Odpočinek a uzdravování
Následky a zranění, které utržíš na dobrodružství, je možné odstraňovat TÁBOŘENÍM nebo LÉČENÍM.
Obsah
Táboření
Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje přiměřený spánek nebo alespoň odech a jídlo. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU. TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.
Místo k táboření
Tábořit není možné úplně kdekoliv. Podle nebezpečnosti můžeme místa k tábořiště dělit na:
BEZPEČNÁ
Bezpečná místa jsou taková, kde postavy nikdo neohrožuje:
- Při hraní v jeskyních a podzemí to jsou místa, kde postavy někdo chrání (např. tábor spřátelených nestvůr, které drží vlastní hlídky)
- Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)
Na bezpečných místech je možné tábořit bez držení hlídky.
ZAJÍMAVÁ
Zajímavá místa jsou taková, kde nebezpečí hrozit může, ale nemusí:
- Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
- Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)
Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.
NEBEZPEČNÁ
Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.
- Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
- Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)
Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu.
Na začátku táboření
Dostaneš první PRVNÍ POMOC za cenu JIZVY, pokud to potřebuješ.
Činnosti během táboření
HLÍDÁNÍ
Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě.
- Pokud na takovém místě nikdo hlídku nedrží (např. protože jsou všichni zaměstnaní) a PJ je na tahu, hraje tvrdý tah.
- Pokud na takovém místě alespoň jeden hrdina hlídku drží, nedělá nic jiného a PJ je na tahu, hraje měkký tah.
ZÁBAVA
Při táboření je také možné se dobře bavit – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, smát se a radovat. Takováto úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a zahojí jim 1 LZ). Pokud není zdroj takové zábavy k dispozici v hostinci či vojenském ležení od nějaké cizí postavy, může ZÁBAVU také obstarat některý z hrdinů - hrát písně na hudbení nástroj, rozdělat velký oheň a upéct chutnou krmi či vyprávět o hrdinských skutcích či veselých zážitcích. Hrdina, který se stará o zábavu ostatních, není schopen držet hlídku. Měj také na paměti, že obzvláště pod širým nebem může hluk zábavy či světlo ohně proměnit BEZPEČNÉ místo v ZAJÍMAVÉ.
Jiné činnosti
Některá povolání mají možnost či dokonce povinnost dobu TÁBOŘENÍ věnovat něčemu specifickému – například meditaci či odpočinku po náročném léčení sebe sama. Hrdina, který tak učiní, není schopen HLÍDAT.