Následky
Důsledkem boje, přetížení, některých tahů nebo tahu PJ může být nějaký následek. Následek znamená postih -1STÁLE na jednu z vlastností (určí PJ nebo hráč provádějící tah, co následek způsobuje). Následky jsou kumulativní, pokud jich postava utrží víc, mohou postihnout více vlastností, nebo jednu vlastnost opakovaně.
Nejčastější následky si zde uvedeme přímo:
Obsah
PŘETÍŽENÍ
PŘETÍŽENÍ není následek v pravém slova smyslu, je to spíš stav, do kterého se postava dostane, pokud nese víc věcí, než je pro ni obvyklé. Odstraní se prostě tím, že si hrdina přebytečný náklad zase odloží. O tom, co postava běžně unese, se víc dozvíš v kapitole Vybavení.
ÚNAVA
Některé tahy mají za následek ÚNAVU. ÚNAVA se odstraní vždy, když TÁBOŘÍŠ, bez ohledu na to, zda úplně odpočíváš, držíš hlídku, nebo provádíš některou ze specifických věcí, které mohou některá povolání při táboření provádět.
TRAUMA
Utržíš-li v boji TZ, KO nebo SMRT, způsobí ti to zároveň následek v podobě TRAUMATU. Ten se odstraní tak, že je ti poskytnuta PRVNÍ POMOC.
Jako orientační pravidlo/inspirace může sloužit následující vodítko jaká vlastnost je ovlivněna traumatem ve které části těla
- Oblast rukou => SIL nebo OBR
- Oblast nohou => ODL nebo OBR
- Oblast trupu => ODL nebo SIL
- Oblast hlavy => INT nebo CHA
JIZVA
Následkem neléčení nebo neúspěšného léčení NEOŠETŘENÉHO ZRANĚNÍ je JIZVA. JIZVU může odstranit toliko hraničářské léčení, pokročilý lektvar, dostatečně schopná cizí postava nebo se sama vyléčí mezi VÝPRAVAMI.