Válečníci: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Z TOHO SE VYLÍŽU)
(Základní válečnické tahy (od 1. úrovně))
Řádek 63: Řádek 63:
  
 
Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik {{LZ}}, kolik je tvá {{ODL}}, nejméně právě jedno.
 
Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik {{LZ}}, kolik je tvá {{ODL}}, nejméně právě jedno.
 +
 +
== Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně) ==
 +
=== TO JE MOJE ZBRAŇ ==
 +
Vytvoř si svou oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně.
 +
* Rozhodni se, zda bude:
 +
** TĚŽKÁ (základ SZ:3)
 +
** BĚŽNÁ (základ SZ:2)
 +
** ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1)
 +
* Vyber si, zda:
 +
** s ní jde bojovat jednou rukou,
 +
** nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč.
 +
* Vylepši jí o 2 z:
 +
** Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ
 +
** Je obratná: +ŠERM
 +
** Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x)
 +
** Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0)
 +
** Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu)
 +
** Září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE.
 +
** Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ.
 +
* Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje.
 +
 +
Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět.
 +
Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI).
 +
 +
=== BERSERK ===
 +
Sneseš o tolik TZ více, kolik je tvoje {{ODL}}.
 +
 +
=== BEZHLAVĚ VPŘED ===
 +
Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}} a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+{{ODL}} místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu.
 +
 +
== KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO ==
 +
Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+{{SIL}}
 +
TREFA:
 +
* 10+: Tvůj silácký kousek se podařil
 +
* 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z:
 +
** {{ÚNAVA|UNAVILO}} tě to
 +
** O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co)
 +
** Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co)
 +
POTÍŽE:
 +
* Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ
 +
 +
== DRTIVÁ RÁNA ==
 +
Pokud udělíš zranění zbraní, co je {{PRŮRAZ|PRŮRAZNÁ}}, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň  - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to.
 +
 +
== ÚTOK Z OBRANY ==
 +
Pokud obdržíš zranění v boji na blízko a máš zbraň, co umí ŠERM, můžeš místo zvýšení vlastního KZ přesměrovat +1{{ZÁSAH}} na protivníka. A to i tehdy, když by mu jinak žádné zranění nehrozilo (např. jsi jednal {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}} nebo šlo o samozřejmý {{ZÁSAH}}).
 +
 +
=== POVĚST ===
 +
Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), vyber si 1 z:
 +
* tvá pověst statečného a čestného bojovníka tě předbíhá, hoď+CHA
 +
* tvá pověst hrozného a děsivého bojovníka tě předbíhá, hoď-CHA
 +
TREFA:
 +
* Poznal tě:
 +
** 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji
 +
** 7-9: PJ to zohlední
 +
POTÍŽE:
 +
* Slyšel o tobě, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu
 +
 +
=== VĚRNÝ SPOLEČNÍK ===
 +
Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; SZ:1 a nosí běžnou zbraň a zbroj s KZ:1.
 +
 +
Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.
 +
 +
Vyber si, o jakého společníka se jedná:
 +
* Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1
 +
* Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1
 +
* Milenec či milenka: CHA+1
 +
* Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1
 +
* Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1
 +
 +
Vyber si, co ti poskytuje:
 +
* Je cvičený v boji:
 +
** Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou
 +
* Je to nosič
 +
** Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí).
 +
* Dává ti útěchu
 +
** Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU.
 +
* Šíří tvou slávu a věhlas:
 +
** Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí.

Verze z 17. 5. 2019, 18:20

TBD motivační text o válečnících

Jak vypadáš?

  • Muž, žena, bažant, žoldák, uniformovaná stráž, veterán
  • Omlácená zbroj, vyleštěná zbroj, zdobená zbroj, stařičká zbroj, opravovaná zbroj
  • Drsná tvář, ošlehaná tvář, zjizvená tvář, zavřená helma, elegantní tvář
  • Krví podlité oči, těkající oči, pevný pohled, nepřítomný pohled
  • Šlachovité tělo, svalnaté tělo, tělo hromotluka, mrštné tělo

Vybavení

  • Libovolná TĚŽKÁ zbraň
  • Běžná výzbroj (vyber 1 z:)
    • BĚŽNÁ zbraň pro boj zblízka a štít
    • Dvě BĚŽNÉ zbraně pro boj zblízka
    • BĚŽNÁ střelná zbraň a k tomu ZÁLOŽNÍ zbraň
  • Další ZÁLOŽNÍ zbraň
  • Těžká zbroj (KZ:2)
  • Velký vak na kořist
    • Vejdou se do něj až 3 objemnější poklady STŘENÍ velikosti, jako svícny, tácy, sošky, vázy a džbány, nebo odpovídající počet menších.

Počáteční tahy

Na první úrovni má všechny základní tahy + jeden válečnický + TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ.

Základní válečnické tahy (od 1. úrovně)

HRUBÁ SÍLA

Zvedni si SIL o 1 (Max.3).

HROŠÍ KŮŽE

Zvedni si ODL o 1 (Max.3).

TŘESTE SE HRŮZOU

Pokud používáš HROZBU a hodíš 12+, vypadáš u toho tak hrozivě, že PJ si nemůže vybrat možnost, že se nestvůra nebojí a ty musíš udeřit. Dále si vyber mezi:

  • Sniž si CHA o 1.
  • Zvedni si CHA o 1. Odteď, pokud používáš HROZBU a využiješ svého respektu, jména a pověsti, hoď+CHA místo hoď-CHA.

TO JE JEN ŠKRÁBNUTÍ

Sneseš o tolik LZ více, kolik je tvoje ODL.

MLÝNEK NA MASO

Při boji na blízko vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:

Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).

Z TOHO SE VYLÍŽU

Pokud se na CHVÍLI zastavíš, můžeš si ošetřit svá vlastní těžká zranění, aniž bys k tomu potřeboval léčivé lektvary.

TREFA:

  • Dostal jsi PRVNÍ POMOC
  • Vyléčil sis 1 TZ nebo KO.
  • Jsi hrozně UNAVENÝ a příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš
  • 10+: Vybíráš si 2 z:
  • 7-9: Vybíráš si 1 z:
    • Jsi jen UNAVENÝ, ale TÁBOŘIT můžeš normálně.
    • Vyléčil sis i všechna utržená LZ.
    • Překonal jsi bolest a únavu - nejsi unavený a můžeš se pohybovat a jednat, jako bys bolest svých zranění nevnímal, ale příští TÁBOŘENÍ celé tvrdě prospíš.

POTÍŽE

  • 6-: PRVNÍ POMOC a se podařila za cenu JIZVY, nic sis nevyléčil a jsi UNAVENÝ
  • Tvrdý spánek znamená, že postava není schopná během příštího TÁBOŘENÍ provádět žádnou jinou činnost.

Pokud se při TÁBOŘENÍ věnuješ ošetřování menších či starších ran a ničemu jinému, můžeš vyléčit tolik LZ, kolik je tvá ODL, nejméně právě jedno.

Pokročilé válečnické tahy (od 6. úrovně)

= TO JE MOJE ZBRAŇ

Vytvoř si svou oblíbenou zbraň pro boj na blízko, kterou budeš nosit místo odpovídající obyčejné zbraně.

  • Rozhodni se, zda bude:
    • TĚŽKÁ (základ SZ:3)
    • BĚŽNÁ (základ SZ:2)
    • ZÁLOŽNÍ (základ SZ:1)
  • Vyber si, zda:
    • s ní jde bojovat jednou rukou,
    • nebo je DLOUHÁ, ale musíš s ní tedy bojovat obouruč.
  • Vylepši jí o 2 z:
    • Má na sobě velkou hlavici: +PRŮRAZNÁ
    • Je obratná: +ŠERM
    • Je dobře vyvážená a tedy vhodná k vrhu : (+HOD – 1x)
    • Má ošklivé zubaté ostří (+1ZÁSAH proti protivníkům s KZ:0)
    • Je neobvykle zakřivená (+1ZÁSAH proti protivníkům se štítem nebo v krytu)
    • Září, hučí nebo se jinak výrazně projevuje v přítomnosti nějakého druhu tvorů, urči jakých (např. skřeti nebo přerostlý hmyz nebo ti, co uctívají Krvavého boha). Pro údery vedené touto zbraní proti nim máš +1STÁLE.
    • Můžeš si přidat i třetí vlastnost, pokud je neobvykle velká a tedy i +POMALÁ.
  • Dále popiš, jak ji máš vyzdobenou či podle čeho se pozná, že je tvoje.

Pokud bude PJ na tahu a ty bys měl o tuto zbraň přijít, vždy ti musí dát příležitost získat ji zpět. Máš-li při přechodu na vyšší úroveň k dispozici vhodné místo, nástroje a čas, můžeš si svou zbraň upravit (během TÁBOŘENÍ) nebo úplně vyměnit (mezi VÝPRAVAMI).

BERSERK

Sneseš o tolik TZ více, kolik je tvoje ODL.

BEZHLAVĚ VPŘED

Bolest, strach, slabost, otrava, nic tě nezastaví. Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ a překonáváš hrozící bolest, strach, slabost či otravu s hlasitým bojovým křikem, hoď+ODL místo jiné vlastnosti a máš +1 k hodu.

KDE NEPOMŮŽE KLADIVO, POMŮŽE VĚTŠÍ KLADIVO

Pokud se snažíš provést neobvyklý silácký kousek (např. vyrazit ocelové dveře, přetáhnout kočár i se spřežením, odvalit kámen velký jak vůz, prorazit skrze cihlovou zeď), hoď+SIL TREFA:

  • 10+: Tvůj silácký kousek se podařil
  • 7-9: Tvůj silácký kousek se podaŕil, překážku jsi rozbil/odstrčil, ale Vyber 1 z:
    • UNAVILO tě to
    • O něco jsi kvůli tomu přišel (PJ určí co)
    • Něco, co jsi nechtěl, jsi kvůli tomu získal (PJ určí co)

POTÍŽE:

  • Zasekneš se na půl cesty, překážka tě znehybní, ochromí. Na tahu je PJ

DRTIVÁ RÁNA

Pokud udělíš zranění zbraní, co je PRŮRAZ, můžeš za oslabení útoku o -1ZÁSAH zároveň poškodit nepříteli zbroj, štít nebo zbraň - vyber si a nepřítel si sníží SZ nebo KZ. Pokud klesne na 0, rozbil jsi mu to.

ÚTOK Z OBRANY

Pokud obdržíš zranění v boji na blízko a máš zbraň, co umí ŠERM, můžeš místo zvýšení vlastního KZ přesměrovat +1ZÁSAH na protivníka. A to i tehdy, když by mu jinak žádné zranění nehrozilo (např. jsi jednal NAVZDORY NEBEZPEČÍ nebo šlo o samozřejmý ZÁSAH).

POVĚST

Pokud potkáš někoho, kdo je pro tebe důležitý (sám si řekni), vyber si 1 z:

  • tvá pověst statečného a čestného bojovníka tě předbíhá, hoď+CHA
  • tvá pověst hrozného a děsivého bojovníka tě předbíhá, hoď-CHA

TREFA:

  • Poznal tě:
    • 10+: PJ to zohlední a navíc máš +1 k jednání či boji
    • 7-9: PJ to zohlední

POTÍŽE:

  • Slyšel o tobě, ale asi něco jiného, než by se ti zrovna hodilo – PJ je na tahu

VĚRNÝ SPOLEČNÍK

Na tvých cestách se k tobě přidal věrný společník – běžný humanoid nebo jezdecké zvíře. Tvůj společník má LZ:3, TZ:2, KO:1; SZ:1 a nosí běžnou zbraň a zbroj s KZ:1.

Ve tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně své inteligenci). Vzdálíte-li se od sebe, dokáže plnit jednoduché úkoly na základě posledních instrukcí či informací, které od tebe dostal.

Vyber si, o jakého společníka se jedná:

  • Panoš, kterého cvičíš: SIL:+1
  • Bystrý chlapec či dívka, které jsi zachránil: INT+1
  • Milenec či milenka: CHA+1
  • Bard, mudrc či kronikář: CHA:+2, ale SIL:-1
  • Jezdecké zvíře (pozn. kůň může mít např. zbroj a kopyta, ještěr zase tvrdou kůži a drápy): OBR:+1

Vyber si, co ti poskytuje:

  • Je cvičený v boji:
    • Má těžkou zbroj (KZ:2) a navíc nosí druhou běžnou zbraň, nebo štít, nebo má místo běžné zbraně těžkou
  • Je to nosič
    • Může tahat celé vaky vybavení (unese až 10 STŘEDNÍ věcí).
  • Dává ti útěchu
    • Popiš činnost, kterou spolu často děláte, a přináší vám radost (např. cvičení boje, hodování, mazlení …). Její provádění ti dává +1VOLBU u tahu Z TOHO SE VYLÍŽU.
  • Šíří tvou slávu a věhlas:
    • Jeho vyprávění, písně a příběhy budí pozornost, máš +1PŘÍŠTÍ nebo -1PŘÍŠTÍ, podle toho, zda ti to zrovna pomáhá nebo škodí.