Válečníci: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO)
(DRTIVÁ RÁNA)
Řádek 104: Řádek 104:
 
* Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ
 
* Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ
  
== DRTIVÁ RÁNA ==
+
=== DRTIVÁ RÁNA ===
 
Pokud udělíš zranění zbraní, co je {{PRŮRAZ|PRŮRAZNÁ}}, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň  - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to.
 
Pokud udělíš zranění zbraní, co je {{PRŮRAZ|PRŮRAZNÁ}}, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň  - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to.
  

Verze z 17. 5. 2019, 18:20

TBD motivační text o válečnících

Jak vypadáš?

  • Muž, žena, bažant, žoldák, uniformovaná stráž, veterán
  • Omlácená zbroj, vyleštěná zbroj, zdobená zbroj, stařičká zbroj, opravovaná zbroj
  • Drsná tvář, ošlehaná tvář, zjizvená tvář, zavřená helma, elegantní tvář
  • Krví podlité oči, těkající oči, pevný pohled, nepřítomný pohled
  • Šlachovité tělo, svalnaté tělo, tělo hromotluka, mrštné tělo

Vybavení

  • Libovolná TĚŽKÁ zbraň
  • Běžná výzbroj (vyber 1 z:)
    • BĚŽNÁ zbraň pro boj zblízka a štít
    • Dvě BĚŽNÉ zbraně pro boj zblízka
    • BĚŽNÁ střelná zbraň a k tomu ZÁLOŽNÍ zbraň
  • Další ZÁLOŽNÍ zbraň
  • Těžká zbroj (KZ:2)
  • Velký vak na kořist
    • Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady STŘENÍ velikosti, jako svícny, tácy, sošky, vázy a džbány, nebo odpovídající počet menších.

Počáteční tahy

Na první úrovni má všechny základní tahy + jeden válečnický + TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ.

Základní válečnické tahy (od 1. úrovně)

HRUBÁ SÍLA

Zvedni si SIL o 1 (Max.3).

HROŠÍ KŮŽE

Zvedni si ODL o 1 (Max.3).

TŘESTE SE HRŮZOU

Pokud používáš HROZBU a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě, že PJ si nemůže vybrat možnost, že se nestvůra nebojí a ty musíš udeřit. Dále si vyber mezi:

  • Sniž si CHA o 1.
  • Zvedni si CHA o 1. Odteď, pokud používáš HROZBU a využiješ svého respektu, jména a pověsti, hoď+CHA místo hoď-CHA.

TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ

Sneseš o tolik LZ více, kolik je tvoje ODL.

MLÝNEK NA MASO

Při boji na blízko vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:

Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).

Z TOHO SE VYLÍŽU

Pokud se na CHVÍLI zastavíš, můžeš si ošetřit svá vlastní těžká zranění, aniž bys k tomu potřeboval léčivé lektvary.

TREFA:

  • Dostal jsi PRVNÍ POMOC
  • Vyléčil sis 1 TZ nebo KO.
  • Jsi hrozně UNAVENÝ a příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš
  • 10+: Vybíráš si 2 z:
  • 7-9: Vybíráš si 1 z:
    • Jsi jen UNAVENÝ, ale TÁBOŘIT můžeš normálně.
    • Vyléčil sis i všechna utržená LZ.
    • Překonal jsi bolest a únavu - nejsi unavený a můžeš se pohybovat a jednat, jako bys bolest svých zranění nevnímal, ale příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš.

POTÍŽE

  • 6-: PRVNÍ POMOC a se podařila za cenu JIZVY, nic sis nevyléčil a jsi UNAVENÝ
  • Tvrdý spánek znamená, že postava není schopná během příštího TÁBOŘENÍ provádět žádnou jinou činnost.

Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik LZ, kolik je tvá ODL, nejméně právě jedno.

Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně)

TO JE MOJE ZBRAŇ

Vytvoř si svou oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně.

  • Rozhodni se, zda bude:
    • TĚŽKÁ (základ SZ:3)
    • BĚŽNÁ (základ SZ:2)
    • ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1)
  • Vyber si, zda:
    • s ní jde bojovat jednou rukou,
    • nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč.
  • Vylepši jí o 2 z:
    • Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ
    • Je obratná: +ŠERM
    • Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x)
    • Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0)
    • Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu)
    • Září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE.
    • Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ.
  • Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje.

Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI).

BERSERK

Sneseš o tolik TZ více, kolik je tvoje ODL.

BEZHLAVĚ VPŘED

Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+ODL místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu.

KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO

Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+SIL TREFA:

  • 10+: Tvůj silácký kousek se podařil
  • 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z:
    • UNAVILO tě to
    • O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co)
    • Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co)

POTÍŽE:

  • Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ

DRTIVÁ RÁNA

Pokud udělíš zranění zbraní, co je PRŮRAZ, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to.

ÚTOK Z OBRANY

Pokud obdržíš zranění v boji na blízko a máš zbraň, co umí ŠERM, můžeš místo zvýšení vlastního KZ přesměrovat +1ZÁSAH na protivníka. A to i tehdy, když by mu jinak žádné zranění nehrozilo (např. jsi jednal NAVZDORY NEBEZPEČÍ nebo šlo o samozřejmý ZÁSAH).

POVĚST

Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), vyber si 1 z:

  • tvá pověst statečného a čestného bojovníka tě předbíhá, hoď+CHA
  • tvá pověst hrozného a děsivého bojovníka tě předbíhá, hoď-CHA

TREFA:

  • Poznal tě:
    • 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji
    • 7-9: PJ to zohlední

POTÍŽE:

  • Slyšel o tobě, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu

VĚRNÝ SPOLEČNÍK

Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; SZ:1 a nosí běžnou zbraň a zbroj s KZ:1.

Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.

Vyber si, o jakého společníka se jedná:

  • Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1
  • Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1
  • Milenec či milenka: CHA+1
  • Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1
  • Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1

Vyber si, co ti poskytuje:

  • Je cvičený v boji:
    • Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou
  • Je to nosič
    • Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí).
  • Dává ti útěchu
    • Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU.
  • Šíří tvou slávu a věhlas:
    • Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí.