Válečníci: Porovnání verzí
(→Z TOHO SE VYLÍŽU) |
(→Základní válečnické tahy (od 1. úrovně)) |
||
Řádek 63: | Řádek 63: | ||
Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik {{LZ}}, kolik je tvá {{ODL}}, nejméně právě jedno. | Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik {{LZ}}, kolik je tvá {{ODL}}, nejméně právě jedno. | ||
+ | |||
+ | == Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně) == | ||
+ | === TO JE MOJE ZBRAŇ == | ||
+ | Vytvoř si svou oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně. | ||
+ | * Rozhodni se, zda bude: | ||
+ | ** TĚŽKÁ (základ SZ:3) | ||
+ | ** BĚŽNÁ (základ SZ:2) | ||
+ | ** ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1) | ||
+ | * Vyber si, zda: | ||
+ | ** s ní jde bojovat jednou rukou, | ||
+ | ** nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč. | ||
+ | * Vylepši jí o 2 z: | ||
+ | ** Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ | ||
+ | ** Je obratná: +ŠERM | ||
+ | ** Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x) | ||
+ | ** Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0) | ||
+ | ** Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu) | ||
+ | ** Září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE. | ||
+ | ** Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ. | ||
+ | * Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje. | ||
+ | |||
+ | Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. | ||
+ | Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI). | ||
+ | |||
+ | === BERSERK === | ||
+ | Sneseš o tolik TZ více, kolik je tvoje {{ODL}}. | ||
+ | |||
+ | === BEZHLAVĚ VPŘED === | ||
+ | Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}} a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+{{ODL}} místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu. | ||
+ | |||
+ | == KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO == | ||
+ | Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+{{SIL}} | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * 10+: Tvůj silácký kousek se podařil | ||
+ | * 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z: | ||
+ | ** {{ÚNAVA|UNAVILO}} tě to | ||
+ | ** O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co) | ||
+ | ** Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co) | ||
+ | POTÍŽE: | ||
+ | * Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ | ||
+ | |||
+ | == DRTIVÁ RÁNA == | ||
+ | Pokud udělíš zranění zbraní, co je {{PRŮRAZ|PRŮRAZNÁ}}, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to. | ||
+ | |||
+ | == ÚTOK Z OBRANY == | ||
+ | Pokud obdržíš zranění v boji na blízko a máš zbraň, co umí ŠERM, můžeš místo zvýšení vlastního KZ přesměrovat +1{{ZÁSAH}} na protivníka. A to i tehdy, když by mu jinak žádné zranění nehrozilo (např. jsi jednal {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}} nebo šlo o samozřejmý {{ZÁSAH}}). | ||
+ | |||
+ | === POVĚST === | ||
+ | Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), vyber si 1 z: | ||
+ | * tvá pověst statečného a čestného bojovníka tě předbíhá, hoď+CHA | ||
+ | * tvá pověst hrozného a děsivého bojovníka tě předbíhá, hoď-CHA | ||
+ | TREFA: | ||
+ | * Poznal tě: | ||
+ | ** 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji | ||
+ | ** 7-9: PJ to zohlední | ||
+ | POTÍŽE: | ||
+ | * Slyšel o tobě, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu | ||
+ | |||
+ | === VĚRNÝ SPOLEČNÍK === | ||
+ | Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; SZ:1 a nosí běžnou zbraň a zbroj s KZ:1. | ||
+ | |||
+ | Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal. | ||
+ | |||
+ | Vyber si, o jakého společníka se jedná: | ||
+ | * Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1 | ||
+ | * Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1 | ||
+ | * Milenec či milenka: CHA+1 | ||
+ | * Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1 | ||
+ | * Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1 | ||
+ | |||
+ | Vyber si, co ti poskytuje: | ||
+ | * Je cvičený v boji: | ||
+ | ** Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou | ||
+ | * Je to nosič | ||
+ | ** Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí). | ||
+ | * Dává ti útěchu | ||
+ | ** Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU. | ||
+ | * Šíří tvou slávu a věhlas: | ||
+ | ** Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí. |
Verze z 17. 5. 2019, 18:20
TBD motivační text o válečnících
Obsah
Jak vypadáš?
- Muž, žena, bažant, žoldák, uniformovaná stráž, veterán
- Omlácená zbroj, vyleštěná zbroj, zdobená zbroj, stařičká zbroj, opravovaná zbroj
- Drsná tvář, ošlehaná tvář, zjizvená tvář, zavřená helma, elegantní tvář
- Krví podlité oči, těkající oči, pevný pohled, nepřítomný pohled
- Šlachovité tělo, svalnaté tělo, tělo hromotluka, mrštné tělo
Vybavení
- Libovolná TĚŽKÁ zbraň
- Běžná výzbroj (vyber 1 z:)
- BĚŽNÁ zbraň pro boj zblízka a štít
- Dvě BĚŽNÉ zbraně pro boj zblízka
- BĚŽNÁ střelná zbraň a k tomu ZÁLOŽNÍ zbraň
- Další ZÁLOŽNÍ zbraň
- Těžká zbroj (KZ:2)
- Velký vak na kořist
- Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady STŘENÍ velikosti, jako svícny, tácy, sošky, vázy a džbány, nebo odpovídající počet menších.
Počáteční tahy
Na první úrovni má všechny základní tahy + jeden válečnický + TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ.
Základní válečnické tahy (od 1. úrovně)
HRUBÁ SÍLA
Zvedni si SIL o 1 (Max.3).
HROŠÍ KŮŽE
Zvedni si ODL o 1 (Max.3).
TŘESTE SE HRŮZOU
Pokud používáš HROZBU a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě, že PJ si nemůže vybrat možnost, že se nestvůra nebojí a ty musíš udeřit. Dále si vyber mezi:
- Sniž si CHA o 1.
- Zvedni si CHA o 1. Odteď, pokud používáš HROZBU a využiješ svého respektu, jména a pověsti, hoď+CHA místo hoď-CHA.
TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ
Sneseš o tolik LZ více, kolik je tvoje ODL.
MLÝNEK NA MASO
Při boji na blízko vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:
Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).
Z TOHO SE VYLÍŽU
Pokud se na CHVÍLI zastavíš, můžeš si ošetřit svá vlastní těžká zranění, aniž bys k tomu potřeboval léčivé lektvary.
- Hoď+ODL
TREFA:
- Dostal jsi PRVNÍ POMOC
- Vyléčil sis 1 TZ nebo KO.
- Jsi hrozně UNAVENÝ a příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš
- 10+: Vybíráš si 2 z:
- 7-9: Vybíráš si 1 z:
- Jsi jen UNAVENÝ, ale TÁBOŘIT můžeš normálně.
- Vyléčil sis i všechna utržená LZ.
- Překonal jsi bolest a únavu - nejsi unavený a můžeš se pohybovat a jednat, jako bys bolest svých zranění nevnímal, ale příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš.
POTÍŽE
- 6-: PRVNÍ POMOC a se podařila za cenu JIZVY, nic sis nevyléčil a jsi UNAVENÝ
- Tvrdý spánek znamená, že postava není schopná během příštího TÁBOŘENÍ provádět žádnou jinou činnost.
Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik LZ, kolik je tvá ODL, nejméně právě jedno.
Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně)
= TO JE MOJE ZBRAŇ
Vytvoř si svou oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně.
- Rozhodni se, zda bude:
- TĚŽKÁ (základ SZ:3)
- BĚŽNÁ (základ SZ:2)
- ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1)
- Vyber si, zda:
- s ní jde bojovat jednou rukou,
- nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč.
- Vylepši jí o 2 z:
- Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ
- Je obratná: +ŠERM
- Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x)
- Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0)
- Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu)
- Září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE.
- Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ.
- Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje.
Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI).
BERSERK
Sneseš o tolik TZ více, kolik je tvoje ODL.
BEZHLAVĚ VPŘED
Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+ODL místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu.
KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO
Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+SIL TREFA:
- 10+: Tvůj silácký kousek se podařil
- 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z:
- UNAVILO tě to
- O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co)
- Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co)
POTÍŽE:
- Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ
DRTIVÁ RÁNA
Pokud udělíš zranění zbraní, co je PRŮRAZ, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to.
ÚTOK Z OBRANY
Pokud obdržíš zranění v boji na blízko a máš zbraň, co umí ŠERM, můžeš místo zvýšení vlastního KZ přesměrovat +1ZÁSAH na protivníka. A to i tehdy, když by mu jinak žádné zranění nehrozilo (např. jsi jednal NAVZDORY NEBEZPEČÍ nebo šlo o samozřejmý ZÁSAH).
POVĚST
Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), vyber si 1 z:
- tvá pověst statečného a čestného bojovníka tě předbíhá, hoď+CHA
- tvá pověst hrozného a děsivého bojovníka tě předbíhá, hoď-CHA
TREFA:
- Poznal tě:
- 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji
- 7-9: PJ to zohlední
POTÍŽE:
- Slyšel o tobě, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu
VĚRNÝ SPOLEČNÍK
Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; SZ:1 a nosí běžnou zbraň a zbroj s KZ:1.
Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.
Vyber si, o jakého společníka se jedná:
- Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1
- Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1
- Milenec či milenka: CHA+1
- Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1
- Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1
Vyber si, co ti poskytuje:
- Je cvičený v boji:
- Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou
- Je to nosič
- Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí).
- Dává ti útěchu
- Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU.
- Šíří tvou slávu a věhlas:
- Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí.