Odpočinek a uzdravování
Následky a zranění, které utržíš na dobrodružství, je možné odstraňovat TÁBOŘENÍM nebo LÉČENÍM.
Obsah
Táboření
Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje přiměřený spánek nebo alespoň odech a jídlo. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU. TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.
Důsledky táboření
- TÁBOŘENÍ odstraňuje ÚNAVU
- TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění.
- TÁBOŘENÍ poskytuje PRVNÍ POMOC za cenu JIZVY těm, kterým doposud nebyla poskytnuta.
Místo k táboření
Tábořit není možné úplně kdekoliv. Podle nebezpečnosti můžeme místa k tábořiště dělit na:
BEZPEČNÁ
Bezpečná místa jsou taková, kde postavy nikdo neohrožuje:
- Při hraní v jeskyních a podzemí to jsou místa, kde postavy někdo chrání (např. tábor spřátelených nestvůr, které drží vlastní hlídky)
- Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)
Na bezpečných místech je možné tábořit bez držení hlídky.
ZAJÍMAVÁ
Zajímavá místa jsou taková, kde nebezpečí hrozit může, ale nemusí:
- Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
- Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)
Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.
NEBEZPEČNÁ
Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.
- Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
- Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)
Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu.
Činnosti během táboření
HLÍDÁNÍ
Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě.
- Pokud na takovém místě nikdo hlídku nedrží (např. protože jsou všichni zaměstnaní) a PJ je na tahu, hraje tvrdý tah.
- Pokud na takovém místě alespoň jeden hrdina hlídku drží, nedělá nic jiného a PJ je na tahu, hraje měkký tah.
ZÁBAVA
Při táboření je také možné se dobře bavit – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, smát se a radovat. Takováto úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a vyléčí tedy o 1 LZ více, než je obvyklé). Pokud není zdroj takové zábavy k dispozici v hostinci či vojenském ležení od nějaké cizí postavy, může ZÁBAVU také obstarat některý z hrdinů - hrát písně na hudbení nástroj, rozdělat velký oheň a upéct chutnou krmi či vyprávět o hrdinských skutcích či veselých zážitcích. Hrdina, který se stará o zábavu ostatních, není schopen držet hlídku. Měj také na paměti, že obzvláště pod širým nebem může hluk zábavy či světlo ohně proměnit BEZPEČNÉ místo v ZAJÍMAVÉ.
Jiné činnosti
Některá povolání mají možnost či dokonce povinnost dobu TÁBOŘENÍ věnovat něčemu specifickému – například meditaci či odpočinku po náročném léčení sebe sama. Hrdina, který tak učiní, není schopná držet hlídku.