Zloději: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(NABÍDKA, KTEROU NELZE ODMÍTNOUT)
(Vybavení)
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 14: Řádek 14:
 
** Foukačka (cíl necítí bolest, jen malé píchnutí)
 
** Foukačka (cíl necítí bolest, jen malé píchnutí)
 
*** Navíc zvoleno „Neprozradil ses“ u zlodějského útoku.
 
*** Navíc zvoleno „Neprozradil ses“ u zlodějského útoku.
*** Běžná: Velká foukačka na šipky (SZ: 2; HOD; 2-ruč;)
+
*** Běžná: Velká foukačka na šipky (SZ: 1; HOD; 2-ruč; PRŮRAZ)
 
*** Záložní: Malá foukačka na ostny (SZ: 1; HOD; 1-ruč;)
 
*** Záložní: Malá foukačka na ostny (SZ: 1; HOD; 1-ruč;)
 
** Skrytá střelná (možno zaútočit rovnou z rukávu/z pod pláště)
 
** Skrytá střelná (možno zaútočit rovnou z rukávu/z pod pláště)
Řádek 76: Řádek 76:
 
TREFA:
 
TREFA:
 
* Prozradíš se
 
* Prozradíš se
* Nepřítel obdrží ZÁSAH a zastavíš jej, pokud se o něco snaží
+
* Nepřítel obdrží ZÁSAH
 +
* Dosáhl jsi plného úspěchu
 
* 10+: Zlepši výsledek 2 z:
 
* 10+: Zlepši výsledek 2 z:
 
* 7-9: Zlepši výsledek 1 z:
 
* 7-9: Zlepši výsledek 1 z:
Řádek 171: Řádek 172:
 
* Při 6- získáš jen vzdálené to, co jsi chtěl a ještě musíš slíbit protislužbu. PJ je na tahu.
 
* Při 6- získáš jen vzdálené to, co jsi chtěl a ještě musíš slíbit protislužbu. PJ je na tahu.
  
=== ČAROVNÝ KLÍČ ===
+
=== ČAROVNÝ PAKLÍČ ===
 
Můžeš použít [[#ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ|ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ]] i na magické zámky.
 
Můžeš použít [[#ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ|ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ]] i na magické zámky.
 
Pokud používáš [[#ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ|ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ]] na běžné zámky, máš při TREFĚ o 1 volbu víc.
 
Pokud používáš [[#ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ|ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ]] na běžné zámky, máš při TREFĚ o 1 volbu víc.
Řádek 197: Řádek 198:
  
 
Nemůžete spolu mluvit, ale v tvé blízkosti vždy jednají, jak si přeješ (přiměřeně inteligenci cvičeného zvířete). Vzdálí-li se, zvládnou vykonat jeden druh příkazů, na který je cvičena, jinak se chovají jako běžná zvířata. Vyber si, o jaké zvíře se jedná:
 
Nemůžete spolu mluvit, ale v tvé blízkosti vždy jednají, jak si přeješ (přiměřeně inteligenci cvičeného zvířete). Vzdálí-li se, zvládnou vykonat jeden druh příkazů, na který je cvičena, jinak se chovají jako běžná zvířata. Vyber si, o jaké zvíře se jedná:
* Jeden exemplář většího zvířete (lasička, moucha zlodějka, obří krysa, had): OBR+1
+
* Jeden exemplář většího zvířete, který je stále s tebou jako významný pomocník (lasička, moucha zlodějka, obří krysa, had): OBR+1
* HEJNO menších zvířátek (krysy, vrabčáci, cvrčci, pavouci): ODL+1
+
* HEJNO menších zvířátek, které můžeš kdykoliv přivolat jako bezejmenné pomocníky (krysy, vrabčáci, cvrčci, pavouci): ODL+1
  
 
Pomocníci mohou používat všechny zlodějské tahy, které umíš, dává-li to (s ohledem na jejich inteligenci a vzhled) smysl v příběhu.
 
Pomocníci mohou používat všechny zlodějské tahy, které umíš, dává-li to (s ohledem na jejich inteligenci a vzhled) smysl v příběhu.
Řádek 213: Řádek 214:
  
 
=== BOJOVÁ UMĚNÍ ===
 
=== BOJOVÁ UMĚNÍ ===
Při boji na blízko beze zbraně vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:
+
Při boji na blízko beze zbraně s humanoidními protivníky vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:
* V útoku vydáš za {{SKUPINY|HOUF}} místo {{SKUPINY|HRSTKY}}
+
* Využiješ znalosti lidského těla, v útoku vydáś za dva hrdiny.
* V obraně vydáš za {{SKUPINY|HOUF}} místo {{SKUPINY|HRSTKY}}
+
* Využiješ znalosti lidské taktiky, charakteru, v obrané vydáš za dva hrdiny.
 
Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti {{SKUPINY|HRSTCE}}, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění {{SKUPINY|HRSTCE}} o 1 stupeň v útoku).
 
Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti {{SKUPINY|HRSTCE}}, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění {{SKUPINY|HRSTCE}} o 1 stupeň v útoku).
  
Řádek 222: Řádek 223:
  
 
=== ŠTÍT Z OSTŘÍ ===
 
=== ŠTÍT Z OSTŘÍ ===
Výhodu zbraní, které mají vlastnost {{ŠERM}}, dokážeš využít i proti projektilům.
+
Výhodu zbraní, které mají vlastnost {{ŠERM}}, dokážeš využít i proti projektilům v boji z dálky.
  
 
=== NABÍDKA, KTEROU NELZE ODMÍTNOUT ===
 
=== NABÍDKA, KTEROU NELZE ODMÍTNOUT ===

Verze z 1. 8. 2019, 12:54

Jak vypadáš?

  • Muž, žena, puberťák, v nejlepších letech, starý
  • Udržovaná zbroj, nenápadné oblečení, špinavý plášť, roztrhané oblečení
  • Drsná tvář, krásná tvář, nevinná tvář, zjizvená tvář, špinavá tvář
  • Podezřívavý pohled, okouzlující pohled, těkavé oči, soustředěné oči, chladný pohled
  • Šlachovité tělo, vypracované tělo, mrštné tělo, malé tělo

Vybavení

  • Vyber si 1 z:
    • Zlodějskou běžnou zbraň a obyčejnou záložní zbraň
    • Obyčejnou běžnou zbraň a zlodějskou záložní zbraně
    • Obyčejnou běžnou a záložní zbraň
  • Zlodějské zbraně
    • Foukačka (cíl necítí bolest, jen malé píchnutí)
      • Navíc zvoleno „Neprozradil ses“ u zlodějského útoku.
      • Běžná: Velká foukačka na šipky (SZ: 1; HOD; 2-ruč; PRŮRAZ)
      • Záložní: Malá foukačka na ostny (SZ: 1; HOD; 1-ruč;)
    • Skrytá střelná (možno zaútočit rovnou z rukávu/z pod pláště)
      • Možnost odehrát Zlodějský útok tam, kde jsi na očích
      • Běžná: Skrytá kuše na předloktí (SZ:2; HOD+DOSTŘEL; 1 ruč)
      • Záložní: Vrhací dýka, hvězdice (SZ:1; DOTYK+HOD; 1 ruč)
    • Struna (zvyšuje SZ za každé kolo škrcení)
      • Ve Zlodějskému útoku místo volby „Neprozradil ses“, volba „Škrtíš ho a nemůže se sám osvobodit“
      • Běžná: Struna (SZ:1, DOTYK; 2-ruč; +2SZ za každé kolo škrcení)
      • Záložní: Šátek (SZ:1, DOTYK; 2-ruč; +1SZ za každé kolo škrcení)
    • Bodná s tenkým hrotem (zasáhne skulinu ve zbroji)
      • Navíc zvoleno „Ignoruješ zbroj“ u Zlodějského útoku.
      • Běžná: Rapír, kord (SZ: 2; DOTYK; 1-ruč; ŠERM)
      • Záložní: Stiletto (SZ: 1; DOTYK; 1-ruč; ŠERM)
  • Oblečení či zbroj (KZ:1)
  • Brašnička se zlodějským vybavením
    • Sada zlodějského vybavení - šperháky, cinknuté karty či kostky, květinu či kapesníček pro okouzlení dámy, apod...
    • Vyber si dále 1 z:
      • Je to větší kožená brašna (vejdou se ti tam 10 MALÝCH CENNOSTÍ jako náhrdelníky, korunky, talíře, poháry) a nosíš ji viditelně
      • Je menší brašnička (vejdou se tam jen DROBNÉ cennosti, jako mince, drahé kamení apod..), ale máš ji velmi dobře ukrytou

Počáteční tahy

Má všechny obecné + jeden zlodějský tah + ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ a ZLODĚJSKÉ ÚTOKY.

Základní zlodějské tahy (od 1. úrovně)

JAKO KOČKA

Zvedni si OBR o 1 (Max.3)

PODMANIVÝ POHLED

Zvedni si CHA o 1 (Max.3)

CVIČENÉ TĚLO

Zvedni si SIL o 1 (Max.2)

JAZYK JAKO MED

Pokud můžeš s někým navázat rozhovor nebo už s ním hovoříš, hoď+CHA. TREFA:

  • Je zaujatý a bude se s tebou bavit
  • 10+: Drž 3
  • 7-9: Drž 1
    • Během rozhovoru můžeš je (i opakovaně) využít na:
    • Získáš jeho důvěru, uvěří tomu, co říkáš
    • Získáš jeho plnou pozornost, přestane se věnovat okolí, přeruší, co zrovna dělal
    • Změníš téma rozhovoru na jiné
    • Nastuduješ si jeho chování, hlas a pod a budeš je moci později napodobit (+1STÁLE na tahy, kde využiješ převlek za jeho osobu)
    • Věrohodně předstíráš, že jsi někdo jiný (+1PŘÍŠTÍ na další akce proti němu)

POTÍŽE:

  • Prozradil ses, naštval jsi ho, na tahu je PJ

POSTŘEH

Pokud jde o prohledávání, odhalování pastí a podobně, při Odhadu situace hoď+OBR místo hoď+INT.

JAKO STÍN

V tahu HLAVNĚ NENÁPADNĚ máš o 1 volbu víc než je běžné. Pokud navíc při Hlavně nenápadně použiješ převlek, hoď+CHA místo hoď+OBR.

ZLODĚJSKÉ ÚTOKY

Pokud provádíš ZÁKEŘNOST někomu, kdo o tobě neví, tak namísto běžného tahu

  • hoď+OBR bez ohledu na to čím útočíš a

TREFA:

  • Prozradíš se
  • Nepřítel obdrží ZÁSAH
  • Dosáhl jsi plného úspěchu
  • 10+: Zlepši výsledek 2 z:
  • 7-9: Zlepši výsledek 1 z:
    • Posílíš útok o +1ZÁSAH.
    • Ignoruješ zbroj
    • Neprozradil ses
    • Namísto udělení zranění jsi cíl okradl
    • Namísto udělení zranění jsi cíl odzbrojil

POTÍŽE:

  • Jsi přistižen, na tahu je PJ.

ZLODĚJSKĚ NÁČINÍ

Pokud se snažíš odemknout nemagický zámek s pomocí sady zlodějského vybavení

TREFA:

  • Zámek jsi nakonec odemkl
  • Trvalo ti to CHVÍLI
  • Zámek je viditelně poškozený a nejde znovu zamknout
  • Jsi u toho nápadný, spustil jsi poplach, past a podobně
  • 10+: Vyber 2 z:
  • 7-9: Vyber 1 z:
    • Zámek není viditelně poškozený a můžeš jej opět beze stopy kdykoliv zamknout či odemknout
    • Zvládl jsi to bez spuštění poplachu, pasti a nenápadně
    • Zvládl jsi to za OKAMŽIK

POTÍŽE:

  • Na tahu je PJ

AKROBACIE

Pokud se snažíš někam vyšplhat, vylézt, balancovat, protáhnout se, odněkud seskočit či provádět jiné akrobatické kousky, je to stále NAVZDORY NEBEZPEČÍ, ale

  • Pokud hodíš 12+, PJ určí, zda jsi
    • dostal víc, než jsi čekal
    • nebo jsi předvedl ohromující či oslnivý výkon
  • Pokud hodíš 7-9, PJ nemůže zvolit částečný úspěch

MRŠTNOSTI

Jsi tak mrštný, že od všech útoků, vyjma PLOŠNÝCH, dostáváš o -1ZÁSAH slabší údery.

Pokročilé zlodějské tahy (od 6. úrovně)

BOJ BEZEZBRANĚ

Lidské tělo se pro tebe stává dvěma novými zbraněmi pro boj z blízka:

  • Úder dlaní – SZ:1; DOTYK; 0-RUCE
  • Kop – SZ:2; DOTYK; 0-RUCE; POMALÝ

FASCINUJÍCÍ POHLED

Pokud se dostaneš do vypjaté situace a chceš někoho zaujmout

TREFA:

  • Drž 2:
  • Drž 1:
  • Během řešení situace můžeš držení vyměnit za to, že navážeš s libovolným CP oční kontakt a on nebude schopen ho sám opustit, nebude schopen jiné akce a bude fascinovaně zírat

POTÍŽE

  • Jsi považován za největší nebezpečí, PJ je na tahu.

CESTA VEN

Když se chceš dostat z nějaké šlamastiky, řekni, kudy se chceš dostat pryč, i kdyby to bylo hodně neuvěřitelné, a

TREFA:

  • 10+: zvládl jsi tamtudy zmizet bez potíží
  • 7-9: vyber si 1 z:
    • zjistíš, že v cestě je překážka, kterou možné, ale ne samozřejmé překonat, určí PJ
    • zmizíš, ale necháš něco za sebou, určí PJ
    • zmizíš, ale odneseš si něco, co jsi nechtěl, určí PJ

POTÍŽE:

  • Pokusíš se zmizet, ale zasekneš se zranitelný někde na půl cesty

ZABITÍ

Pokud provádíš ZLODĚJSKÝ ÚTOK na nestvůru v dosahu DOTYK a hodíš 12+, můžeš jako udělené zranění způsobit rovnou SMRT.

SÍŤ

Získáváš síť spolupracovníků. Vyber si, jaká tvoje síť bude. Můžeš jedno z:

  • Zloději: Dokáží ukrást hlídaný předmětu
  • Asasíni: Dokáží odstranit či unést nepohodlnou osobu
  • Žebráci: Dokáží odposlechnout utajovanou informaci
  • Kejklíři: Dokáží se vetřít kamkoliv a tebe i družinu vzít s sebou

Vyber si dvě síly, které ti síť propůjčí:

  • nikdy nebudeš odmítnut, pokud požádáš v civilizaci o přespání či jídlo
  • protáhneš se každou škvírou, vylezeš na každou zeď,
  • Odhaduješ-li situaci v civilizaci, máš o jednu otázku víc
  • utíkáš či pronásleduješ-li ve městě, vždy se protivníkovi do cesty pletou lidé, psi a stánky, máš +1 k příslušnému tahu

Vyber si jedno omezení:

  • nesmíš nosit viditelné zbraně
  • nesmíš udat či zabít člena podsvětí
  • je veřejným tajemství, že jsi kápo, šedá eminence, zločinec
  • při tom, když ti shání, co potřebuješ, je síť divoká a obtížně zvladatelná

Když potřebuješ využít služeb své sítě hoď+CHA. TREFA:

  • 10+: Získáš přesně to, co jsi chtěl (informaci, předmět)
  • 7-9: PJ volí 1 z:
    • Neseženou ti to, co chceš, ale zjistí ti, jak a kde si to můžeš sehnat sám.
    • Zrovna ti to chtěli dodat, ale před nosem to získal někdo jiný. Řeknou ti kdo.
    • Neseženou ti přesně to, co chceš, ale dodají ti něco velmi podobného, co by mělo stačit.
  • Při 6- získáš jen vzdálené to, co jsi chtěl a ještě musíš slíbit protislužbu. PJ je na tahu.

ČAROVNÝ PAKLÍČ

Můžeš použít ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ i na magické zámky. Pokud používáš ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ na běžné zámky, máš při TREFĚ o 1 volbu víc.

OKO NA CENNOSTI

Účastníš-li se obchodu, při kterém se nakupuje nebo prodává něco dražšího než 1-CENNOST

  • hoď+CHA
  • Směna proběhla za adekvátní cenu
  • Ten, se kterým obchoduješ, se cítí být odrbaný.

TREFA:

  • 10+: Vyber si oba z:
  • 7-9: Vyber si 1 z:
    • Vydělal jsi na směně 1-CENNOST.
    • Ten, se kým obchoduješ, je spokojený s tím, jak výhodný obchod uzavřel.

POTÍŽE:

  • Vyber si 1 z:
    • Schválně proděláš 1-CENNOST, aby se ten, s kým ochoduješ, cítil spokojený.
    • Necháš výsledek tak, jak je.

PŘEDSTÍRANÝ ÚDER

Pokud někomu ubližuješ, můžeš udělené zranění snížit právě na 0, a to i poté, co jste oba provedli své volby v některém z tahů.

KRYSAŘ

Na tvých cestách ti pomáhá jeden nebo více malých pomocníčků. Mají LZ:2, KO:1; SZ:1, KZ:0.

Nemůžete spolu mluvit, ale v tvé blízkosti vždy jednají, jak si přeješ (přiměřeně inteligenci cvičeného zvířete). Vzdálí-li se, zvládnou vykonat jeden druh příkazů, na který je cvičena, jinak se chovají jako běžná zvířata. Vyber si, o jaké zvíře se jedná:

  • Jeden exemplář většího zvířete, který je stále s tebou jako významný pomocník (lasička, moucha zlodějka, obří krysa, had): OBR+1
  • HEJNO menších zvířátek, které můžeš kdykoliv přivolat jako bezejmenné pomocníky (krysy, vrabčáci, cvrčci, pavouci): ODL+1

Pomocníci mohou používat všechny zlodějské tahy, které umíš, dává-li to (s ohledem na jejich inteligenci a vzhled) smysl v příběhu.

NÁSTROJE ŘEMESLA

Obě tvé zbraně mohou být zlodějské zbraně.

Expertní zlodějské tahy (od 11. úrovně)

ZLEPŠENÍ SMYSLŮ

Vyber si jeden ze svých smyslů a ten si zlepši – můžeš se inspirovat u rasových tahů u Trpaslíka a Krolla.

ŠESTÝ SMYSL

Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ, nemáš dalšího záměru než odolat nebezpečí a spolehneš se zcela na svoji intuiici, hoď+3 bez ohledu na použitou vlastnost.

BOJOVÁ UMĚNÍ

Při boji na blízko beze zbraně s humanoidními protivníky vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:

  • Využiješ znalosti lidského těla, v útoku vydáś za dva hrdiny.
  • Využiješ znalosti lidské taktiky, charakteru, v obrané vydáš za dva hrdiny.

Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).

KLAMAVÝ BOJ

Pokud si při boji z blízka můžeš pomáhat pláštěm, ubrusem, závěsem a podobně, hoď+OBR místo hoď+SIL.

ŠTÍT Z OSTŘÍ

Výhodu zbraní, které mají vlastnost ŠERM, dokážeš využít i proti projektilům v boji z dálky.

NABÍDKA, KTEROU NELZE ODMÍTNOUT

Uděláš-li někomu nabídku, kterou nelze odmítnout, je to HROZBA, ale hoď+CHA místo hoď-CHA. Při hodu 12+ nepřítel opravdu nabídku nemůže odmítnout a eskalovat situaci.