Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Zásahy a zranění

Přidáno 139 bajtů, 29. 6. 2019, 08:19
Významné bytosti
V takovém případě se použijí obdobná pravidla jako pro boj se skupinami bezejmenných bytostí, jen nezapomeň, že jedna významná vydá za HRSTKU, dvě za HOUF, atd., pouze se třemi odlišnostmi:
* Při rozhodování o tom zda a jaké bytosti povedou útok zpět, má PJ úplně volnou ruku – leckdy totiž dává mnohem větší smysl, aby se o jejich ochranu postarali jejich služebníci. Oni pak raději kouzlí, velí jim nebo provádí něco úplně jiného, i když se na ně hrdinové snaží skrze hradbu služebníků dosáhnout svými zbraněmi a kouzly.
* Některé bytosti mají vícero Více zbranía vícenásobné útoky bytostí. Z pohledu pravidel to může znamenat tři různé věci:
** Není-li uvedeno nic, značí to, že bytosti má na výběr, jakou zbraní ZTEČ povede - vybírá PJ (ale hrdina může svými akcemi výběr zbraně omezit, například tím, na jakou vzdálenost bojuje, nebo z jaké strany s bytostí bojuje) - např. voják může míst kopí a luk, ale nedokáže je používat obě naráz.
** Některé nestvůry bytosti jsou schopny používat své útoky zároveň. To znamená, že dokáží své zbraně kombinovat (viz používání více zbraní zároveň) nebo dokonce . Kombinovaný útok spočítáš tak, že vezmeš sílu a vlastnosti nejsilnější zbraně a pak k němu přidáš jednu vlastnost za každou další zbraň.** Některé bytosti jsou schopny vést ZTEČ s se dvěma či více hrdiny zároveň. Stále se ale jedná pouze ** Některé opravdu mocné bytosti samy o sobě vydají za více než jednu bytost.** Některé nestvůry (například vícehlavá saň * Pokud bytost má např. víc hlav, schopných samostatných útoků, považuj ji za dvě nebo chiméra) jsou schopny jednat jako více samostatných bytostí s jediným tělem v jednom těleútoku. V tom případě *** Pokud je – například zároveň dovedou bojovat mordoubytost opravdu mohutá, drápy i ocasemnapř. V takovém případě je jedna nestvůra schopná současně vést ZTEČ veleobr nebo drak, považuj ji za dvě nebo více bytostí s více hrdinyjediným tělem v útoku.  
* Útočí-li více významných bytostí na jediného hrdinu, nebo útočí skupina bezejmenných bytostí současně s významnou, pro výpočet uděleného zranění vezmi nejsilnější SZ dané skupiny, oprav ho o efekty všech zbraní, které se útoku útočí. Kdyby někdo z nich útočil magií, pak počítej nejsilnější způsobené zranění. Teprve toto výsledné zranění následně uprav podle velikostí.

Navigační menu