Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Příručka Pána jeskyně

Přidáno 81 bajtů, 15. 9. 2019, 14:07
Přemýšlej i o věcech, které nejsou na scéně
Tímhle způsobem můžeš, kdykoliv se to hodí, určovat a zároveň oznamovat hráčům, co se děje v místech, kde zrovna hrdinové nejsou, aniž bys nutně musel simulovat veškerý běh událostí, které se ve hře neprojeví. Také tímhle způsobem můžeš vracet do hry významné bytosti, se kterými se postavy setkaly dříve, či je charakterizovat.
'''''Příklad:''' Hrdinové se na své výpravě dozvěděli o chystaném skřetím přepadu podhorské vísky. Informaci jim sdělil potulný mnich Tulach a dodal k tomu, že spěchá do nedaleké vojenské posádky o pomoc. Bohužel, okolnosti výpravy vedly k tomu, že hrdinové se k oné vísce zatím vůbec nedostali. Dokud se hrdinové nepodívají přímo do vísky, do skřetího tábořiště, nepotkají mnicha Tulacha nebo nenavštíví vojenskou posádku, není ve hře třeba vůbec řešit, zda už k nájezdu došlo, jak dopadla a zda vojáci přišli nebo nepřišli na pomoc. Pokud by ale někdy nastala situace, že by PJ v nějaké scéně hledal insporaci pro zahrání nějakého tahu, může se zamyslet, zda nevyužít rozehranou situaci, která je mimo scénu a neposunout ji - například hrdinové mohou nalézt zajatého skřeta, mohou najít mrtvolu mnicha Tulacha, mohou potkat vojenskou hlídku, která potvrdí, že pevnůstka zprávu o potřebné pomoci nedostala, nebo mohou narazit na uprchlíky z oné vesnice dlouho po nájezdu. Události na pozadí pak zpětně přizpůsobí tomu, aby jeho tah dával smysl.''
== Kdy táhnout ==

Navigační menu