Následky: Porovnání verzí
(Není zobrazeno 11 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
− | Důsledkem boje, přetížení, některých tahů nebo tahu PJ může být nějaký následek. Následek znamená postih -1{{STÁLE}} na jednu z vlastností (určí PJ nebo hráč provádějící tah, co následek způsobuje). | + | Důsledkem boje, přetížení, některých tahů nebo tahu PJ může být nějaký následek. Následek znamená postih -1{{STÁLE}} na jednu z vlastností (určí PJ nebo hráč provádějící tah, co následek způsobuje). Různé následeky jsou kumulativní, pokud jich postava utrží víc, mohou postihnout více vlastností, nebo jednu vlastnost opakovaně. |
+ | |||
+ | Jako orientační pravidlo/inspirace může sloužit následující vodítko jaká vlastnost je ovlivněna traumatem ve které části těla | ||
+ | * Oblast rukou => {{SIL}} nebo {{OBR}} | ||
+ | * Oblast nohou => {{ODL}} nebo {{OBR}} | ||
+ | * Oblast trupu => {{ODL}} nebo {{SIL}} | ||
+ | * Oblast hlavy => {{INT}} nebo {{CHA}} | ||
Nejčastější následky si zde uvedeme přímo: | Nejčastější následky si zde uvedeme přímo: | ||
Řádek 8: | Řádek 14: | ||
=== ÚNAVA === | === ÚNAVA === | ||
Některé tahy mají za následek ÚNAVU. ÚNAVA se odstraní vždy, když TÁBOŘÍŠ, bez ohledu na to, zda úplně odpočíváš, držíš hlídku, nebo provádíš některou ze specifických věcí, které mohou některá povolání při táboření provádět. | Některé tahy mají za následek ÚNAVU. ÚNAVA se odstraní vždy, když TÁBOŘÍŠ, bez ohledu na to, zda úplně odpočíváš, držíš hlídku, nebo provádíš některou ze specifických věcí, které mohou některá povolání při táboření provádět. | ||
+ | |||
+ | === TRAUMA === | ||
+ | Utržíš-li v boji {{TZ}}, {{KO}} nebo {{SMRT}}, způsobí ti to zároveň následek v podobě TRAUMATU. Ten se odstraní tak, že je ti poskytnuta {{PRVNÍ POMOC}}}. | ||
=== JIZVA === | === JIZVA === | ||
− | Následkem neléčení nebo neúspěšného léčení | + | Následkem neléčení nebo neúspěšného léčení NEOŠETŘENÉHO ZRANĚNÍ je JIZVA. JIZVU může odstranit toliko hraničářské léčení, pokročilý lektvar, dostatečně schopná cizí postava nebo se sama vyléčí mezi VÝPRAVAMI. |
+ | |||
+ | == Následky ovlivňují jen hody == | ||
+ | Následky jsou dočasné a ovlivňují jen hody. Nesnižují však počty zranění, která sneseš, nebo tvou nosnost. | ||
+ | |||
+ | == Následky na CHA == | ||
+ | Jak sis zcela jistě všiml, CHA se chová trochu jinak, než ostatní vlastnosti - jeho zvyšování zlepšuje šanci na vyjednávání po dobrém, ale snižuje šanci při zastrašování. A naopak, jeho snižování zhoršuje šanci při vyjednávání, ale zlepšuje šanci při zastrašování. Proto může následek na CHA mít občas i formu bonusu, například pokud se hrozivý válečník stane terčem skřítčího kouzla, které jej učiní roztomilejším, může se mu CHA naopak o +1 zvýšit. | ||
+ | |||
+ | == Opakovené působení NÁSLEDKU == | ||
+ | Pokud na postavu působí víc následků naráz (například 2x dostane zásah stejným jedem), tak se NÁSLEDKY nesčítají, ale působí nejsilnější (např. pokud sílu jedu určuje tah, a předchozí výsledek byl oslabené působení, je nutné tah vyhodnotit znovu, zda se působení nezhorší). Výjimkou je, pokud: | ||
+ | * tah výslovně říká, že odoláním následku postava získá imunitu (pak už není třeba dalších vyhodnocení) | ||
+ | * tah výslovně říká, že následky se sčítají | ||
+ | * nebo jde o dva různé následky (např. dva úplně jiné jedy, nebo dva různé předměty, které člověka přetěžují) | ||
+ | |||
+ | == Vyřazení == | ||
+ | Zvláštním druhem následku je '''VYŘAZENÍ'''. Jsi-li vyřazen, značí to, že se nezmůžeš se v akčních situacích, například boji, na nic víc, než se někam plazit, pokřikovat na ostatní (bez magie) či nanejvýš odrážet rány. Mimo intenzivní akci toho dokážeš víc, mnoho činností zvládneš jen s námahou a trvají {{CHVÍLE|CHVÍLI}}. I vyřazení se odstraní tak, že je ti poskytnuta {{PRVNÍ POMOC}}}. |
Aktuální verze z 22. 3. 2020, 12:40
Důsledkem boje, přetížení, některých tahů nebo tahu PJ může být nějaký následek. Následek znamená postih -1STÁLE na jednu z vlastností (určí PJ nebo hráč provádějící tah, co následek způsobuje). Různé následeky jsou kumulativní, pokud jich postava utrží víc, mohou postihnout více vlastností, nebo jednu vlastnost opakovaně.
Jako orientační pravidlo/inspirace může sloužit následující vodítko jaká vlastnost je ovlivněna traumatem ve které části těla
- Oblast rukou => SIL nebo OBR
- Oblast nohou => ODL nebo OBR
- Oblast trupu => ODL nebo SIL
- Oblast hlavy => INT nebo CHA
Nejčastější následky si zde uvedeme přímo:
Obsah
PŘETÍŽENÍ
PŘETÍŽENÍ není následek v pravém slova smyslu, je to spíš stav, do kterého se postava dostane, pokud nese víc věcí, než je pro ni obvyklé. Odstraní se prostě tím, že si hrdina přebytečný náklad zase odloží. O tom, co postava běžně unese, se víc dozvíš v kapitole Vybavení.
ÚNAVA
Některé tahy mají za následek ÚNAVU. ÚNAVA se odstraní vždy, když TÁBOŘÍŠ, bez ohledu na to, zda úplně odpočíváš, držíš hlídku, nebo provádíš některou ze specifických věcí, které mohou některá povolání při táboření provádět.
TRAUMA
Utržíš-li v boji TZ, KO nebo SMRT, způsobí ti to zároveň následek v podobě TRAUMATU. Ten se odstraní tak, že je ti poskytnuta PRVNÍ POMOC}.
JIZVA
Následkem neléčení nebo neúspěšného léčení NEOŠETŘENÉHO ZRANĚNÍ je JIZVA. JIZVU může odstranit toliko hraničářské léčení, pokročilý lektvar, dostatečně schopná cizí postava nebo se sama vyléčí mezi VÝPRAVAMI.
Následky ovlivňují jen hody
Následky jsou dočasné a ovlivňují jen hody. Nesnižují však počty zranění, která sneseš, nebo tvou nosnost.
Následky na CHA
Jak sis zcela jistě všiml, CHA se chová trochu jinak, než ostatní vlastnosti - jeho zvyšování zlepšuje šanci na vyjednávání po dobrém, ale snižuje šanci při zastrašování. A naopak, jeho snižování zhoršuje šanci při vyjednávání, ale zlepšuje šanci při zastrašování. Proto může následek na CHA mít občas i formu bonusu, například pokud se hrozivý válečník stane terčem skřítčího kouzla, které jej učiní roztomilejším, může se mu CHA naopak o +1 zvýšit.
Opakovené působení NÁSLEDKU
Pokud na postavu působí víc následků naráz (například 2x dostane zásah stejným jedem), tak se NÁSLEDKY nesčítají, ale působí nejsilnější (např. pokud sílu jedu určuje tah, a předchozí výsledek byl oslabené působení, je nutné tah vyhodnotit znovu, zda se působení nezhorší). Výjimkou je, pokud:
- tah výslovně říká, že odoláním následku postava získá imunitu (pak už není třeba dalších vyhodnocení)
- tah výslovně říká, že následky se sčítají
- nebo jde o dva různé následky (např. dva úplně jiné jedy, nebo dva různé předměty, které člověka přetěžují)
Vyřazení
Zvláštním druhem následku je VYŘAZENÍ. Jsi-li vyřazen, značí to, že se nezmůžeš se v akčních situacích, například boji, na nic víc, než se někam plazit, pokřikovat na ostatní (bez magie) či nanejvýš odrážet rány. Mimo intenzivní akci toho dokážeš víc, mnoho činností zvládneš jen s námahou a trvají CHVÍLI. I vyřazení se odstraní tak, že je ti poskytnuta PRVNÍ POMOC}.