Odpočinek a uzdravování

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Následky a zranění, které utržíš na dobrodružství, je možné odstraňovat TÁBOŘENÍM či poskytnutím PRVNÍ POMOCI.

Táboření

Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje přiměřený spánek nebo alespoň odech a jídlo. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU. TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.

Místo k táboření

Tábořit není možné úplně kdekoliv. Podle nebezpečnosti můžeme místa k tábořiště dělit na:

BEZPEČNÁ

Bezpečná místa jsou taková, kde postavy nikdo neohrožuje:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí to jsou místa, kde postavy někdo chrání (např. tábor spřátelených nestvůr, které drží vlastní hlídky)
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)

Na bezpečných místech je možné tábořit bez držení hlídky.

ZAJÍMAVÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde nebezpečí hrozit může, ale nemusí:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít.

  • Pokud alespoň jeden hrdina při táboření drží hlídku, tak se buďto nestane nic, nebo PJ hraje měkký tah.
  • Pokud alespoň jeden hrdina při táboření drží hlídku, tak se buďto nestane nic, nebo PJ hraje tvrdý tah.

NEBEZPEČNÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Pokud alespoň jeden hrdina drží hlídku, hraje PJ měkký tah. Pokud nikdo hlídku nedrží, hraje PJ tvrdý tah.


Činnosti během táboření

Některá povolání mají možnost či dokonce povinnost dobu TÁBOŘENÍ něčemu věnovat – například meditaci či odpočinku po náročném léčení sebe sama. Postava, která tak učiní, není schopná držet hlídku.

Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě. Pokud na takovém místě nikdo hlídku nedrží (např. protože jsou všichni zaměstnaní), musíš zvolit o 1 volbu víc při TREFĚ při Táboření na zajímavém místě.

Při táboření je také možné se dobře bavit – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, smát se a radovat. Takováto úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a vyléčí tedy o 1 LZ více, než je obvyklé).

Pokud není zdroj takové zábavy k dispozici v hostinci či vojenském ležení od nějaké cizí postavy, může se o něj také postarat některý z hrdinů – ten pak samozřejmě nebude hlídat. Je ale třeba mít na paměti, že taková zábava je hlučná a může způsobit, že z BEZPEČNÉHO tábořiště se stane ZAJÍMAVÉ.