Odpočinek a uzdravování

Z Svět Dračáku
Verze z 21. 5. 2019, 10:28, kterou vytvořil Markyparky (diskuse | příspěvky) (První pomoc)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Následky a zranění, které utržíš na dobrodružství, je možné odstraňovat TÁBOŘENÍM nebo LÉČENÍM.

Obsah

První pomoc

TZ a KO způsobují postavám následek v podobě TRAUMATU. Tento následek je možné odstranit posktytnutím PRVNÍ POMOCI.

  • Laickou PRVNÍ POMOC poskytneš tak, že se na CHVÍLI zastavíš, zranění ošetříš (např. zastavíš krvácení, zašiješ, přiložíš dlahu, obklad, obvážeš). Takovéto ošetření odstraní TRAUMA, ale způsobí JIZVU.
  • Obdobným způsobem se TRAUMA promění v JIZVU během TÁBOŘENÍ.
  • Odborně - s pomocí tahů Z TOHO SE VYLÍŽU, UZDRAV ZRANĚNÍ a LEKTVARY - je možné TRAUMA odstranit i způsobem, který JIZVU nezpůsobí.


SMRT

Táboření

Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje přiměřený spánek nebo alespoň odech a jídlo. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU. TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.

Místo k táboření

Tábořit není možné úplně kdekoliv. Podle nebezpečnosti můžeme místa k tábořiště dělit na:

BEZPEČNÁ

Bezpečná místa jsou taková, kde postavy nikdo neohrožuje:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí to jsou místa, kde postavy někdo chrání (např. tábor spřátelených nestvůr, které drží vlastní hlídky)
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)

Na bezpečných místech je možné tábořit bez držení hlídky.

ZAJÍMAVÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde nebezpečí hrozit může, ale nemusí:

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.

  • V jeskyních a podzemí se řiď jednoduchým pravidlem - drží-li někdo hlídku, noc byla klidná. Nedrží-li nikdo hlídku, PJ je na tahu.
  • Při hraní pod otevřeným nebem si vyhodnoť tah TÁBOŘENÍ NA ZAJÍMAVÉM MÍSTĚ.

NEBEZPEČNÁ

Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.

  • Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku (např. opuštěný skřetí pelech).
  • Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná (např. opuštěný mlýn, jeskyně poblíž frontové linie, hostinec v nebezpečné čtvrti)

Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu.


Na začátku táboření

Dostaneš první PRVNÍ POMOC za cenu JIZVY, pokud to potřebuješ.

Během táboření

Krom samotného odpočinku se můžeš během táboření věnovat různým činnostem. Většina povolání má mezi svými tahy popsané takové činnosti (např. meditace nebo příprava silného kouzelného rituálu).

Kromě těchto činností pak mohou hrdinové během TÁBOŘENÍ také HLÍDAT, nebo se starat o ZÁBAVU. Vždy však platí, že jeden hrdina se během jednoho TÁBOŘENÍ zvládne věnovat nanejvýš jedné takové činnosti.

HLÍDÁNÍ

Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě.

  • Pokud na takovém místě nikdo hlídku nedrží (např. protože jsou všichni zaměstnaní) a PJ je na tahu, hraje tvrdý tah.
  • Pokud na takovém místě alespoň jeden hrdina hlídku drží, nedělá nic jiného a PJ je na tahu, hraje měkký tah.

ZÁBAVA

Při táboření je také možné se dobře bavit – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, smát se a radovat. Takováto úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a zahojí jim 1 LZ). Pokud není zdroj takové zábavy k dispozici v hostinci či vojenském ležení od nějaké cizí postavy, může ZÁBAVU také obstarat některý z hrdinů - hrát písně na hudbení nástroj, rozdělat velký oheň a upéct chutnou krmi či vyprávět o hrdinských skutcích či veselých zážitcích. Hrdina, který se stará o zábavu ostatních, není schopen držet hlídku. Měj také na paměti, že obzvláště pod širým nebem může hluk zábavy či světlo ohně proměnit BEZPEČNÉ místo v ZAJÍMAVÉ.

Na konci TÁBOŘENÍ

  • TÁBOŘENÍ odstraní ÚNAVU
  • TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění.
    • 1 LZ si tak můžeš zcela odstranit
    • 1 TZ si můžeš přesunout do LZ, máš-li nějaké volné.
    • 1 KO si můžeš přesunout do TZ, máš-li nějaké volné.