Vyjednávání

Z Svět Dračáku
Verze z 15. 5. 2019, 17:18, kterou vytvořil Markyparky (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka s textem „Podobně jako při boji, ani při vyjednávání není pořadí akcí nikterak pevně dané. Pokud mezi hrdiny a nestvůrami probíhá vyjednávání, po v…“)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Podobně jako při boji, ani při vyjednávání není pořadí akcí nikterak pevně dané. Pokud mezi hrdiny a nestvůrami probíhá vyjednávání, po většinu času se pouze vypráví a obě vyjednávající strany mají svobodnou vůli. Může však nastat situace, kdy se hrdina pokusí cizí postavu k něčemu přimět. V takovém případě dojde ke spuštění jednoho z tahů NĚCO ZA NĚCO nebo HROZBA. Jakmile k tomu jednou dojde, už není cesty zpět. Jak nabídka, tak hrozba, kterou jsi použil, je skutečná a už jí není možné vzít zpět.

NĚCO ZA NĚCO

Pokud někomu něco nabízíš, nebo alespoň předstíráš, že někomu něco nabízíš a chceš, aby pro tebe kvůli tomu něco udělal,

TREFA:

  • Předneseš svou nabídku.
  • 10+: Cíl ti uvěří a udělá, co po něm chceš.
    • Dodržíš-li následně své slovo, bude to považovat za uzavřený obchod.
    • Nedodržíš-li svůj slib, bude to považovat za podraz z tvé strany a zařídí se podle toho.
  • 7-9: Cíl ti úplně nevěří, ale je ochotný udělat, co chceš. Vyber si 1 z:
    • Nejprve naplň svůj slib, dodrž svou část dohody, dodej, co jsi slíbil. Cíl pak také udělá, co chceš a bude to považovat za uzavřený obchod.
    • Dokud se tak nestane, cíl je na pochybách, ale sám od sebe nepodnikne nic proti tobě.
    • Chceš-li jej i přesto přimět, aby svou část dohody provedl jako první, musíš mu dát nějakou záruku či zástavu.
      • Pokud později nedodržíš svůj slib, nedodáš, co bylo slíbeno, o záruku přijdeš.
      • Pokud později svůj slib dodržíš, dodáš, co bylo slíbeno, záruka se ti vrátí.

POTÍŽE:

  • 6-: PJ je na tahu

Nabídkou se rozumí to, že postavě dáváš něco, o co má zájem. Pokud vyjednáváš po dobrém, můžeš mu nabídnout předmět, po kterém touží, slíbit mu získání informaci, kterou chce nebo jen CENNOSTI. Pokud vyjednáváš po zlém, například s vězněm nebo zajatcem, bude takovým slibem třeba nabídka svobody nebo toho, že mu nebude ublíženo. Někdy je slib a záruka totéž, jindy může jít o dvě různé věci. Nezapomeň na Šablona:Základy hry – není možné cíli dát záruku jen tak na oko, nedodržet slib a vzápětí jej o ní připravit.

Pozn.: Kdy si na NĚCO ZA NĚCO neházet:
  • Pokud se teprve ptáš, co by to stálo. Možná dostaneš rovnou odpověď, možná to bude důvod hodit si ODHAD OSOBY, ale není to ještě NĚCO ZA NĚCO.
  • Pokud ti nabídku učinila NPC nebo už je domluvená cena a ty jí prostě a jednoduše zaplatíš, nebo provedeš požadovanou protislužbu předem. V takovém případě se pak věci odehrají tak, jak jste si je dohodnuli – krátkodobé obchody výměny se rovnou provedou a dlouhodobé – no, co si dohodnete a pojistíte v příběhu, to se bude také dít.
  • Pokud jednáte s jiným hrdinou. Hrdinové mají vždy svobodnou vůli a nemůžete je k něčemu přimět herní mechanikou.

Kdy si na NĚCO ZA NĚCO házet:

  • Pokud po protistraně chceš, aby něco udělala hned, a slibuješ jí za to něco, o co by mohla mít zájem (předmět, protislužbu) s tím, že to dodáš později.
  • Pokud ti nabídku učinila NPC, ale ty chceš zaplatit později nebo nabídnout něco jiného.
  • Pokud ve skutečnosti blafuješ nebo lžeš a nemáš vůbec v úmyslu zaplatit, snažíš se o podfuk nebo třeba jen předstíráš hrozbu, aniž bys byl schopen nebo ochoten ji naplnit.