Zlepšování hrdinů: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Získávání zkušeností)
(Získávání zkušeností)
 
Řádek 8: Řádek 8:
 
* Získal jsi poklad, který budeš nějaký čas utrácet.
 
* Získal jsi poklad, který budeš nějaký čas utrácet.
 
* Tvé jméno zaznělo při událostech, o kterých si budou místní ještě dlouho vyprávět.
 
* Tvé jméno zaznělo při událostech, o kterých si budou místní ještě dlouho vyprávět.
* Byl jsi svědkem působení moci (ať už světské nebo čarovné), která přesahuje tvoje chápaní.
+
* Byl jsi svědkem působení moci (ať už světské nebo čarovné), která tě vysoce přesahuje.
 
* Zjistil jsi něco nového o světě kolem sebe či příběhu, kterého jsi součástí.
 
* Zjistil jsi něco nového o světě kolem sebe či příběhu, kterého jsi součástí.
  

Aktuální verze z 24. 6. 2024, 13:03

Hrdinové během hraní získávají zkušenosti a jejich schopnosti rostou. Ve Světě dračáku je to znázorňováno tak, že mohou získat nové tahy.

Získávání zkušeností

Jsi-li někde v bezpečí, u táborového ohně nebo v hostinci a máš příležitost vyprávět si o svých skutcích, můžeš krátkou rekapitulací proběhlých událostí získat body zkušenosti (EXPy). Napiš si +1EXP za splnění každé z následujících podmínek:

  • Zažil jsi boj s protivníkem, kterého si budeš ještě dlouho pamatovat.
  • Získal jsi poklad, který budeš nějaký čas utrácet.
  • Tvé jméno zaznělo při událostech, o kterých si budou místní ještě dlouho vyprávět.
  • Byl jsi svědkem působení moci (ať už světské nebo čarovné), která tě vysoce přesahuje.
  • Zjistil jsi něco nového o světě kolem sebe či příběhu, kterého jsi součástí.

Přechod na vyšší úroveň

Pokud získáš 5 EXPů, můžeš je utratit za postup na vyšší úroveň.

Může si vybrat jeden z tahů svého povolání, přičemž:

  • Tahy označené jako běžné si může brát kdykoliv.
  • Tahy označené jako pokročilé si může brát až od šesté úrovně.
  • Tahy označené jako expertní si může brát až od jedenácté úrovně.

nebo si může vybrat jeden z tahů své rasy, přičemž nové tahy označené jako Vrozené si může vzít pouze tehdy, pokud si v příběhu odehrál významnou událost, která by je vysvětlila.

Zvyšování vlastností

Při přechodu na 6., 11. a 16. úroveň si můžeš zvednout jednu libovolnou vlastnost o +1. Každé povolání dále umožňuje zvednout až 3 vlastnosti, které mu odpovídají, o +1.

Kdykoliv si zvýšíš nějakou vlastnost, která ovlivňuje něco dalšího (např. SIL nebo ODL), zvyš si i odpovídající odvozené hodnoty (např. počet předmětů, které uneseš v batohu, nebo počet zranění, která sneseš).