PŘEDMĚTY|VELKÝ}} předmět na popruzích na zádech
 
* A k tomu jeden další {{PŘEDMĚTY|VELKÝ}} předmět na popruzích na zádech
 
** Typicky jde o batoh, ve kterém pohodlně uneseš až 5+{{SIL}} {{PŘEDMĚTY|STŘEDNÍCH}} předmětů, nebo odpovídající množství menších.
 
** Typicky jde o batoh, ve kterém pohodlně uneseš až 5+{{SIL}} {{PŘEDMĚTY|STŘEDNÍCH}} předmětů, nebo odpovídající množství menších.
Řádek 34: Řádek 34:
 
== Vlastnosti zbraní ==
 
== Vlastnosti zbraní ==
 
* '''DLOUHÁ''' dovoluje dát PLOŠNÝ útok, je-li veden proti všem protivníkům v dosahu (kružmý sek a podobně)
 
* '''DLOUHÁ''' dovoluje dát PLOŠNÝ útok, je-li veden proti všem protivníkům v dosahu (kružmý sek a podobně)
* '''PRŮRAZ''' snižuje KZ nepřátelům spoléhajícím na pevnost své zbroje (nikoliv však nepřátelům, co mají vysoké KZ kvůli tomu, že jsou rychlí, drobní, nehmotní a pod ...)
+
* '''PRŮRAZ''' snižuje -1KZ nepřátelům spoléhajícím na pevnost své zbroje (nikoliv však nepřátelům, co mají vysoké KZ kvůli tomu, že jsou rychlí, drobní, nehmotní a pod ...)
* '''ŠERM''' snižuje SZ nepřítelům ozbrojeným zbraněmi na blízko (tedy ZÁLOŽNÍMI, BĚŽNÝMI nebo ŤĚŽKÝMI, nikoli však PŘIROZENÝMI, jako jsou drápy, ostny, zuby a podobně).
+
* '''ŠERM''' snižuje -1SZ nepřítelům ozbrojeným zbraněmi na blízko (tedy ZÁLOŽNÍMI, BĚŽNÝMI nebo ŤĚŽKÝMI, nikoli však PŘIROZENÝMI, jako jsou drápy, ostny, zuby a podobně).
* '''POMALÁ''' snižuje SZ tobě, útočíš-li na početnějšího nepřítele (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)
+
* '''POMALÁ''' snižuje -1SZ tobě, útočíš-li na početnějšího nepřítele (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)
* '''KRYT''' zvyšuje KZ tobě, útočí-li na tebe (zblízka i z dálky) početnější nepřítel (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)
+
* '''KRYT''' zvyšuje +1KZ tobě, útočí-li na tebe (zblízka i z dálky) početnější nepřítel (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)
  
 
== Boj se dvěma zbraněmi ==
 
== Boj se dvěma zbraněmi ==
Řádek 110: Řádek 110:
 
Na některé bytosti platí, když jsou zbraně zhotoveny z netradičního materiálu (např. šípy se stříbrnými hroty, osikový kolík), natřené specifickým nátěrem (např. česnekem, vlčím morem nebo veverčím sádlem), případně jde o flakón s neobvyklou tekutinou (např. svěcenou vodu). V takovém případě se vlastnosti zbraně nemění (nebo vyber nejbližší podobnou zbraň), ale PJ má v Bestiáři například pro daný typ útoku uvedené jiné KZ, než obvykle.
 
Na některé bytosti platí, když jsou zbraně zhotoveny z netradičního materiálu (např. šípy se stříbrnými hroty, osikový kolík), natřené specifickým nátěrem (např. česnekem, vlčím morem nebo veverčím sádlem), případně jde o flakón s neobvyklou tekutinou (např. svěcenou vodu). V takovém případě se vlastnosti zbraně nemění (nebo vyber nejbližší podobnou zbraň), ale PJ má v Bestiáři například pro daný typ útoku uvedené jiné KZ, než obvykle.
  
= Magické předměty =
+
== Nouzové zbraně ==
Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) magickými předměty, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah.
+
Pokud používáš místo zbraně nějaký obyčejný předmět (třeba nohu od židle či pánvičku) nebo používáš zbraň jinak, než k čemu je určena (např. střelnou zbraň v boji zblízka, úder hruškou meče nebo toporem sekery), potom:
Magické předměty, se kterými není sladěna musí nést uložené ve svém batohu či torně (vyjma alchymisty, který je může nosit i v truhle).
+
* dokážeš-li alespoň trochu využít charakter zbraně (např. na vzdálenost DOTYK přeci jen zvládneš z natažené kuše vystřelit nebo se toporem sekery rozmáchnout), počítej si její SZ, ale nezapočítávej si její vlastnosti. U předmětů, jako noha od židle nebo pánvička SZ odhadni podle velikosti.
 +
* je-li to opravdu nouzové použití (např. kuší někoho praštíš do hlavy, nebo se o topor sekery přetahuješ s nepřítelem, co ho drží ve spárech), počítej si SZ:1 a nezapočítávej si její vlastnosti.
 +
 
 +
= Kouzelné a neobvyklé vybavení =
 +
Kouzelné a neobvyklé vybavení je takové, které umožňuje postavě provádět nějaký neobvyklý tah - typicky tah jiného povolání, rasy nebo nějaký tah ušitý předmětu na míru.
 +
 
 +
== Jednorázové ==
 +
Jednorázové trvalé a magické předměty - typicky lektvary a svitky - jsou vlastně předpřipravená KOUZLA. Použitím se spotřebují. Vždy je řečeno, kolik MAGů je v nich uloženo. Jejich trvanlivost je {{TRVÁNÍ|VÝPRAVA}}.
 +
 
 +
Občas v podzemních jeskyních najdeš staré lektvary a svitky, které jsou stále použitelné. To je typicky dané tím, že byly uloženy v chladu, vlhku, tmě a permanentní přítomnosti slabé latentní magie. Trvanlivost takových předmětů se tedy váže na tu {{TRVÁNÍ|VÝPRAVU}}, při které je najdeš a vyzvedneš z místa, kde ležely.
 +
 
 +
== Trvalé ==
 +
Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) trvalými magickými či neobvyklými předměty či bytostmi, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah.
 +
 
 +
Předmět, se kterým je postava sladěna, může mít po ruce, aniž by jí to přetěžovalo.
 +
 
 +
Vyžaduje-li předmět k používání MAGy, jsou dvě možnosti, jak je hrdina může dodat:
 +
* Může použít vlastní magenergii z hlavy nebo truhly.
 +
* Opětovným sladěním nabije předmět na 3 MAGy, které pak může postupně použít.
  
 
= Poklady =
 
= Poklady =
Řádek 118: Řádek 136:
 
* Každé [[Povolání|povolání]] má u sebe uvedeno, kolik {{PŘEDMĚTY|MALÝCH}} a {{PŘEDMĚTY|STŘEDNÍCH}} {{CENNOSTI|CENNOSTÍ}} toho kterého druhu unese bez omezení.
 
* Každé [[Povolání|povolání]] má u sebe uvedeno, kolik {{PŘEDMĚTY|MALÝCH}} a {{PŘEDMĚTY|STŘEDNÍCH}} {{CENNOSTI|CENNOSTÍ}} toho kterého druhu unese bez omezení.
 
* Kdokoliv může tahat libovolné poklady ve svém batohu, kde zaberou místo podle své velikosti.
 
* Kdokoliv může tahat libovolné poklady ve svém batohu, kde zaberou místo podle své velikosti.
 +
 +
== Měďáky, zlaťáky, stříbrňáky ==
 +
1-CENNOST je pár DROBNÝCH zlatek, 1 MALÝ měšec stříbrňáků nebo 1 STŘEDNÍ pytel měďáků.
  
 
== Tabulka pokladů a velikostí ==
 
== Tabulka pokladů a velikostí ==

Aktuální verze z 28. 12. 2020, 12:38

Aniž by tě to PŘETÍŽILO, uneseš:

  • Zbraně, které odpovídají tvému povolání, nebo lehčí.
  • Zvláštní vybavení popsané u tvé rasy.
  • Zvláštní vybavení popsané u tvého povolání.
  • Sladěné magické či neobvyklé předměty (počet podle tvé úrovně).
  • A k tomu jeden další VELKÝ předmět na popruzích na zádech
    • Typicky jde o batoh, ve kterém pohodlně uneseš až 5+SIL STŘEDNÍCH předmětů, nebo odpovídající množství menších.

Můžeš si toho na sebe navěsit i víc, ale potom se řiď následujícími pravidly:

  • Máš-li prostor si přebytečné vybavení odložit, může tak učinit a vyhodnocovat tahy normálně.
  • Potřebuješ-li vyhodnotit nějaký tah a nemůžeš si odložit, započítej si PŘETÍŽENÍ.
  • A pokud máš při PŘETÍŽENÍ v některém tahu POTÍŽE, může tě to UNAVIT.

PŘETÍŽENÍ je kumulativní – za každý další předmět, který neseš navíc, se postih zvedá (byť může zasáhnout různé vlastnosti).

Zbraně

U každého povolání máš uvedeno, kolik a jakých zbraní dokážeš nést a mít připravených „po ruce“, aniž by tě to PŘETĚŽOVALO. Mezi těmito zbraněmi dokážeš relativně rychle přezbrojit – stačí, aby ti v tom nic nebránilo. Toto množství může dále rozšířit tvá rasa, případně tahy, které si vezmeš, když budeš získávat další úrovně.

Pokud chceš nosit víc zbraní a nebýt PŘETÍŽENÝ, můžeš si je nést v batohu a přezbrojení pak CHVÍLI trvá. Co se týká posouzení, kolik toho uneseš v batohu:

  • ZÁLOŽNÍ jednoruční a střelné zbraně jsou MALÉ.
  • ZÁLOŽNÍ obouruční a BĚŽNĚ jednoruční a střelné zbraně jsou STŘEDNÍ.
  • BĚŽNÉ obouruční a TĚŽKÉ zbraně jsou VELKÉ.

Chceš-li v boji používat zbraň, kterou neumíš mít připravenou "po ruce", můžeš, ale PŘETĚŽUJE tě to.

Chceš-li bez přezbrojování a vyndavání věcí z batohu nést víc věcí, než dokážeš mít připraveno "po ruce", můžeš, ale PŘETĚŽUJE tě to.

Přirozené zbraně

Tahy některých povolání umožňují používat části těla jako zbraně. Také mnohé bytosti používají části těla jako své zbraně. Takové zbraně označujeme jako PŘIROZENÉ a svého majitele nijak nezatěžují. Základní přirozenou zbraní, kterou mají všichni hrdinové k dispozici jsou Pěsti a kopy.

Vlastnosti zbraní

  • DLOUHÁ dovoluje dát PLOŠNÝ útok, je-li veden proti všem protivníkům v dosahu (kružmý sek a podobně)
  • PRŮRAZ snižuje -1KZ nepřátelům spoléhajícím na pevnost své zbroje (nikoliv však nepřátelům, co mají vysoké KZ kvůli tomu, že jsou rychlí, drobní, nehmotní a pod ...)
  • ŠERM snižuje -1SZ nepřítelům ozbrojeným zbraněmi na blízko (tedy ZÁLOŽNÍMI, BĚŽNÝMI nebo ŤĚŽKÝMI, nikoli však PŘIROZENÝMI, jako jsou drápy, ostny, zuby a podobně).
  • POMALÁ snižuje -1SZ tobě, útočíš-li na početnějšího nepřítele (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)
  • KRYT zvyšuje +1KZ tobě, útočí-li na tebe (zblízka i z dálky) početnější nepřítel (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)

Boj se dvěma zbraněmi

Pokud bojuješ se dvěma jednoručními zbraněmi, rozhodni se, kterou z nich používáš jako hlavní a kterou si pomáháš. V případném bojovém tahu si počítej:

  • SZ a všechny vlastnosti hlavní zbraně
  • Jednu vlastnost pomáhající zbraně

Vlastnosti ŠERM a PÁDNÝ se mohou kumulovat (tzn. boj se dvěma šavlemi snižuje ZÁSAH od nepřítele o -2).

ZBRANĚ

Zbraň SZ Dosah Ruce Vlastnosti Vlastnosti Druh Poznámka
Pěst, kop 0 DOTYK 0 PŘIROZENÁ 0+0-0=0
Prak, kámen 0 DOTYK+HOD 1 ZÁLOŽNÍ 0+1-1=0
Dýka, nůž 1 DOTYK+HOD 1 ZÁLOŽNÍ 1+1-1=1
Tesák, krátký meč 1 DOTYK 1 ŠERM ZÁLOŽNÍ 1+1-1=1
Obuch, boxer 1 DOTYK 1 PRŮRAZ ZÁLOŽNÍ 1+1-1=1
Hůl 2 DOTYK 2 DLOUHÁ ZÁLOŽNÍ 2+1-2=1
Štít 1 DOTYK 1 KRYT BĚŽNÁ 1+1-1=0
Sekera, kopí 2 DOTYK+HOD 1 BĚŽNÁ 2+1-1=2
Vidle 2 DOTYK+HOD 2 DLOUHÁ na DOTYK BĚŽNÁ 2+1+1-2=2
Meč, šavle 2 DOTYK 1 ŠERM BĚŽNÁ 2+1-1=2
Palcát, řemdih 2 DOTYK 1 PRŮRAZ BĚŽNÁ 2+1-1=2
Halapartna 2 DOTYK 2 ŠERM DLOUHÁ BĚŽNÁ 2+2-2=2
Cep 2 DOTYK 2 PRŮRAZ DLOUHÁ BĚŽNÁ 2+2-2=2
Luk 2 HOD+DOSTŘEL 2 BĚŽNÁ 2+1-2=1
Samostříl, kuše 2 HOD+DOSTŘEL 2 PRŮRAZ POMALÁ BĚŽNÁ 2+1-3=1
Trojzubec 3 DOTYK 2 DLOUHÁ BĚŽNÁ 3+1-2=1
Válečné kladivo 3 DOTYK 1 PRŮRAZ TĚŽKÁ 3+1-1=3
Obouruční meč 3 DOTYK 2 ŠERM DLOUHÁ TĚŽKÁ 3+2-2=3
Obouruční sekera 3 DOTYK 2 ŠERM PRŮRAZ TĚŽKÁ 3+2-2=3
Obouruční palice, těžký kyj 3 DOTYK 2 PRŮRAZ DLOUHÁ TĚŽKÁ 3+2-2=3
Těžká kuše 3 HOD+DOSTŘEL 2 PRŮRAZ POMALÁ TĚŽKÁ 3+2-3=2
Pochodeň 2 DOTYK 1 BĚŽNÁ 2+0-1=0

ZBROJE

Zbroj KZ Vlastnost
Prošívanice, kožená 1
Šupinová, plátová 2
Turnajová 3 POMALÁ

Nátěry na zbraně a zvláštní projektily

Na některé bytosti platí, když jsou zbraně zhotoveny z netradičního materiálu (např. šípy se stříbrnými hroty, osikový kolík), natřené specifickým nátěrem (např. česnekem, vlčím morem nebo veverčím sádlem), případně jde o flakón s neobvyklou tekutinou (např. svěcenou vodu). V takovém případě se vlastnosti zbraně nemění (nebo vyber nejbližší podobnou zbraň), ale PJ má v Bestiáři například pro daný typ útoku uvedené jiné KZ, než obvykle.

Nouzové zbraně

Pokud používáš místo zbraně nějaký obyčejný předmět (třeba nohu od židle či pánvičku) nebo používáš zbraň jinak, než k čemu je určena (např. střelnou zbraň v boji zblízka, úder hruškou meče nebo toporem sekery), potom:

  • dokážeš-li alespoň trochu využít charakter zbraně (např. na vzdálenost DOTYK přeci jen zvládneš z natažené kuše vystřelit nebo se toporem sekery rozmáchnout), počítej si její SZ, ale nezapočítávej si její vlastnosti. U předmětů, jako noha od židle nebo pánvička SZ odhadni podle velikosti.
  • je-li to opravdu nouzové použití (např. kuší někoho praštíš do hlavy, nebo se o topor sekery přetahuješ s nepřítelem, co ho drží ve spárech), počítej si SZ:1 a nezapočítávej si její vlastnosti.

Kouzelné a neobvyklé vybavení

Kouzelné a neobvyklé vybavení je takové, které umožňuje postavě provádět nějaký neobvyklý tah - typicky tah jiného povolání, rasy nebo nějaký tah ušitý předmětu na míru.

Jednorázové

Jednorázové trvalé a magické předměty - typicky lektvary a svitky - jsou vlastně předpřipravená KOUZLA. Použitím se spotřebují. Vždy je řečeno, kolik MAGů je v nich uloženo. Jejich trvanlivost je VÝPRAVA.

Občas v podzemních jeskyních najdeš staré lektvary a svitky, které jsou stále použitelné. To je typicky dané tím, že byly uloženy v chladu, vlhku, tmě a permanentní přítomnosti slabé latentní magie. Trvanlivost takových předmětů se tedy váže na tu VÝPRAVU, při které je najdeš a vyzvedneš z místa, kde ležely.

Trvalé

Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) trvalými magickými či neobvyklými předměty či bytostmi, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah.

Předmět, se kterým je postava sladěna, může mít po ruce, aniž by jí to přetěžovalo.

Vyžaduje-li předmět k používání MAGy, jsou dvě možnosti, jak je hrdina může dodat:

  • Může použít vlastní magenergii z hlavy nebo truhly.
  • Opětovným sladěním nabije předmět na 3 MAGy, které pak může postupně použít.

Poklady

  • Množství DROBNÝCH CENNOSTÍ, jako jsou mince, drobné šperky a drahé kameny, které uneseš bez PŘETÍŽENÍ se neřeší.
  • Každé povolání má u sebe uvedeno, kolik MALÝCH a STŘEDNÍCH CENNOSTÍ toho kterého druhu unese bez omezení.
  • Kdokoliv může tahat libovolné poklady ve svém batohu, kde zaberou místo podle své velikosti.

Měďáky, zlaťáky, stříbrňáky

1-CENNOST je pár DROBNÝCH zlatek, 1 MALÝ měšec stříbrňáků nebo 1 STŘEDNÍ pytel měďáků.

Tabulka pokladů a velikostí

Velikost Cennost Trofej Listina Magický předmět Ovoce Voda Výbušnina Zbraň Vybavení
DROBNÁ Mince, drahý kámen, prsten, nášunice Šupina, ucho, dráp Útržek pergamenu, vytržená stránka z deníku Prsten, náušnice Třešně Doušek Sirka Šíp, šipka do kuše Křesadlo, lžíce, hřebík
MALÁ Náramek, čelenka, náhrdelník, soška, co se vejde do dlaně Skalp, roh, tlapka malého tvora Svitek, mapa, glejt Lektvar, čelenka, hůlka Jablko Sklenka, flakón, lahvička Granát Dýka, Prak Lucerna,
STŘEDNÍ Žezlo, náhrdelník, soška, co jde zvednout jednou tukou Hlava, tlapa velkého tvora, vlčí kůže Kniha, obraz vyříznutý z rámu Kouzelný meč, čarodějova hůl Meloun Lahev, soudek Bomba Meč, samostříl Svazek pochodní, lano, kotlík
VELKÁ Trůn, socha, co jde odtáhnout na zádech Mrtvola, medvědí kůže, dračí ocas Nástěnná mapa, obraz v rámu, menší tapisérie Čarovný kyj, oživlé zrcadlo Velká dýně Sud s vodou Sud s prachem Halapartna Batoh s věcmi, nůše
OBROVSKÁ Velký oltář, socha, kterou musí táhnout několik mužů Baziliščí mrtvola Tapisérie přes celou stěnu Magický portál Dýně proměněná v kočár vezoucí princeznu Nádrž s vodou Vůz naložený výbušninami Balista, katapult Chatrč, kočár