Hrozby: Porovnání verzí
(Založena nová stránka s textem „Hrozby jsou nástrojem, jak si udržet přehled ve své přípravě. Každá věc, která nějakým způsobem ovlivňuje hrdiny ve tvém herním světě je…“) |
(→Druh =) |
||
Řádek 9: | Řádek 9: | ||
Každou hrozbu je dobré si pojmenovat. Někdy je to prosté jméno cizí postavy (např.: kapitán Petronius nebo klan Rudé ruky), někdy může být zabarvené a částečně hrozbu popisovat (např.: ledové pláně nebo marnivý bazilišek). | Každou hrozbu je dobré si pojmenovat. Někdy je to prosté jméno cizí postavy (např.: kapitán Petronius nebo klan Rudé ruky), někdy může být zabarvené a částečně hrozbu popisovat (např.: ledové pláně nebo marnivý bazilišek). | ||
− | === Druh | + | === Druh === |
Zařaď hrozbu do jedné z následujících kategorií. Každá z kategorií ti následně nabídne jiné tahy odpovídající dané hrozbě a nabídne ti jiné impulzy jako inspiraci: | Zařaď hrozbu do jedné z následujících kategorií. Každá z kategorií ti následně nabídne jiné tahy odpovídající dané hrozbě a nabídne ti jiné impulzy jako inspiraci: | ||
Verze z 6. 12. 2020, 12:18
Hrozby jsou nástrojem, jak si udržet přehled ve své přípravě. Každá věc, která nějakým způsobem ovlivňuje hrdiny ve tvém herním světě je hrozba.
Nejzřejmější hrozby jsou nepřátelé postav - černokněžníci, upíři, bazilišci. Hrozbami ale mohou být i neutrální nebo dokonce přátelské cizí postavy - knížata a vladykové, moudré sovy a vznešení pegasové, dobrácké, ale zmatené poletuchy. Hrozbou je taktéž prostředí hry - zrádné bažiny, podzemí plné pastí, nestabilní chodby v opuštěném dole nebo prokleté chrámy. A nakonec jako na hrozby můžeme pohlížet i na pomocníky hrdinů, zejména pokud získají svobodnou vůli.
Obsah
Tvorba a záznam hrozby
V této časti pravidel ti představíme, jak si hrozby nejlépe zaznamenávat, jaké mají vlastnosti a jak tyto vlastnosti používat ve hře, aby ti byly oporou, inspirací.
Jméno
Každou hrozbu je dobré si pojmenovat. Někdy je to prosté jméno cizí postavy (např.: kapitán Petronius nebo klan Rudé ruky), někdy může být zabarvené a částečně hrozbu popisovat (např.: ledové pláně nebo marnivý bazilišek).
Druh
Zařaď hrozbu do jedné z následujících kategorií. Každá z kategorií ti následně nabídne jiné tahy odpovídající dané hrozbě a nabídne ti jiné impulzy jako inspiraci:
- Vládci
- Samotáři
- Smečky
- Prostředí
- Potíže
- Prostředky
Vládci
Vládci jsou zpravidla významné cizí postavy a nestvůry, které jen krajních případech vystupují v příběhu přímo. Většinou jednají prostřednictvím svých služebníků a poskoků, osobně pouze pokud se sami rozhodnou poskytnout audienci, nebo naopak jsou zahnáni do kouta. Jejich hrozba pro tebe zapisuje nejen samotnou jejich osobu, ale právě i jednání těch, kteří vládcům slouží.
Tahy vládců
- V boji:
- Obklíčím, oblehnu někoho, zaženu někoho do rohu
- Udeřím přímo, veškerými svými silami
- Udeřím obezřetně, ponechám si rezervy.
- Zajmu někoho, jako rukojmí či abych získal informace.
- Provedu exemplární úder.
- Při vyjednávání:
- Ukážu disciplínu mezi svými následovníky.
- Nabídnu vyjednávání, pokud se mi pokloníš, slíbíš věrnost, poslušnost.
- Vznesu nárok na místo, postavení, předmět.
- Přeplatím tvé spojence.
Příklady vládců a jejich impulzů
Upír: Krmit se hrůzou a krví poddaných Královna obřích termitů: Spotřebovat les Hamižný rychtář: Hromadit majetek a poklady Kapitán hlídky: Prosazovat právo za každou cenu.
Samotáři
Samotáři jsou také významné cizí postavy, ale jednající sami za sebe, nebo žijící v malých skupinách o jednotkách členů.