Základy hry: Porovnání verzí
(→Stříbrné pravidlo) |
|||
Řádek 11: | Řádek 11: | ||
Kromě toho se také bude stávat, že na tahu bude PJ. Může se tak stát, protože mu slovo předají sami hráči – například se zeptají, jak vypadá místo, kam přichází, nebo jak reaguje oponent na jejich argumenty. Někdo to je ale důsledkem některého z tahů – a v takovém případě hrdiny pravděpodobně čeká nějaká nepříjemnost či komplikace. | Kromě toho se také bude stávat, že na tahu bude PJ. Může se tak stát, protože mu slovo předají sami hráči – například se zeptají, jak vypadá místo, kam přichází, nebo jak reaguje oponent na jejich argumenty. Někdo to je ale důsledkem některého z tahů – a v takovém případě hrdiny pravděpodobně čeká nějaká nepříjemnost či komplikace. | ||
− | + | = Tahy a kostky = | |
Tahy jsou tedy jednoduchá pravidla, která se při hře používají. U většiny tahů je uvedeno, kdy dojde k jejich spuštění a tedy i vyhodnocení. Některé tahy se vyhodnocují s pomocí kostek, jiné tahy rovnou popisují, co se má stát, a ve hře jsou i tahy, které mění či upravují tahy jiné. | Tahy jsou tedy jednoduchá pravidla, která se při hře používají. U většiny tahů je uvedeno, kdy dojde k jejich spuštění a tedy i vyhodnocení. Některé tahy se vyhodnocují s pomocí kostek, jiné tahy rovnou popisují, co se má stát, a ve hře jsou i tahy, které mění či upravují tahy jiné. | ||
Řádek 42: | Řádek 42: | ||
{{příklad|Při pokusu proplížit se do nepřátelského tábora hrozí postavě nebezpečí, že bude odhalena – to dopovídá obecnému popisu spuštění u tahu [[Boj a nebezpečí#NAVZDORY NEBEZPEČÍ|NAVZDORY NEBEZPEČÍ]]. V pravidlech je ale také popsán tah HLAVNĚ NENÁPADNĚ, který je ušitý na míru tajným průnikům. Proto má přednost a použije se ten.}} | {{příklad|Při pokusu proplížit se do nepřátelského tábora hrozí postavě nebezpečí, že bude odhalena – to dopovídá obecnému popisu spuštění u tahu [[Boj a nebezpečí#NAVZDORY NEBEZPEČÍ|NAVZDORY NEBEZPEČÍ]]. V pravidlech je ale také popsán tah HLAVNĚ NENÁPADNĚ, který je ušitý na míru tajným průnikům. Proto má přednost a použije se ten.}} | ||
+ | |||
+ | == Bronzové pravidlo == | ||
+ | Pokud ve hře narazíš na situaci, která stojí za hození kostkami, ale v pravidlech pro ní neexistuje vhodný tah, použij k vyhodnocení tah [[Boj a nebezpečí#NAVZDORY NEBEZPEČÍ|NAVZDORY NEBEZPEČÍ]]. | ||
+ | |||
+ | = Házení kostkami = |
Verze z 15. 5. 2019, 14:39
Jak už bylo zmíněno, Svět Dračáku je hra na hrdiny s vypravěčem. Několik hráčů se ujme rolí hrdinů a při hraní budou popisovat, co jejich hrdinové ve hře provádí a jakým způsobem to provádí. Jeden z hráčů se ujme role Pána jeskyně a ten bude v určitých okamžicích do jejich vyprávění vstupovat a popisovat jim, jak na hrdiny reaguje okolní svět.
Obsah
Vyprávění a tahy
Většina hry bude probíhat jako pouhé vyprávění, ve kterém budeš mít hlavní hráči hrdinů – budou na tahu. V příběhu se bude dít hlavně to, co si přejí oni. Co se týká běžných činností, hráči jsou ve svém tahu omezování pouze svou fantazií. U zvláštních činností, jako jsou neobvyklé dovednosti či magie, mohou dělat to, co jim dovolí pravidla.
Čas od času nastane ve hře situace, ve které je vývoj nějak předurčen pravidly. V takovém případě říkáme, že došlo ke spuštění tahu z pravidel. V jakých situacích se to bude stávat?
- Někdy se takový tah spustí sám od sebe, jen protože v herní situaci naplní určité podmínky.
- Občas může tah vyvolat hráč, protože sám chce.
Kromě toho se také bude stávat, že na tahu bude PJ. Může se tak stát, protože mu slovo předají sami hráči – například se zeptají, jak vypadá místo, kam přichází, nebo jak reaguje oponent na jejich argumenty. Někdo to je ale důsledkem některého z tahů – a v takovém případě hrdiny pravděpodobně čeká nějaká nepříjemnost či komplikace.
Tahy a kostky
Tahy jsou tedy jednoduchá pravidla, která se při hře používají. U většiny tahů je uvedeno, kdy dojde k jejich spuštění a tedy i vyhodnocení. Některé tahy se vyhodnocují s pomocí kostek, jiné tahy rovnou popisují, co se má stát, a ve hře jsou i tahy, které mění či upravují tahy jiné.
Zlatá pravidla
Pro vyhodnocování tahů platí dvě zlatá pravidla, která se jako nit potáhnou celou hrou:
Chceš-li hrát tah, musí se dít to, co tah požaduje.
Toto pravidlo říká, že pokud některý hráč chce, aby se ve hře spustil nějaký tah, jeho postava (či svět, pokud je na tahu PJ) musí v herním světě udělat to, co po něm tah žádá.
Šablona:Příklad Šablona:Příklad
Děje-li se to, co požaduje nějaký tah, musíš ho zahrát.
Toto pravidlo říká, že pokud nějaká situace ve hře odpovídá některému z tahů, tak se opravdu příslušný tah spouští a je potřeba ho vyhodnotit.
- Popiš situaci jinak, tak aby odpovídala požadovanému tahu či výsledku
- Použij jiný tah či výsledek. Takový, který opravdu odpovídá tomu, co se má ve hře stát.
Stříbrné pravidlo
Občas se ti ve hře stane, že na nějakou situaci je možné vyhodnotit více tahy. V takové situaci platí, že tah, který je psán nějaké situaci více na míru má přednost, před tahem obecnějším.
Bronzové pravidlo
Pokud ve hře narazíš na situaci, která stojí za hození kostkami, ale v pravidlech pro ní neexistuje vhodný tah, použij k vyhodnocení tah NAVZDORY NEBEZPEČÍ.