Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vedení hry

Odebráno 2 278 bajtů, 6. 12. 2020, 09:36
bez shrnutí editace
* Hod kostkou: Můžeš ve svém tahu navodit situaci, která povede ke spuštění tahu hráče, můžeš využít bronzového pravidla, nebo můžeš pro nějakou velmi specifickou situaci vytvořit tah úplně vlastní, na míru ušitý.
 
== Kdy a jak táhnout ==
Už víme, že '''Svět Dračáku''' má specifickou dynamiku střídání se PJ a hráčů.
 
Po většinu času jsou na tahu hráči. Oni vypráví, co se děje a ty jako PJ jim jen pomáháš s vyhodnocováním jejich tahů a doplňuješ jim informace a popisy, které jako hráči sami neznají. Čas od času se ovšem dostaneš na tah ty. Když jsi jako PJ na tahu, vyber si jeden z mnoha tahů, které máš ve hře k dispozici a zahraj ho. Neříkej však při tom jmenovitě, jaký tah hraješ, místo toho jim popiš událost v příběhu, která mu nejvíce odpovídá.
 
Ve pravidlech máš k dispozici krátký seznam vlastních tahů. Můžeš je hrát jako měkké, nebo jako tvrdé.
- Měkké tahy ve hře oznamují budoucí nebezpečí. Hraješ-li měkký tah, situace eskaluje, napětí stoupá, ale hrdinové v zásadě mají možnost nějak zasáhnout, reagovat, jsou stále ještě pány osudu.
- Tvrdé tahy zasáhnou postavy přímo, tvrdě, nevratně. Hraješ-li tvrdý tah, dochází k posunu situace v příběhu, který už nejde snadno vzít zpět či zastavit.
 
Kromě svých vlastních tahů dále budeš mít k dispozici tahy hrozeb - každá bytost z bestiáře, každá past, magické místo, vesnice či cizí postava ti bude nabízet krátký seznam svých oblíbených reakcí, metod boje či neobvyklých událostí, které můžeš použít, pokud jsi na tahu a bytost je na scéně.
 
* Pokud se tě hráči zeptají, co se děje (většinou měkký)
* Postavy na Výpravě zbytečně otálejí - např. více meditací/táboření bezprostředně po sobě (většinou měkký)
* Pokud postavy daly "příležitost na stříbrném podnose" – např. ignorovaly měkký tah (většinou tvrdý)
* Pokud postavy mají POTÍŽE – hod 6-. (měkký nebo tvrdý tah)
 
Krom tvrdosti tahu také záleží na vyznění tahu, které mohou ovlivnit hodiny.
 
* Pokud jsou hodiny odpovídající hrozby v prvních třech segmentech, tahy by měly hrozbu spíše představovat či charakterizovat.
* Ve čtvrtém a pátém segmentu by měly hrozbu eskalovat k nějakému konfliktu.
* Zaplnění šestého segmentu by mělo téměř vždy znamenat významný zlom či změnu ve vývoji hrozby, případně její zánik.

Navigační menu