Válečníci: Porovnání verzí
(→Jak vypadáš?) |
|||
(Není zobrazeno 44 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
== Jak vypadáš? == | == Jak vypadáš? == | ||
− | * | + | Vyber 1 z každého řádku nebo si vymysli něco podobného: |
− | * Omlácená zbroj | + | * Elegantní válečník / divoká bojovnice / bažant / žoldnéřka / uniformovaná stráž / veterán |
− | * Drsná tvář | + | * Omlácená zbroj / vyleštěná zbroj / zdobená zbroj / stařičká zbroj / opravovaná zbroj |
− | * Krví podlité oči | + | * Drsná tvář / ošlehaná tvář / zjizvená tvář / zavřená helma / elegantní tvář |
− | * Šlachovité tělo | + | * Krví podlité oči / těkající oči / pevný pohled / nepřítomný pohled |
+ | * Šlachovité tělo / svalnaté tělo / tělo hromotluka / mrštné tělo | ||
== Vybavení == | == Vybavení == | ||
Řádek 17: | Řádek 18: | ||
* Těžká zbroj (KZ:2) | * Těžká zbroj (KZ:2) | ||
* Velký vak na kořist | * Velký vak na kořist | ||
− | ** Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady | + | ** Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady STŘEDNÍ velikosti, jako svícny, tácy, sošky, vázy a džbány, nebo odpovídající počet menších. |
== Počáteční tahy == | == Počáteční tahy == | ||
− | Na první úrovni | + | Na první úrovni máš všechny obecné tahy + jeden válečnický + [[#TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ|TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ]]. |
== Základní válečnické tahy (od 1. úrovně) == | == Základní válečnické tahy (od 1. úrovně) == | ||
Řádek 31: | Řádek 32: | ||
=== TŘESTE SE HRŮZOU === | === TŘESTE SE HRŮZOU === | ||
− | Pokud používáš [[Vyjednávání#HROZBA|HROZBU]] a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě | + | Pokud používáš [[Vyjednávání#HROZBA|HROZBU]] a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě, že se bytost vždy podvolí. |
Dále si vyber mezi: | Dále si vyber mezi: | ||
* Sniž si CHA o 1. | * Sniž si CHA o 1. | ||
Řádek 40: | Řádek 41: | ||
=== MLÝNEK NA MASO === | === MLÝNEK NA MASO === | ||
− | Při boji na blízko vydáš za | + | Při boji na blízko vydáš za dva hrdiny, můžeš vybrat 1 z: |
− | * | + | * Stíháš rozdat ran za dva hrdiny - zranění, které způsobíš, je o 1 stupeň vyšší. |
− | * | + | * Stíháš vykrýt údery za dva hrdiny - zranění, které obdržíš, je o 1 stupeň nižší. |
− | Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti {{SKUPINY|HRSTCE}}, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění {{SKUPINY|HRSTCE}} o 1 stupeň v útoku). | + | Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti {{SKUPINY|HRSTCE}} nebo významné nestvůře, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění {{SKUPINY|HRSTCE}} o 1 stupeň v útoku). |
=== Z TOHO SE VYLÍŽU === | === Z TOHO SE VYLÍŽU === | ||
− | + | Můžeš si ošetřit svá vlastní těžká zranění, aniž bys k tomu potřeboval léčivé lektvary. | |
− | * | + | |
+ | Pokud se {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}} věnuješ ošetřování svých vlastních ran, | ||
+ | * hoď+{{ODL}}. | ||
TREFA: | TREFA: | ||
− | * | + | * Dal jsi sám sobě {{PRVNÍ POMOC}} |
− | * Vyléčil sis 1 {{TZ}} nebo {{KO}}. | + | * Vyléčil sis 1 {{TZ}} a odstranil {{TRAUMA}}, nebo {{KO}} a důvod {{VYŘAZENÍ}}. |
− | * Jsi hrozně UNAVENÝ a příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš | + | * Jsi hrozně {{ÚNAVA|UNAVENÝ}} a příští {{TÁBOŘENÍ}} celé tvrdě prospíš |
* 10+: Vybíráš si 2 z: | * 10+: Vybíráš si 2 z: | ||
* 7-9: Vybíráš si 1 z: | * 7-9: Vybíráš si 1 z: | ||
− | ** | + | ** {{TÁBOŘENÍ|TÁBOŘIT}} můžeš normálně. |
− | ** Vyléčil sis i všechna utržená LZ. | + | ** Vyléčil sis i všechna utržená {{LZ}}. |
− | ** Překonal jsi bolest a únavu - nejsi unavený a můžeš se pohybovat a jednat, jako bys bolest svých zranění nevnímal | + | ** Překonal jsi bolest a únavu - nejsi unavený a můžeš se pohybovat a jednat, jako bys bolest svých zranění nevnímal. |
POTÍŽE | POTÍŽE | ||
− | * 6-: PRVNÍ POMOC a se podařila za cenu JIZVY, nic sis nevyléčil a jsi UNAVENÝ | + | * 6-: {{PRVNÍ POMOC}} a se podařila za cenu {{JIZVA|JIZVY}}, nic sis nevyléčil a jsi {{ÚNAVA|UNAVENÝ}}. |
− | Pokud | + | |
− | + | * Tvrdý spánek znamená, že postava není schopná během příštího TÁBOŘENÍ provádět žádnou jinou činnost. | |
+ | |||
+ | Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik {{LZ}}, kolik je tvá {{ODL}}, nejméně právě jedno. | ||
+ | |||
+ | === ŘEČ BOJE === | ||
+ | Pokud si zkoušíš či zkoumáš nějakou zbraň, zbroj, štít, artefakt, místo boje, mrtvolu apod…, záleží na tom, kolik času tomu věnuješ: | ||
+ | * hoď+: | ||
+ | ** 0, zkoušíš-li to zjistit během okamžiku při intenzivní akci, například během boje | ||
+ | ** 1, zkoušíš-li to zjistit během okamžiku, ale věnuješ se pouze tomu | ||
+ | ** 2, dáš-li tomu CHVÍLI | ||
+ | ** 3, věnuješ-li tomu dobu během TÁBOŘENÍ (a nedržíš tedy hlídku) | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * 10+: Dozvíš se 3 z: | ||
+ | * 7-9: Dozvíš se 1 z: | ||
+ | ** Kdo s tím/tu naposledy bojoval? | ||
+ | ** Kdo to vyrobil/se tu opevnil? | ||
+ | ** Jaká byla poslední silná emoce v okolí zkoumaného? | ||
+ | ** Jaká silná slova byla naposledy vyslovena v souvislosti se zkoumaným? | ||
+ | ** Jaký důležitý čin byl naposledy proveden se zkoumaným? | ||
+ | ** Je s tím něco v nepořádku? A pokud ano, jak to napravit? | ||
+ | POTÍŽE: | ||
+ | * 6-: PJ na tahu | ||
+ | |||
+ | === KDYŽ PROMLUVÍ MEČE === | ||
+ | Můžeš použít {{ODHAD POSTAVY}} na libovolnou bytost, pokud s ní místo vyjednávání bojuješ. Při tom hoď+{{SIL}}, místo hoď+{{CHA}}. | ||
+ | |||
+ | === SEHRANOST === | ||
+ | Na počátku boje bok po boku se spolubojovníky, se kterými jsi již alespoň jednou bok po boku bojoval, | ||
+ | * hoď+{{SIL}} | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * 10+: Drž 3 | ||
+ | * 7-9: Drž 2 | ||
+ | * Pokud během boje některý ze spolubojovníků hraje bojový tah, můžeš držení vyměnit za: | ||
+ | ** Kryješ spolubojovníka (sniž jeho obdržený zásah o -1ZÁSAH) | ||
+ | ** Nadháníš svému spolubojovníkovi (+1 k hodu v jeho bojovém tahu) | ||
+ | ** Využiješ příležitosti k úderu (uděl jeho soupeři běžný zásah snížený o -1ZÁSAH) | ||
+ | * 6-: PJ drží 1 a může volbu 7-9 použít proti tobě nebo tvému spojubojovníkovi. | ||
+ | |||
+ | == Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně) == | ||
+ | === TO JE MOJE ZBRAŇ === | ||
+ | Můžeš si vytvořit, získat či vylepšit jednu oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně. | ||
+ | * Rozhodni se, zda bude: | ||
+ | ** TĚŽKÁ (základ SZ:3) | ||
+ | ** BĚŽNÁ (základ SZ:2) | ||
+ | ** ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1) | ||
+ | * Vyber si, zda: | ||
+ | ** s ní jde bojovat jednou rukou, | ||
+ | ** nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč. | ||
+ | * Vylepši jí o 2 z: | ||
+ | ** Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ | ||
+ | ** Je obratná: +ŠERM | ||
+ | ** Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x) | ||
+ | ** Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0) | ||
+ | ** Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu) | ||
+ | ** Je MAGICKÁ - září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE. | ||
+ | ** Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ. | ||
+ | * Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje. | ||
+ | |||
+ | Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. | ||
+ | Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI). | ||
+ | |||
+ | Poznámka: V průběhu hry se ti může stát, že najdeš MAGICKOU zbraň, která má jiný efekt, než detekci a lepší útok proti nějakému druhu tvorů. Pokud bys takovou zbraň chtěl upravit jako SVOJI ZBRAŇ, je to volba "Je MAGICKÁ" ale svou zvláštní vlastnosti si zbraň ponechá, tak jak ji měla. | ||
+ | |||
+ | === BERSERK === | ||
+ | Sneseš o: | ||
+ | * 1 {{TZ}} více, je-li tvá {{ODL}} 1 nebo menší. | ||
+ | * 2 {{TZ}} více, je-li tvá {{ODL}} 2 nebo větší. | ||
+ | |||
+ | === BEZHLAVĚ VPŘED === | ||
+ | Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}} a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+{{ODL}} místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu. | ||
+ | |||
+ | === KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO === | ||
+ | Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+{{SIL}} | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * 10+: Tvůj silácký kousek se podařil | ||
+ | * 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z: | ||
+ | ** {{ÚNAVA|UNAVILO}} tě to | ||
+ | ** O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co) | ||
+ | ** Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co) | ||
+ | POTÍŽE: | ||
+ | * Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ | ||
+ | |||
+ | === DRTIVÁ RÁNA === | ||
+ | TBD doladit posílení {{PRŮRAZ|PRŮRAZU}} | ||
+ | Bojuješ-li na blízko s pomocí PRŮRAZU, můžeš místo snížení KZ v tomto útoku poškodit nepříteli zbroj a snížit mu tak KZ pro všechny další útoky schopné zasáhnout poškozené místo. (KZ nepřítele nemůže klesnout pod 0). | ||
+ | |||
+ | === ÚTOK Z OBRANY === | ||
+ | TBD doladit posílení {{PRŮRAZ|PRŮRAZU}} | ||
+ | Bojuješ-li na blízko s pomocí ŠERMU, můžeš místo snížení SZ nepřítele o -1 provést dva útoky v rychlém sledu a zasadit tak odpovídající zásah 2x. | ||
+ | |||
+ | === ŠPÍZ === | ||
+ | Bojuješ-li na blízko s DLOUHOU zbraní, můžeš zúžit prostor, který zasáhne tvůj PLOŠNÝ útoku, vyber si 1 z: | ||
+ | * zasáhneš všechny cíle na přímce (např. je naráz probodneš či porazíš jednoho na druhého) | ||
+ | * zasáhneš všechny cíle v dosahu v rámci čtvrtkruhu | ||
+ | * zasáhneš všechny cíle v dosahu, krom jediného. | ||
+ | |||
+ | === POVĚST === | ||
+ | Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), popiš, co z tvé pověsti o tobě již zaslechl a vyber si 1 z: | ||
+ | * jde-li o statečné, čestné a šlechetné činy, hoď+CHA | ||
+ | * jde-li o to, jak jsi rozséval hrůzu a děs, hoď-CHA | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * Vzpomněl si na to tak, jak říkáš. | ||
+ | ** 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji | ||
+ | ** 7-9: PJ to zohlední | ||
+ | POTÍŽE: | ||
+ | * Slyšel o tom, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu | ||
+ | |||
+ | === VĚRNÝ SPOLEČNÍK === | ||
+ | Získáváš významného pomocníka. Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; a nosí BĚŽNOU zbraň a zbroj s KZ:1. | ||
+ | |||
+ | Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal. | ||
+ | |||
+ | Vyber si, o jakého společníka se jedná: | ||
+ | * Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1 | ||
+ | * Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1 | ||
+ | * Milenec či milenka: CHA+1 | ||
+ | * Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1 | ||
+ | * Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1 | ||
+ | |||
+ | Vyber si, co ti poskytuje: | ||
+ | * Je cvičený v boji: | ||
+ | ** Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou | ||
+ | * Je to nosič | ||
+ | ** Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí). | ||
+ | * Dává ti útěchu | ||
+ | ** Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU. | ||
+ | * Šíří tvou slávu a věhlas: | ||
+ | ** Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí. | ||
+ | |||
+ | == Expertní válečnické tahy (od 11. úrovně) == | ||
+ | |||
+ | === VELENÍ === | ||
+ | Pokud velíš skupině a | ||
+ | * ti, kteří tě poslouchají, doufají v to, co se stane, když tě poslechnou, hoď+CHA | ||
+ | * ti, kteří tě poslouchají, se bojí, co by stalo, kdyby tě neposlechli, hoď-CHA. | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * 10+: Drž 3 | ||
+ | * 7-9: Drž 2 | ||
+ | * Kdykoliv během bitvy můžeš držení použít na: | ||
+ | ** Dej spojenci jasný a určitý rozkaz, při jeho plnění dostane +1PŘÍŠTÍ k hodu (lze kombinovat se sehraností) | ||
+ | ** Upozorni spojence na slabinu protivníka. Pokud jí bude využívat, bude udělovat o +1ZÁSAH silnější rány. | ||
+ | ** Upozorni spojence na nebezpečného protivníka. Od tohoto útočníka bude dostávát o -1ZÁSAH slabší rány. | ||
+ | POTÍŽE: | ||
+ | * Tvé zmatené rozkazy vnáší chaos a zmatek do vašich řad. Na tahu je PJ. | ||
+ | |||
+ | === BOJOVÝ RYK === | ||
+ | Bolest, strach, pocity, nic tě nezastaví. Pokud si dodáváš si sílu bojovým křikem, máš +1STÁLE ke všem bojovým tahům, ve kterých uděluješ zranění. | ||
+ | |||
+ | === SMETENÍ, SRAŽENÍ, ODHOZENÍ === | ||
+ | Pokud bojuješ na blízko a hodíš 12+ na ZTEČ, můžeš použít obě volby z 10+ zároveň. | ||
+ | |||
+ | === ÚTOČNÁ FINTA === | ||
+ | V bojovém tahu ZTEČ můžeš k výsledku navíc přidat volbu: | ||
+ | * Odkrýt se a drsněji udeřit – obě strany si zvýší +1{{ZÁSAH}} | ||
+ | |||
+ | === OBRANNÁ FINTA === | ||
+ | V bojovém tahu ZTEČ můžeš k výsledku navíc přidat volbu: | ||
+ | * Předstírat úder a pak uskočit – obě strany si sníží -1{{ZÁSAH}} | ||
+ | |||
+ | === DISCIPLINOVANÝ ÚDER === | ||
+ | Pokud někomu ubližuješ, můžeš udělené zranění libovolně snížit až na 0, a to i poté, co jste oba provedli své volby v některém z tahů. | ||
+ | |||
+ | === BOJOVNÍK SE SMRTÍ === | ||
+ | Sneseš o 1 {{KO}} více. | ||
+ | |||
+ | === TITUL === | ||
+ | Získal jsi titul. Jakého je druhu? | ||
+ | * Svobodný rytíř: Prosazuješ zákony svého vnitřního přesvědčení | ||
+ | * Zeman: Prosazuješ zákony svého lenního pána, krále či země | ||
+ | * Mistr řádu: Prosazuješ zákony a pravidla řádu, jehož jsi členem | ||
+ | * Paladin: Prosazuješ boží či posvátné právo | ||
+ | Popiš 1-3 zákony, pravidla či nařízení, případně podmínky, za kterých platí, např.: | ||
+ | * Nebudeš lhát pod přísahou / neporušíš daný slib / závazek / smlouvu | ||
+ | * Neurazíš mého krále / boha / patrona | ||
+ | * Neudeříš jak první / bezbranného / někoho, kdo je k tobě zády | ||
+ | * Odvádíš spravedlivě daně / plníš své povinnosti / rozkazy | ||
+ | Zvol 1-3 způsoby, kterým jejich porušení trestáš, např.: | ||
+ | * Oko za oko, zub za zub | ||
+ | * Pokuta, odpustek | ||
+ | * Šatlava, vyhnanství | ||
+ | * Náhrada škody - peníze, nucené práce | ||
+ | * Poprava, hladomorna | ||
+ | * Boží soud, ruská ruleta | ||
+ | * Armáda, galeje | ||
+ | Poruší-li někdo tvůj zákon, můžeš použít své postavení, aby sis ho nechal předvést a rozhodl o jeho osudu. | ||
+ | * využíváš-li autority a vážnosti svého postavení, hoď+{{CHA}} | ||
+ | * Využíváš-li strachu a hrůzy, plynoucí z tvé moci, hoď-{{CHA}}. | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * Všichni budou respektovat tvé rozhodnutí a ty: | ||
+ | * 10+: Můžeš si vybrat 1 z: | ||
+ | ** Uznat ho vinným, ale prominout mu jeho trest. | ||
+ | ** Zdůvodnit, proč zrovna on není vinen (a změnit tak výklad/význam zákona, kterému sloužíš) | ||
+ | ** Odsoudit ho. | ||
+ | * 7-9: Musíš ho odsoudit. | ||
+ | * 6-: Nejsi schopen ho odsoudit, a proto sám čelíš trestu či hněvu, PJ je na tahu. |
Aktuální verze z 25. 12. 2020, 08:28
TBD motivační text o válečnících
Obsah
Jak vypadáš?
Vyber 1 z každého řádku nebo si vymysli něco podobného:
- Elegantní válečník / divoká bojovnice / bažant / žoldnéřka / uniformovaná stráž / veterán
- Omlácená zbroj / vyleštěná zbroj / zdobená zbroj / stařičká zbroj / opravovaná zbroj
- Drsná tvář / ošlehaná tvář / zjizvená tvář / zavřená helma / elegantní tvář
- Krví podlité oči / těkající oči / pevný pohled / nepřítomný pohled
- Šlachovité tělo / svalnaté tělo / tělo hromotluka / mrštné tělo
Vybavení
- Libovolná TĚŽKÁ zbraň
- Běžná výzbroj (vyber 1 z:)
- BĚŽNÁ zbraň pro boj zblízka a štít
- Dvě BĚŽNÉ zbraně pro boj zblízka
- BĚŽNÁ střelná zbraň a k tomu ZÁLOŽNÍ zbraň
- Další ZÁLOŽNÍ zbraň
- Těžká zbroj (KZ:2)
- Velký vak na kořist
- Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady STŘEDNÍ velikosti, jako svícny, tácy, sošky, vázy a džbány, nebo odpovídající počet menších.
Počáteční tahy
Na první úrovni máš všechny obecné tahy + jeden válečnický + TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ.
Základní válečnické tahy (od 1. úrovně)
HRUBÁ SÍLA
Zvedni si SIL o 1 (Max.3).
HROŠÍ KŮŽE
Zvedni si ODL o 1 (Max.3).
TŘESTE SE HRŮZOU
Pokud používáš HROZBU a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě, že se bytost vždy podvolí. Dále si vyber mezi:
- Sniž si CHA o 1.
- Zvedni si CHA o 1. Odteď, pokud používáš HROZBU a využiješ svého respektu, jména a pověsti, hoď+CHA místo hoď-CHA.
TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ
Sneseš o tolik LZ více, kolik je tvoje ODL.
MLÝNEK NA MASO
Při boji na blízko vydáš za dva hrdiny, můžeš vybrat 1 z:
- Stíháš rozdat ran za dva hrdiny - zranění, které způsobíš, je o 1 stupeň vyšší.
- Stíháš vykrýt údery za dva hrdiny - zranění, které obdržíš, je o 1 stupeň nižší.
Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE nebo významné nestvůře, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).
Z TOHO SE VYLÍŽU
Můžeš si ošetřit svá vlastní těžká zranění, aniž bys k tomu potřeboval léčivé lektvary.
Pokud se CHVÍLI věnuješ ošetřování svých vlastních ran,
- hoď+ODL.
TREFA:
- Dal jsi sám sobě PRVNÍ POMOC
- Vyléčil sis 1 TZ a odstranil TRAUMA, nebo KO a důvod VYŘAZENÍ.
- Jsi hrozně UNAVENÝ a příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš
- 10+: Vybíráš si 2 z:
- 7-9: Vybíráš si 1 z:
POTÍŽE
- 6-: PRVNÍ POMOC a se podařila za cenu JIZVY, nic sis nevyléčil a jsi UNAVENÝ.
- Tvrdý spánek znamená, že postava není schopná během příštího TÁBOŘENÍ provádět žádnou jinou činnost.
Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik LZ, kolik je tvá ODL, nejméně právě jedno.
ŘEČ BOJE
Pokud si zkoušíš či zkoumáš nějakou zbraň, zbroj, štít, artefakt, místo boje, mrtvolu apod…, záleží na tom, kolik času tomu věnuješ:
- hoď+:
- 0, zkoušíš-li to zjistit během okamžiku při intenzivní akci, například během boje
- 1, zkoušíš-li to zjistit během okamžiku, ale věnuješ se pouze tomu
- 2, dáš-li tomu CHVÍLI
- 3, věnuješ-li tomu dobu během TÁBOŘENÍ (a nedržíš tedy hlídku)
TREFA:
- 10+: Dozvíš se 3 z:
- 7-9: Dozvíš se 1 z:
- Kdo s tím/tu naposledy bojoval?
- Kdo to vyrobil/se tu opevnil?
- Jaká byla poslední silná emoce v okolí zkoumaného?
- Jaká silná slova byla naposledy vyslovena v souvislosti se zkoumaným?
- Jaký důležitý čin byl naposledy proveden se zkoumaným?
- Je s tím něco v nepořádku? A pokud ano, jak to napravit?
POTÍŽE:
- 6-: PJ na tahu
KDYŽ PROMLUVÍ MEČE
Můžeš použít ODHAD POSTAVY na libovolnou bytost, pokud s ní místo vyjednávání bojuješ. Při tom hoď+SIL, místo hoď+CHA.
SEHRANOST
Na počátku boje bok po boku se spolubojovníky, se kterými jsi již alespoň jednou bok po boku bojoval,
- hoď+SIL
TREFA:
- 10+: Drž 3
- 7-9: Drž 2
- Pokud během boje některý ze spolubojovníků hraje bojový tah, můžeš držení vyměnit za:
- Kryješ spolubojovníka (sniž jeho obdržený zásah o -1ZÁSAH)
- Nadháníš svému spolubojovníkovi (+1 k hodu v jeho bojovém tahu)
- Využiješ příležitosti k úderu (uděl jeho soupeři běžný zásah snížený o -1ZÁSAH)
- 6-: PJ drží 1 a může volbu 7-9 použít proti tobě nebo tvému spojubojovníkovi.
Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně)
TO JE MOJE ZBRAŇ
Můžeš si vytvořit, získat či vylepšit jednu oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně.
- Rozhodni se, zda bude:
- TĚŽKÁ (základ SZ:3)
- BĚŽNÁ (základ SZ:2)
- ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1)
- Vyber si, zda:
- s ní jde bojovat jednou rukou,
- nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč.
- Vylepši jí o 2 z:
- Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ
- Je obratná: +ŠERM
- Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x)
- Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0)
- Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu)
- Je MAGICKÁ - září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE.
- Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ.
- Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje.
Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI).
Poznámka: V průběhu hry se ti může stát, že najdeš MAGICKOU zbraň, která má jiný efekt, než detekci a lepší útok proti nějakému druhu tvorů. Pokud bys takovou zbraň chtěl upravit jako SVOJI ZBRAŇ, je to volba "Je MAGICKÁ" ale svou zvláštní vlastnosti si zbraň ponechá, tak jak ji měla.
BERSERK
Sneseš o:
BEZHLAVĚ VPŘED
Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+ODL místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu.
KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO
Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+SIL TREFA:
- 10+: Tvůj silácký kousek se podařil
- 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z:
- UNAVILO tě to
- O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co)
- Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co)
POTÍŽE:
- Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ
DRTIVÁ RÁNA
TBD doladit posílení PRŮRAZ Bojuješ-li na blízko s pomocí PRŮRAZU, můžeš místo snížení KZ v tomto útoku poškodit nepříteli zbroj a snížit mu tak KZ pro všechny další útoky schopné zasáhnout poškozené místo. (KZ nepřítele nemůže klesnout pod 0).
ÚTOK Z OBRANY
TBD doladit posílení PRŮRAZ Bojuješ-li na blízko s pomocí ŠERMU, můžeš místo snížení SZ nepřítele o -1 provést dva útoky v rychlém sledu a zasadit tak odpovídající zásah 2x.
ŠPÍZ
Bojuješ-li na blízko s DLOUHOU zbraní, můžeš zúžit prostor, který zasáhne tvůj PLOŠNÝ útoku, vyber si 1 z:
- zasáhneš všechny cíle na přímce (např. je naráz probodneš či porazíš jednoho na druhého)
- zasáhneš všechny cíle v dosahu v rámci čtvrtkruhu
- zasáhneš všechny cíle v dosahu, krom jediného.
POVĚST
Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), popiš, co z tvé pověsti o tobě již zaslechl a vyber si 1 z:
- jde-li o statečné, čestné a šlechetné činy, hoď+CHA
- jde-li o to, jak jsi rozséval hrůzu a děs, hoď-CHA
TREFA:
- Vzpomněl si na to tak, jak říkáš.
- 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji
- 7-9: PJ to zohlední
POTÍŽE:
- Slyšel o tom, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu
VĚRNÝ SPOLEČNÍK
Získáváš významného pomocníka. Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; a nosí BĚŽNOU zbraň a zbroj s KZ:1.
Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.
Vyber si, o jakého společníka se jedná:
- Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1
- Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1
- Milenec či milenka: CHA+1
- Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1
- Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1
Vyber si, co ti poskytuje:
- Je cvičený v boji:
- Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou
- Je to nosič
- Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí).
- Dává ti útěchu
- Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU.
- Šíří tvou slávu a věhlas:
- Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí.
Expertní válečnické tahy (od 11. úrovně)
VELENÍ
Pokud velíš skupině a
- ti, kteří tě poslouchají, doufají v to, co se stane, když tě poslechnou, hoď+CHA
- ti, kteří tě poslouchají, se bojí, co by stalo, kdyby tě neposlechli, hoď-CHA.
TREFA:
- 10+: Drž 3
- 7-9: Drž 2
- Kdykoliv během bitvy můžeš držení použít na:
- Dej spojenci jasný a určitý rozkaz, při jeho plnění dostane +1PŘÍŠTÍ k hodu (lze kombinovat se sehraností)
- Upozorni spojence na slabinu protivníka. Pokud jí bude využívat, bude udělovat o +1ZÁSAH silnější rány.
- Upozorni spojence na nebezpečného protivníka. Od tohoto útočníka bude dostávát o -1ZÁSAH slabší rány.
POTÍŽE:
- Tvé zmatené rozkazy vnáší chaos a zmatek do vašich řad. Na tahu je PJ.
BOJOVÝ RYK
Bolest, strach, pocity, nic tě nezastaví. Pokud si dodáváš si sílu bojovým křikem, máš +1STÁLE ke všem bojovým tahům, ve kterých uděluješ zranění.
SMETENÍ, SRAŽENÍ, ODHOZENÍ
Pokud bojuješ na blízko a hodíš 12+ na ZTEČ, můžeš použít obě volby z 10+ zároveň.
ÚTOČNÁ FINTA
V bojovém tahu ZTEČ můžeš k výsledku navíc přidat volbu:
- Odkrýt se a drsněji udeřit – obě strany si zvýší +1ZÁSAH
OBRANNÁ FINTA
V bojovém tahu ZTEČ můžeš k výsledku navíc přidat volbu:
- Předstírat úder a pak uskočit – obě strany si sníží -1ZÁSAH
DISCIPLINOVANÝ ÚDER
Pokud někomu ubližuješ, můžeš udělené zranění libovolně snížit až na 0, a to i poté, co jste oba provedli své volby v některém z tahů.
BOJOVNÍK SE SMRTÍ
Sneseš o 1 KO více.
TITUL
Získal jsi titul. Jakého je druhu?
- Svobodný rytíř: Prosazuješ zákony svého vnitřního přesvědčení
- Zeman: Prosazuješ zákony svého lenního pána, krále či země
- Mistr řádu: Prosazuješ zákony a pravidla řádu, jehož jsi členem
- Paladin: Prosazuješ boží či posvátné právo
Popiš 1-3 zákony, pravidla či nařízení, případně podmínky, za kterých platí, např.:
- Nebudeš lhát pod přísahou / neporušíš daný slib / závazek / smlouvu
- Neurazíš mého krále / boha / patrona
- Neudeříš jak první / bezbranného / někoho, kdo je k tobě zády
- Odvádíš spravedlivě daně / plníš své povinnosti / rozkazy
Zvol 1-3 způsoby, kterým jejich porušení trestáš, např.:
- Oko za oko, zub za zub
- Pokuta, odpustek
- Šatlava, vyhnanství
- Náhrada škody - peníze, nucené práce
- Poprava, hladomorna
- Boží soud, ruská ruleta
- Armáda, galeje
Poruší-li někdo tvůj zákon, můžeš použít své postavení, aby sis ho nechal předvést a rozhodl o jeho osudu.
- využíváš-li autority a vážnosti svého postavení, hoď+CHA
- Využíváš-li strachu a hrůzy, plynoucí z tvé moci, hoď-CHA.
TREFA:
- Všichni budou respektovat tvé rozhodnutí a ty:
- 10+: Můžeš si vybrat 1 z:
- Uznat ho vinným, ale prominout mu jeho trest.
- Zdůvodnit, proč zrovna on není vinen (a změnit tak výklad/význam zákona, kterému sloužíš)
- Odsoudit ho.
- 7-9: Musíš ho odsoudit.
- 6-: Nejsi schopen ho odsoudit, a proto sám čelíš trestu či hněvu, PJ je na tahu.