Odpočinek a uzdravování

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Následky a zranění, které utržíš na dobrodružství, je možné odstraňovat TÁBOŘENÍM nebo LÉČENÍM.

Táboření

Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje přiměřený spánek nebo alespoň odech a jídlo. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU. TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.

Důsledky táboření

  • TÁBOŘENÍ odstraňuje ÚNAVU
  • TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění.
    • 1 LZ si tak můžeš zcela odstranit
    • 1 TZ si můžeš přesunout do LZ, máš-li nějaké volné.
    • 1 KO si můžeš přesunout do TZ, máš-li nějaké volné.
  • TÁBOŘENÍ poskytuje PRVNÍ POMOC za cenu JIZVY těm, kterým doposud nebyla poskytnuta.

Místo k táboření

Tábořit není možné úplně kdekoliv. Podle nebezpečnosti můžeme místa k tábořiště dělit na:

BEZPEČNÁ

Bezpečná místa jsou taková, kde postavy nikdo neohrožuje:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí to jsou místa, kde postavy někdo chrání (např. tábor spřátelených nestvůr, které drží vlastní hlídky)
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)

Na bezpečných místech je možné tábořit bez držení hlídky.

ZAJÍMAVÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde nebezpečí hrozit může, ale nemusí:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.


NEBEZPEČNÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu.

Činnosti během táboření

HLÍDÁNÍ

Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě.

  • Pokud na takovém místě nikdo hlídku nedrží (např. protože jsou všichni zaměstnaní) a PJ je na tahu, hraje tvrdý tah.
  • Pokud na takovém místě alespoň jeden hrdina hlídku drží, nedělá nic jiného a PJ je na tahu, hraje měkký tah.

ZÁBAVA

Při táboření je také možné se dobře bavit – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, smát se a radovat. Takováto úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a vyléčí tedy o 1 LZ více, než je obvyklé). Pokud není zdroj takové zábavy k dispozici v hostinci či vojenském ležení od nějaké cizí postavy, může ZÁBAVU také obstarat některý z hrdinů - hrát písně na hudbení nástroj, rozdělat velký oheň a upéct chutnou krmi či vyprávět o hrdinských skutcích či veselých zážitcích. Hrdina, který se stará o zábavu ostatních, není schopen držet hlídku. Měj také na paměti, že obzvláště pod širým nebem může hluk zábavy či světlo ohně proměnit BEZPEČNÉ místo v ZAJÍMAVÉ.

Jiné činnosti

Některá povolání mají možnost či dokonce povinnost dobu TÁBOŘENÍ věnovat něčemu specifickému – například meditaci či odpočinku po náročném léčení sebe sama. Hrdina, který tak učiní, není schopná držet hlídku.