Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Herní pojmy

Odebráno 2 749 bajtů, 16. 5. 2019, 17:47
bez shrnutí editace
V této kapitole najdeš seznam důležitých herních pojmů a vysvětlení, jak s nimi zacházet.
 
== Postavy, hrdinové a nestvůry ==
 
V pravidlech se můžeš setkat s tím, že některé tahy nebo pravidla budou popisovat chování postav, hrdinů nebo nestvůr.
* Slovem '''hrdina''' označujeme hráčské postavy (tedy ty, které zažívají dobrodružství), případně jejich pomocníky, získané skrze tahy.
* Slovem '''nestvůra''' označujeme všechny bytosti, se kterými se hrdinové na dobrodružství potkávají a hraje za ně PJ – tedy jak monstra, zvířata, nemrtvé a další havěť, tak inteligentní cizí postavy, například vesničany, stráže, temné čaroděje nebo družiny jiných dobrodruhů.
* Používají-li pravidla slovo '''postava''', myslí tím jak hrdiny, tak nestvůry.
 
V případě tahů se pak můžeš setkat s používáním různých mluvnických osob.
* Oslovuje-li tě tah v druhé osobě jednotného čísla ("např. ty uděláš"), jde vždy o oslovení hrdiny (toto platí ve všech tazích)
* Uvádí-li tah nějakou instrukci v první osobě ("např. já udělám"), říká, co provede nestvůra či překážka, které se tah týká (s tímto se setkáš hlavně v Bestiáři či v ukázkovém dobrodružství)
* Někdy pravidla používají také třetí osobu ("např. PJ udělá") - v takovém případě je vždy uvedeno, koho se pravidlo týká
 
== Vlastnosti ==
Každý hrdina má 5 vlastností, které vyjadřují, jak si dokáže poradit v různých situacích. Tyto vlastnosti mohou nabývat hodnot od -2 do +3. Pokud si hrdina nese následky těžkého zranění, mohou výjimečně klesnout až k -3. Jsou to následující:
=== SIL ===
Síla vyjadřuje zdatnost v boji tváří v tvář či v siláckých kouscích. Také určuje, kolik vybavení u sebe uneseš, než tě to PŘETÍŽÍ.
 
=== OBR ===
Obratnost určuje zdatnost ve střelbě, hbitost a schopnost uhýbat či se rychle pohybovat a také má šikovnost a mrštnost tvých prstů.
 
=== ODL ===
Odolnost značí, kolik toho vydržíš, pokud strádáš, působí na tebe jedy a podobně. Také ovlivňuje množství zranění, které sneseš.
 
=== INT ===
Inteligence vyjadřuje všímavost, zdatnost v řešení hádanek a také ovládání magie, zvolíš-li si některé magické povolání.
 
=== CHA ===
Charisma určuje, jak jsi schopný v působení na a ovlivňování ostatních. Čím je vyšší, tím spíše dokážeš ostatní ovlivňovat po dobrém, čím je nižší, tím spíše dokážeš v ostatních vyvolat strach.
 
{{poznámka|Nestvůry žádné podobné vlastnosti jako hrdinové nemají, neboť si nikdy nehází kostkami. To, kolik toho vydrží, co dokáží či nedokáží hrdinům způsobit je popsáno v [[Bestiář|Bestiáři]] odlišným způsobem, zejména skrze jejich tahy.}}
== Míry a váhy ==

Navigační menu