Pomoc či zábrana

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Hrdinové si mohou během hry vzájemně pomáhat, nebo také bránit v provádění nějakých činností. V krajním případě spolu dokonce mohou i bojovat.

POMOC

Pokud někomu v něčem pomáháš, tak si hoď odpovídající vlastností. TREFA:

  • 10+: Dostane +2 k hodu
  • 7-9: Dostane +1 k hodu

POTÍŽE:

  • Na tahu je PJ.

ZÁBRANA

Pokud někomu v něčem bráníš, ttak si hoď odpovídající vlastností. TREFA:

  • 10+: Dostane -2 k hodu
  • 7-9: Dostane -1 k hodu

POTÍŽE:

  • Na tahu je PJ.

Pomáhání a bránění magii

Jsi-li hrdina nadaný pro kouzlení (hraničáři, kouzelníci, alchymisté, případně jde o kouzelníkova podivného přítelíčka), můžeš pomáhat i bránit v provádění kouzel. V takovém případě hoď+MAGy, místo odpovídající vlastnosti.

  • Jde-li o déle trvající rituál, vyžadující společnou přípravu, můžeš s takovým kouzlem pomáhat bez ohledu na to, jaká jsou vaše povolání a jaké magické školy ovládáte či používáte, stačí, když smysluplně popíšeš, jak taková pomoc vypadá.
  • Jde-li o okamžité seslání kouzla, můžeš s takovým kouzlem pomoct, pokud ovládáš stejný, nebo podobný magický obor.

Pomoc více postav

Pokud pomáhá či brání více postav, počítá se nejvyšší získaný bonus. Pokud při pomáhání nebo zábraně nastanou POTÍŽE nebo NEPŘÍJEMNOST, riziko se sdílí mezi všemi, co se do akce zapojili-ů

Boj mezi postavami

Svět dračáku není určen k hraní soubojů mezi postavami. Pokud by ale náhodou někdy ve hře došlo k tomu, že k souboji mezi postavami dojde, potom použij následující pravidla:

Pokud se jeden hrdina snaží ublížit druhému a druhý pouze uniká, vyhodnotí se zároveň:

  • ZÁKEŘNOST útočníka (ta určí, jak silný ZÁSAH obránci hrozí) a
  • NAVZDORY NEBEZPEČÍ obránce (to určí, zda a jak moc vypočtený ZÁSAH udeří)

Pokud se hrdinové snaží ublížit si navzájem, vyhodnotí si oba ZTĚČ, přičemž:

  • Vzájemná výměna ZÁSAHŮ se započítává pouze jednou, ale je ovlivněna volbami obou hráčů.

Následně se vyhodnotí, jakým způsobem došlo k naplnění záměrů:

  • Pokud se záměry vzájemně nevylučují, vyhodnotí se naplnění obou.
  • Pokud se záměry vzájemně vylučují, pak při vyhodnocení PJ rozhodne, jak došlo k jejích naplnění podle míry jejich naplnění (přičemž PLNÝ ÚSPĚCH > NEPŘÍJEMNOST > POTÍŽE):
    • Má-li jeden ze soupeřů vyšší míru naplnění, naplní se přednostně jeho záměr. Ze záměru z nišší prioritou se naplní jen tolik, kolik odpovídá míře naplnění, aniž by omezila úspěšnějšího hrdinu.
    • Je-li rovnost v míře naplnění záměru, došlo k nečekané události, remíze, vstupu třetí osoby a pod - PJ je na tahu (měkký/tvrdý tah podle toho, zda je shoda na TREFĚ nebo POTÍŽÍCH).
Pozn.: Boj mezi postavami není primárním cílem hry. Používejte ho vzácně, pokud není jiné možnosti a opravdu s tím souhlasí oba dva hráči.