Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Herní pojmy

Přidáno 1 042 bajtů, 22. 4. 2020, 18:43
Významnost protivníků
== Významnost protivníků ==
Při hře se budeš setkávat s BEZEJMENNÝMI , VÝZNAMNÝMI a s VÝZNAMNÝMI LEGENDÁRNÍMI bytostmi.
* BEZEJMENNÉ bytosti chodí zpravidla po skupinách a v příběhu zpravidla nevystupují pod svými jmény. Patří sem například skupiny skřetů, zombií, smečky vlků a podobně.
* VÝZNAMNÉ bytosti jsou zpravidla jedinečné a v rámci příběhu tvoří překážky, jejich jméno bývá známé, mají vlastní agendu, zájmy, motivy. Jde například o černokněžníka, baziliška či vlkodlaka).* LEGENDÁRNÍ bytosti jsou jedinečné v rámci širého kraje nebo dokonce světa. Jejich jméno je legendou. Takovou bytostí je například drak, upír nebo mocný císař.
=== SKUPINY ===
Při setkání s protivníkem občas bude záležet na tom, jak jak velká je skupina, které budeš čelit.  U BEZEJMENNÝCH bytostí se řiď následující stupnicí:
* HRSTKA – až tři bytostí
* HOUF – více než tři, ale méně než deset
* HROMADA – mezi deseti a necelými třiceti
* HORDA – více než třicet bytostí
 
Setkáš-li se s VÝZNAMNOU bytostí, vydá za HRSTKU. Dva vydají za HOUF, tři za HROMADU, čtyři a více za HORDU. A pokud se VÝZNAMNÁ bytost přidá k BEZEJMENNÝM (např. kapitán vede do boje stráž, nebo velekněžku doprovází skupina kultistů), potom každá VÝZNAMNÁ bytost zvyšuje velikost skupiny, se kterou je spojena, o jeden stupeň.
 
LEGENDÁRNÍ bytost bývá unikátní a často mívá více zvláštních tahů, které vyjadřují její zvláštnost v boji i mimo něj. Společným faktorem ale je, že:
* LEGENDÁRNÍ bytost není možné zabít prostým způsobením SMRTI. Utrží-li zranění, které ji má způsobit SMRT (ať už přímo, nebo "přetečením") a má ještě jedno volné políčko zranění, vyplní se to. Teprve pokud žádné volné políčko nemá, je možné ji SMRT způsobit.
* LEGENDÁRNÍ bytost je možné dostat do NEVÝHODNÉHO POSTAVENÍ pouze ve výjimečném případě, kdy to situace v herní fikci nabízí, nebo k tomu hrdinové vyvinuli patřičné úsilí
* LEGENDÁRNÍ bytost není možné žádným druhem jednání či kouzla přimět, aby jednala v rozporu se svým impulzem.

Navigační menu