Hrozby: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Druh =)
(Příklady vládců a jejich impulzů)
Řádek 36: Řádek 36:
  
 
==== Příklady vládců a jejich impulzů ====
 
==== Příklady vládců a jejich impulzů ====
Upír: Krmit se hrůzou a krví poddaných
+
* Upír: Krmit se hrůzou a krví poddaných
Královna obřích termitů: Spotřebovat les
+
* Královna obřích termitů: Spotřebovat les
Hamižný rychtář: Hromadit majetek a poklady
+
* Hamižný rychtář: Hromadit majetek a poklady
Kapitán hlídky: Prosazovat právo za každou cenu.
+
* Kapitán hlídky: Prosazovat právo za každou cenu.
 
 
  
 
=== Samotáři ===
 
=== Samotáři ===
 
Samotáři jsou také významné cizí postavy, ale jednající sami za sebe, nebo žijící v malých skupinách o jednotkách členů.
 
Samotáři jsou také významné cizí postavy, ale jednající sami za sebe, nebo žijící v malých skupinách o jednotkách členů.

Verze z 6. 12. 2020, 12:27

Hrozby jsou nástrojem, jak si udržet přehled ve své přípravě. Každá věc, která nějakým způsobem ovlivňuje hrdiny ve tvém herním světě je hrozba.

Nejzřejmější hrozby jsou nepřátelé postav - černokněžníci, upíři, bazilišci. Hrozbami ale mohou být i neutrální nebo dokonce přátelské cizí postavy - knížata a vladykové, moudré sovy a vznešení pegasové, dobrácké, ale zmatené poletuchy. Hrozbou je taktéž prostředí hry - zrádné bažiny, podzemí plné pastí, nestabilní chodby v opuštěném dole nebo prokleté chrámy. A nakonec jako na hrozby můžeme pohlížet i na pomocníky hrdinů, zejména pokud získají svobodnou vůli.

Tvorba a záznam hrozby

V této časti pravidel ti představíme, jak si hrozby nejlépe zaznamenávat, jaké mají vlastnosti a jak tyto vlastnosti používat ve hře, aby ti byly oporou, inspirací.

Jméno

Každou hrozbu je dobré si pojmenovat. Někdy je to prosté jméno cizí postavy (např.: kapitán Petronius nebo klan Rudé ruky), někdy může být zabarvené a částečně hrozbu popisovat (např.: ledové pláně nebo marnivý bazilišek).

Druh

Zařaď hrozbu do jedné z následujících kategorií. Každá z kategorií ti následně nabídne jiné tahy odpovídající dané hrozbě a nabídne ti jiné impulzy jako inspiraci:

  • Vládci
  • Samotáři
  • Smečky
  • Prostředí
  • Potíže
  • Prostředky

Vládci

Vládci jsou zpravidla významné cizí postavy a nestvůry, které jen krajních případech vystupují v příběhu přímo. Většinou jednají prostřednictvím svých služebníků a poskoků, osobně pouze pokud se sami rozhodnou poskytnout audienci, nebo naopak jsou zahnáni do kouta. Jejich hrozba pro tebe zapisuje nejen samotnou jejich osobu, ale právě i jednání těch, kteří vládcům slouží.

Tahy vládců

  • V boji:
    • Obklíčím, oblehnu někoho, zaženu někoho do rohu
    • Udeřím přímo, veškerými svými silami
    • Udeřím obezřetně, ponechám si rezervy.
    • Zajmu někoho, jako rukojmí či abych získal informace.
    • Provedu exemplární úder.
  • Při vyjednávání:
    • Ukážu disciplínu mezi svými následovníky.
    • Nabídnu vyjednávání, pokud se mi pokloníš, slíbíš věrnost, poslušnost.
    • Vznesu nárok na místo, postavení, předmět.
    • Přeplatím tvé spojence.

Příklady vládců a jejich impulzů

  • Upír: Krmit se hrůzou a krví poddaných
  • Královna obřích termitů: Spotřebovat les
  • Hamižný rychtář: Hromadit majetek a poklady
  • Kapitán hlídky: Prosazovat právo za každou cenu.

Samotáři

Samotáři jsou také významné cizí postavy, ale jednající sami za sebe, nebo žijící v malých skupinách o jednotkách členů.