Jaříkovo dobrodružsví

Z Svět Dračáku
Verze z 16. 7. 2019, 05:27, kterou vytvořil Markyparky (diskuse | příspěvky) (Výprava začíná)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Aby sis udělal představu, jak to funguje ve Světě Dračáku, čeká tě malá ukázka hry. Vžij se na malou chvíli do role zatím nezkušeného hraničáře Jaříka, kterého několik dobrodruhů potkalo na své cestě do nitra Šedého údolí a přemluvili ho, aby se k nim přidal. Tato ukázka nevyužívá pravidla v celém jejich rozsahu – ukázková vyhodnocení jsou výrazně zjednodušená. Měla by ti ale posloužit se zorientovat v tom, o čem hraní Světu Dračáku vlastně je.

Úvodní slovo

 Úvod: Stalo se to asi týden po smrti tvého otce, kdy tě ve tvé horské chýši, kterou jsi po něm sdělil společně s jeho vybavením, navštívili dva cizinci – barbarská válečnice Dyndara a elfí čarodéj Obrein. Pamatuješ si je z dětství, občas se ukázali ve vašem domku, zpravidla vytáhli otce na nějakou výpravu a ty jsi ho pak měsíc nebo dva neviděl. Zpátky se pak vracíval pomlácený, unavený, ale také šťastný a vždy přinesl domů nějaké cennosti, trofeje nebo alespoň zajímavé příběhy. Přesto tě trochu překvapilo a snad i zaskočilo, když ti řekli, že se chystají na další výpravu a protože tvůj otec s nimi už nemůže, hodila by se jim pomoc mladého dobrodruha, jako jsi ty. Jejich zkušenosti a tvé mladé tělo prý jsou zárukou úspěchu.
 Zprvu ses zdráhal, ale slovo dalo slovo a ty tak dnes časně zrána stojíš nad Šedým údolím, vyzbrojený tím, čím jsi doma našel a dychtící očekáváním prvního velkého dobrodružství. Vlastně ses ani neptal, proč tam jdete.
 Jmenuješ se Jařík a jsi hraničářem. Máš třpytivé šupinové brnění, dlouhý luk s toulcem obyčejných šíp, k tomu pár stříbrných. V batohu máš malý nůž, na zádech štít a meč po svém otci a pár zásob – lano, jídlo a několik pochodní. 

Představ si, že jsi se právě sešel s přáteli, kteří ti chtějí ukázat Svět dračáku. Právě oni už hru znají, budou hrát Dyndaru a Obreina a v následujícím textu tě s jejich hrou nebudeme zatěžovat, vždy jen v závorce najdeš zmínku toho, jaký tah vlastně hráli. Ukázková hra je ale postavená tak, aby všechna důležitá rozhodnutí záležela na tobě. Stejně tak tě občas necháme rozhodnout věci, které by ve skutečné hře rozhodl PJ.

Při skutečné hře ti také nebude PJ nabízet jen omezené možnosti, budeš se moct rozhodovat úplně volně, nebo ti tahy nabídnou mnohem širší paletu voleb. První ukázka hry pro tebe ale má formu jednoduchého gamebooku a plní roli tutoriálu, který ti nastíní, jak se vlastně Svět dračáku hraje.

Kromě slovního popisu, který už znáš, bude tvá postava popsána také několika čísly. Prozatím si někam poznamenej, že tvá postava má hodnoty:

  • Síla (dále jen SIL) +2,
  • Obratnost (dále jen OBR) +1,
  • Odolnost (dále jen ODL) =0,
  • Inteligenci (dále jen INT) =0,
  • Charisma (dále jen CHA) -1.

Až budeš dál číst pravidla, zjistíš, že ve Světě dračáku je postava popsána více než pěti čísly, dozvíš se například, jak řešit ve hře zranění, únavu, kouzla, naučíš se používat zbraně a další vybavení. Pro úvodní představu je ale hra značně zjednodušená. Kromě papíru a tužky budeš potřebovat ještě dvě šestistěnné kostky, kterými se budou vyhodnocovat situace, ve kterých bude spolurozhodovat náhoda.

Výprava začíná

 PJ: Tvým přátelům to trvalo déle, ale nakonec jste se sešli a po chvilce hledání jste na západní straně kopce našli zarostlou rokli, která zdálky nebyla v krajině patrná. 
 Obrein: Hledám v okolí vstupu velký kámen (ODHAD SITUACE), který by měl zakrývat skrytý sestup do Šedého údolí. 
 PJ: Opravdu najdeš na jednom z kamení mechem zarostlé prastaré runy. Znamenají něco jako "Cizinče, nevstupuj na toto posvátné místo."
 Dyndara: "To platilo v dávných dobách", pronesu nahlas, "dnes už je údolí zcela jistě opuštěné." Vrazím do štěrbiny mezi kamenem a skálou svůj meč (PŘEKONÁNÍ SILOU) a i když mi chvíli trvá, balvan odvalím stranou. Mezi křovisky se odhalí úzké, mechem zarostlé schodiště, vedoucí prostředkem nějaké rokle dolů do údolí. Vyrazím po něm jako první.
 Obrein: "Půjdu druhý, ty nás kryj zezadu," rozhodnu a pokračuji za Dyndarou. Jak vypadá schodiště?
 PJ: Je úzké, klikaté, občas se nějaký schod viklá nebo je porostlý mečem tak, že klouže. S trochou opatrnosti ale sestoupíte až k jeho patě. 

Sestoupíte k patě schodiště (1).