Válečníci: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(POVĚST)
(Jak vypadáš?)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádek 2: Řádek 2:
  
 
== Jak vypadáš? ==
 
== Jak vypadáš? ==
* Elegantní válečník, divoká bojovnice, bažant, žoldnéřka, uniformovaná stráž, veterán
+
Vyber 1 z každého řádku nebo si vymysli něco podobného:
* Omlácená zbroj, vyleštěná zbroj, zdobená zbroj, stařičká zbroj, opravovaná zbroj
+
* Elegantní válečník / divoká bojovnice / bažant / žoldnéřka / uniformovaná stráž / veterán
* Drsná tvář, ošlehaná tvář, zjizvená tvář, zavřená helma, elegantní tvář
+
* Omlácená zbroj / vyleštěná zbroj / zdobená zbroj / stařičká zbroj / opravovaná zbroj
* Krví podlité oči, těkající oči, pevný pohled, nepřítomný pohled
+
* Drsná tvář / ošlehaná tvář / zjizvená tvář / zavřená helma / elegantní tvář
* Šlachovité tělo, svalnaté tělo, tělo hromotluka, mrštné tělo
+
* Krví podlité oči / těkající oči / pevný pohled / nepřítomný pohled
 +
* Šlachovité tělo / svalnaté tělo / tělo hromotluka / mrštné tělo
  
 
== Vybavení ==
 
== Vybavení ==
Řádek 170: Řádek 171:
  
 
=== VĚRNÝ SPOLEČNÍK ===
 
=== VĚRNÝ SPOLEČNÍK ===
Získáváš významného pomocníka. Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; SZ:1 a nosí běžnou zbraň a zbroj s KZ:1.
+
Získáváš významného pomocníka. Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; a nosí BĚŽNOU zbraň a zbroj s KZ:1.
  
 
Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.
 
Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.

Aktuální verze z 25. 12. 2020, 08:28

TBD motivační text o válečnících

Jak vypadáš?

Vyber 1 z každého řádku nebo si vymysli něco podobného:

  • Elegantní válečník / divoká bojovnice / bažant / žoldnéřka / uniformovaná stráž / veterán
  • Omlácená zbroj / vyleštěná zbroj / zdobená zbroj / stařičká zbroj / opravovaná zbroj
  • Drsná tvář / ošlehaná tvář / zjizvená tvář / zavřená helma / elegantní tvář
  • Krví podlité oči / těkající oči / pevný pohled / nepřítomný pohled
  • Šlachovité tělo / svalnaté tělo / tělo hromotluka / mrštné tělo

Vybavení

  • Libovolná TĚŽKÁ zbraň
  • Běžná výzbroj (vyber 1 z:)
    • BĚŽNÁ zbraň pro boj zblízka a štít
    • Dvě BĚŽNÉ zbraně pro boj zblízka
    • BĚŽNÁ střelná zbraň a k tomu ZÁLOŽNÍ zbraň
  • Další ZÁLOŽNÍ zbraň
  • Těžká zbroj (KZ:2)
  • Velký vak na kořist
    • Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady STŘEDNÍ velikosti, jako svícny, tácy, sošky, vázy a džbány, nebo odpovídající počet menších.

Počáteční tahy

Na první úrovni máš všechny obecné tahy + jeden válečnický + TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ.

Základní válečnické tahy (od 1. úrovně)

HRUBÁ SÍLA

Zvedni si SIL o 1 (Max.3).

HROŠÍ KŮŽE

Zvedni si ODL o 1 (Max.3).

TŘESTE SE HRŮZOU

Pokud používáš HROZBU a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě, že se bytost vždy podvolí. Dále si vyber mezi:

  • Sniž si CHA o 1.
  • Zvedni si CHA o 1. Odteď, pokud používáš HROZBU a využiješ svého respektu, jména a pověsti, hoď+CHA místo hoď-CHA.

TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ

Sneseš o tolik LZ více, kolik je tvoje ODL.

MLÝNEK NA MASO

Při boji na blízko vydáš za dva hrdiny, můžeš vybrat 1 z:

  • Stíháš rozdat ran za dva hrdiny - zranění, které způsobíš, je o 1 stupeň vyšší.
  • Stíháš vykrýt údery za dva hrdiny - zranění, které obdržíš, je o 1 stupeň nižší.

Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE nebo významné nestvůře, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).

Z TOHO SE VYLÍŽU

Můžeš si ošetřit svá vlastní těžká zranění, aniž bys k tomu potřeboval léčivé lektvary.

Pokud se CHVÍLI věnuješ ošetřování svých vlastních ran,

TREFA:

  • Dal jsi sám sobě PRVNÍ POMOC
  • Vyléčil sis 1 TZ a odstranil TRAUMA, nebo KO a důvod VYŘAZENÍ.
  • Jsi hrozně UNAVENÝ a příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš
  • 10+: Vybíráš si 2 z:
  • 7-9: Vybíráš si 1 z:
    • TÁBOŘIT můžeš normálně.
    • Vyléčil sis i všechna utržená LZ.
    • Překonal jsi bolest a únavu - nejsi unavený a můžeš se pohybovat a jednat, jako bys bolest svých zranění nevnímal.

POTÍŽE

  • Tvrdý spánek znamená, že postava není schopná během příštího TÁBOŘENÍ provádět žádnou jinou činnost.

Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik LZ, kolik je tvá ODL, nejméně právě jedno.

ŘEČ BOJE

Pokud si zkoušíš či zkoumáš nějakou zbraň, zbroj, štít, artefakt, místo boje, mrtvolu apod…, záleží na tom, kolik času tomu věnuješ:

  • hoď+:
    • 0, zkoušíš-li to zjistit během okamžiku při intenzivní akci, například během boje
    • 1, zkoušíš-li to zjistit během okamžiku, ale věnuješ se pouze tomu
    • 2, dáš-li tomu CHVÍLI
    • 3, věnuješ-li tomu dobu během TÁBOŘENÍ (a nedržíš tedy hlídku)

TREFA:

  • 10+: Dozvíš se 3 z:
  • 7-9: Dozvíš se 1 z:
    • Kdo s tím/tu naposledy bojoval?
    • Kdo to vyrobil/se tu opevnil?
    • Jaká byla poslední silná emoce v okolí zkoumaného?
    • Jaká silná slova byla naposledy vyslovena v souvislosti se zkoumaným?
    • Jaký důležitý čin byl naposledy proveden se zkoumaným?
    • Je s tím něco v nepořádku? A pokud ano, jak to napravit?

POTÍŽE:

  • 6-: PJ na tahu

KDYŽ PROMLUVÍ MEČE

Můžeš použít ODHAD POSTAVY na libovolnou bytost, pokud s ní místo vyjednávání bojuješ. Při tom hoď+SIL, místo hoď+CHA.

SEHRANOST

Na počátku boje bok po boku se spolubojovníky, se kterými jsi již alespoň jednou bok po boku bojoval,

TREFA:

  • 10+: Drž 3
  • 7-9: Drž 2
  • Pokud během boje některý ze spolubojovníků hraje bojový tah, můžeš držení vyměnit za:
    • Kryješ spolubojovníka (sniž jeho obdržený zásah o -1ZÁSAH)
    • Nadháníš svému spolubojovníkovi (+1 k hodu v jeho bojovém tahu)
    • Využiješ příležitosti k úderu (uděl jeho soupeři běžný zásah snížený o -1ZÁSAH)
  • 6-: PJ drží 1 a může volbu 7-9 použít proti tobě nebo tvému spojubojovníkovi.

Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně)

TO JE MOJE ZBRAŇ

Můžeš si vytvořit, získat či vylepšit jednu oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně.

  • Rozhodni se, zda bude:
    • TĚŽKÁ (základ SZ:3)
    • BĚŽNÁ (základ SZ:2)
    • ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1)
  • Vyber si, zda:
    • s ní jde bojovat jednou rukou,
    • nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč.
  • Vylepši jí o 2 z:
    • Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ
    • Je obratná: +ŠERM
    • Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x)
    • Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0)
    • Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu)
    • Je MAGICKÁ - září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE.
    • Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ.
  • Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje.

Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI).

Poznámka: V průběhu hry se ti může stát, že najdeš MAGICKOU zbraň, která má jiný efekt, než detekci a lepší útok proti nějakému druhu tvorů. Pokud bys takovou zbraň chtěl upravit jako SVOJI ZBRAŇ, je to volba "Je MAGICKÁ" ale svou zvláštní vlastnosti si zbraň ponechá, tak jak ji měla.

BERSERK

Sneseš o:

  • 1 TZ více, je-li tvá ODL 1 nebo menší.
  • 2 TZ více, je-li tvá ODL 2 nebo větší.

BEZHLAVĚ VPŘED

Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+ODL místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu.

KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO

Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+SIL TREFA:

  • 10+: Tvůj silácký kousek se podařil
  • 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z:
    • UNAVILO tě to
    • O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co)
    • Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co)

POTÍŽE:

  • Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ

DRTIVÁ RÁNA

TBD doladit posílení PRŮRAZ Bojuješ-li na blízko s pomocí PRŮRAZU, můžeš místo snížení KZ v tomto útoku poškodit nepříteli zbroj a snížit mu tak KZ pro všechny další útoky schopné zasáhnout poškozené místo. (KZ nepřítele nemůže klesnout pod 0).

ÚTOK Z OBRANY

TBD doladit posílení PRŮRAZ Bojuješ-li na blízko s pomocí ŠERMU, můžeš místo snížení SZ nepřítele o -1 provést dva útoky v rychlém sledu a zasadit tak odpovídající zásah 2x.

ŠPÍZ

Bojuješ-li na blízko s DLOUHOU zbraní, můžeš zúžit prostor, který zasáhne tvůj PLOŠNÝ útoku, vyber si 1 z:

  • zasáhneš všechny cíle na přímce (např. je naráz probodneš či porazíš jednoho na druhého)
  • zasáhneš všechny cíle v dosahu v rámci čtvrtkruhu
  • zasáhneš všechny cíle v dosahu, krom jediného.

POVĚST

Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), popiš, co z tvé pověsti o tobě již zaslechl a vyber si 1 z:

  • jde-li o statečné, čestné a šlechetné činy, hoď+CHA
  • jde-li o to, jak jsi rozséval hrůzu a děs, hoď-CHA

TREFA:

  • Vzpomněl si na to tak, jak říkáš.
    • 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji
    • 7-9: PJ to zohlední

POTÍŽE:

  • Slyšel o tom, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu

VĚRNÝ SPOLEČNÍK

Získáváš významného pomocníka. Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; a nosí BĚŽNOU zbraň a zbroj s KZ:1.

Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.

Vyber si, o jakého společníka se jedná:

  • Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1
  • Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1
  • Milenec či milenka: CHA+1
  • Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1
  • Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1

Vyber si, co ti poskytuje:

  • Je cvičený v boji:
    • Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou
  • Je to nosič
    • Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí).
  • Dává ti útěchu
    • Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU.
  • Šíří tvou slávu a věhlas:
    • Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí.

Expertní válečnické tahy (od 11. úrovně)

VELENÍ

Pokud velíš skupině a

  • ti, kteří tě poslouchají, doufají v to, co se stane, když tě poslechnou, hoď+CHA
  • ti, kteří tě poslouchají, se bojí, co by stalo, kdyby tě neposlechli, hoď-CHA.

TREFA:

  • 10+: Drž 3
  • 7-9: Drž 2
  • Kdykoliv během bitvy můžeš držení použít na:
    • Dej spojenci jasný a určitý rozkaz, při jeho plnění dostane +1PŘÍŠTÍ k hodu (lze kombinovat se sehraností)
    • Upozorni spojence na slabinu protivníka. Pokud jí bude využívat, bude udělovat o +1ZÁSAH silnější rány.
    • Upozorni spojence na nebezpečného protivníka. Od tohoto útočníka bude dostávát o -1ZÁSAH slabší rány.

POTÍŽE:

  • Tvé zmatené rozkazy vnáší chaos a zmatek do vašich řad. Na tahu je PJ.

BOJOVÝ RYK

Bolest, strach, pocity, nic tě nezastaví. Pokud si dodáváš si sílu bojovým křikem, máš +1STÁLE ke všem bojovým tahům, ve kterých uděluješ zranění.

SMETENÍ, SRAŽENÍ, ODHOZENÍ

Pokud bojuješ na blízko a hodíš 12+ na ZTEČ, můžeš použít obě volby z 10+ zároveň.

ÚTOČNÁ FINTA

V bojovém tahu ZTEČ můžeš k výsledku navíc přidat volbu:

  • Odkrýt se a drsněji udeřit – obě strany si zvýší +1ZÁSAH

OBRANNÁ FINTA

V bojovém tahu ZTEČ můžeš k výsledku navíc přidat volbu:

  • Předstírat úder a pak uskočit – obě strany si sníží -1ZÁSAH

DISCIPLINOVANÝ ÚDER

Pokud někomu ubližuješ, můžeš udělené zranění libovolně snížit až na 0, a to i poté, co jste oba provedli své volby v některém z tahů.

BOJOVNÍK SE SMRTÍ

Sneseš o 1 KO více.

TITUL

Získal jsi titul. Jakého je druhu?

  • Svobodný rytíř: Prosazuješ zákony svého vnitřního přesvědčení
  • Zeman: Prosazuješ zákony svého lenního pána, krále či země
  • Mistr řádu: Prosazuješ zákony a pravidla řádu, jehož jsi členem
  • Paladin: Prosazuješ boží či posvátné právo

Popiš 1-3 zákony, pravidla či nařízení, případně podmínky, za kterých platí, např.:

  • Nebudeš lhát pod přísahou / neporušíš daný slib / závazek / smlouvu
  • Neurazíš mého krále / boha / patrona
  • Neudeříš jak první / bezbranného / někoho, kdo je k tobě zády
  • Odvádíš spravedlivě daně / plníš své povinnosti / rozkazy

Zvol 1-3 způsoby, kterým jejich porušení trestáš, např.:

  • Oko za oko, zub za zub
  • Pokuta, odpustek
  • Šatlava, vyhnanství
  • Náhrada škody - peníze, nucené práce
  • Poprava, hladomorna
  • Boží soud, ruská ruleta
  • Armáda, galeje

Poruší-li někdo tvůj zákon, můžeš použít své postavení, aby sis ho nechal předvést a rozhodl o jeho osudu.

  • využíváš-li autority a vážnosti svého postavení, hoď+CHA
  • Využíváš-li strachu a hrůzy, plynoucí z tvé moci, hoď-CHA.

TREFA:

  • Všichni budou respektovat tvé rozhodnutí a ty:
  • 10+: Můžeš si vybrat 1 z:
    • Uznat ho vinným, ale prominout mu jeho trest.
    • Zdůvodnit, proč zrovna on není vinen (a změnit tak výklad/význam zákona, kterému sloužíš)
    • Odsoudit ho.
  • 7-9: Musíš ho odsoudit.
  • 6-: Nejsi schopen ho odsoudit, a proto sám čelíš trestu či hněvu, PJ je na tahu.