Odpočinek a uzdravování: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(NEBEZPEČNÁ)
(První pomoc)
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 2: Řádek 2:
  
 
= První pomoc =
 
= První pomoc =
{{TZ}} a {{KO}} způsobují postavám následek v podobě {{TRAUMA|TRAUMATU}}.  
+
{{TZ}} způsobují postavám následek v podobě {{TRAUMA|TRAUMATU}}.
Potká-li tě {{SMRT}}, hrozí ti, že během CHVÍLE zemřeš.  
+
{{KO}} mohou postavu {{VYŘAZENÍ|VYŘADIT}}.  
 +
Potká-li tě {{SMRT}}, hrozí ti, že během {{TRVÁNÍ|CHVÍLE}} zemřeš.  
  
 
Tyto důsledky je možné odstranit poskytnutím '''PRVNÍ POMOCI'''.  
 
Tyto důsledky je možné odstranit poskytnutím '''PRVNÍ POMOCI'''.  
  
* Laickou PRVNÍ POMOC poskytneš tak, že se na {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}} zastavíš, zranění ošetříš (např. zastavíš krvácení, zašiješ, přiložíš dlahu, obklad, obvážeš). Takovéto ošetření odstraní {{TRAUMA}} či zachrání život, ale způsobí {{JIZVA|JIZVU}}.
+
* Laickou PRVNÍ POMOC poskytneš tak, že se na {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}} zastavíš, zranění ošetříš (např. zastavíš krvácení, zašiješ, přiložíš dlahu, obklad, obvážeš). Takovéto ošetření odstraní {{TRAUMA}}, {{VYŘAZENÍ}} či zachrání život, ale způsobí {{JIZVA|JIZVU}}.
* Obdobným způsobem se {{TRAUMA}} promění v {{JIZVA|JIZVU}} během {{TÁBOŘENÍ}}.
+
* Obdobným způsobem se {{TRAUMA}} nebo {{VYŘAZENÍ}} promění v {{JIZVA|JIZVU}} během {{TÁBOŘENÍ}}.
* Odborně - s pomocí tahů [[Válečníci#Z TOHO SE VYLÍŽU|Z TOHO SE VYLÍŽU]], [[Hraničáři#UZDRAV ZRANĚNÍ|UZDRAV ZRANĚNÍ]] a [[Alchymisté#LEKTVARY|LEKTVARY]] - je možné {{TRAUMA}} odstranit či život zachránit i způsobem, který {{JIZVA|JIZVU}} nezpůsobí, viz jejich znění.
+
* Odborně - s pomocí tahů [[Válečníci#Z TOHO SE VYLÍŽU|Z TOHO SE VYLÍŽU]], [[Hraničáři#UZDRAV ZRANĚNÍ|UZDRAV ZRANĚNÍ]] a [[Alchymisté#LEKTVARY|LEKTVARY]] - je možné {{TRAUMA}} a {{VYŘAZENÍ}} odstranit či život zachránit i způsobem, který {{JIZVA|JIZVU}} nezpůsobí, viz jejich znění.
  
 
= Táboření =
 
= Táboření =
Řádek 32: Řádek 33:
  
 
Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.
 
Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.
* V jeskyních a podzemí se řiď jednoduchým pravidlem - pokud někdo HLÍDÁ, noc byla klidná. Nedrží-li nikdo hlídku, PJ je na tahu.
+
* V jeskyních a podzemí se řiď jednoduchým pravidlem - pokud někdo HLÍDÁ, noc byla klidná. Nedrží-li nikdo hlídku, PJ je na tahu a hraje měkký tah.
 
* Při hraní pod otevřeným nebem si vyhodnoť tah TÁBOŘENÍ NA ZAJÍMAVÉM MÍSTĚ.
 
* Při hraní pod otevřeným nebem si vyhodnoť tah TÁBOŘENÍ NA ZAJÍMAVÉM MÍSTĚ.
  
Řádek 40: Řádek 41:
 
* Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, u kterých se dá předpokládat nějaká událost či setkání (např. prokletý mlýn, doupě loupežníků, kteří se brzy vrátí z lupu, loď uprostřed bouře)
 
* Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, u kterých se dá předpokládat nějaká událost či setkání (např. prokletý mlýn, doupě loupežníků, kteří se brzy vrátí z lupu, loď uprostřed bouře)
  
Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu.
+
Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu. Pokud postavy drží HLÍDKU, PJ hraje měkký tah, pokud nehlídají, hraje tvrdý tah.
  
 
== Na začátku táboření ==
 
== Na začátku táboření ==
Řádek 66: Řádek 67:
 
== Na konci TÁBOŘENÍ ==
 
== Na konci TÁBOŘENÍ ==
 
* TÁBOŘENÍ odstraní {{ÚNAVA|ÚNAVU}}
 
* TÁBOŘENÍ odstraní {{ÚNAVA|ÚNAVU}}
* TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění.
+
* TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění. Postupně můžeš:
** 1 {{LZ}} si tak můžeš zcela odstranit
+
** 1 {{LZ}} si zcela odstranit
** 1 {{TZ}} si můžeš přesunout do {{LZ}}, máš-li nějaké volné.
+
** 1 {{TZ}} si přesunout do {{LZ}}, máš-li nějaké volné.
** 1 {{KO}} si můžeš přesunout do {{TZ}}, máš-li nějaké volné.
+
** 1 {{KO}} si přesunout do {{TZ}}, máš-li nějaké volné.

Aktuální verze z 2. 5. 2020, 13:59

Následky a zranění, které utržíš na dobrodružství, je možné odstraňovat TÁBOŘENÍM nebo LÉČENÍM.

První pomoc

TZ způsobují postavám následek v podobě TRAUMATU. KO mohou postavu VYŘADIT. Potká-li tě SMRT, hrozí ti, že během CHVÍLE zemřeš.

Tyto důsledky je možné odstranit poskytnutím PRVNÍ POMOCI.

Táboření

Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje čas na odech a jídlo, případně přiměřený spánek. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU.

TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT při hraní pod otevřeným nebem častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.

Místo k táboření

Tábořit není možné úplně kdekoliv. Podle nebezpečnosti můžeme místa k tábořiště dělit na:

BEZPEČNÁ

Bezpečná místa jsou taková, kde postavy nikdo neohrožuje:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí to jsou místa, kde postavy někdo chrání (např. tábor spřátelených nestvůr, které drží vlastní hlídky)
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)

Na bezpečných místech je možné tábořit bez HLÍDÁNÍ.

ZAJÍMAVÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde nebezpečí hrozit může, ale nemusí:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.

  • V jeskyních a podzemí se řiď jednoduchým pravidlem - pokud někdo HLÍDÁ, noc byla klidná. Nedrží-li nikdo hlídku, PJ je na tahu a hraje měkký tah.
  • Při hraní pod otevřeným nebem si vyhodnoť tah TÁBOŘENÍ NA ZAJÍMAVÉM MÍSTĚ.

NEBEZPEČNÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku, u kterých se dá předpokládat setkání (např. obývaný trollí brloh, přijmutí pohostinství od zrádcovských goblinů).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, u kterých se dá předpokládat nějaká událost či setkání (např. prokletý mlýn, doupě loupežníků, kteří se brzy vrátí z lupu, loď uprostřed bouře)

Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu. Pokud postavy drží HLÍDKU, PJ hraje měkký tah, pokud nehlídají, hraje tvrdý tah.

Na začátku táboření

Dostaneš první PRVNÍ POMOC za cenu JIZVY, pokud to potřebuješ.

Během táboření

Krom samotného odpočinku se můžeš během táboření věnovat různým činnostem. Většina povolání má mezi svými tahy popsané takové činnosti (např. meditace nebo příprava silného kouzelného rituálu).

Kromě těchto činností pak mohou hrdinové během TÁBOŘENÍ také HLÍDAT, nebo se starat o ZÁBAVU pro ostatní. Vždy však platí, že jeden hrdina se během jednoho TÁBOŘENÍ zvládne věnovat nanejvýš jedné takové činnosti.

HLÍDÁNÍ

Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě, viz výše. Rozhodneš-li se HLÍDAT, znamená to, že věnuješ zvýšenou pozornost okolí, prozkoumáš možné přístupové cesty, případně do nich umístíš jednoduché nástrahy, pokud se rozhodneš spát, tak je to mělká dřímota, ze které tě zavčasu probudí každý šramot.

Můžeš si ale užít např. zábavu, kterou poskytne někdo jiný, probrat plány se spoluhráči a jde o plnohodnotný odpočinek.

ZÁBAVA

Při táboření je také možné bavit své společníky – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, uvařit jim dobré jídlo či pohostit je dobrým pitím. Rozhodneš-li se, že poskytneš ostatním ZÁBAVU, tato úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a zahojí tobě i tvým společníkům 1 LZ). Měj ale na paměti, že obzvláště pod širým nebem může hluk zábavy či světlo ohně proměnit BEZPEČNÉ místo v ZAJÍMAVÉ.

Pozn. HLÍDÁNÍ i ZÁBAVU mohou postavám poskytnout i cizí postavy - např. v hostinci je možné si zaplatit hostinu a vystoupení barda, hrdinové si mohou najmout ochranku, mohou také požádat o přístřeší ve vesnici, kterou chrání, nebo si poslechnout zajímavé historky vyprávěné veteránem ve vojenském táboře.

SLADĚNÍ SE

Věnuješ-li se při táboření kouzelnému předmětu, který máš, můžeš se s ním "sladit" a začít tak používat příslušný tah.

Na konci TÁBOŘENÍ

  • TÁBOŘENÍ odstraní ÚNAVU
  • TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění. Postupně můžeš:
    • 1 LZ si zcela odstranit
    • 1 TZ si přesunout do LZ, máš-li nějaké volné.
    • 1 KO si přesunout do TZ, máš-li nějaké volné.