Hraničáři
Obsah
Jak vypadáš?
- Muž, žena, mladý, v nejlepších letech, starý
- Nenápadná zbroj, přírodní zbroj, opravovaná zbroj, prastará zbroj, plášť do divočiny
- Příjemná tvář, ošlehaná tvář, důvěryhodná tvář, vousatá tvář
- Oči plné naděje, oči plné žalu, oči hledící do dálky, plamínky v očích, oči šelmy
- Šlachovité tělo, pružné tělo, vychrtlé tělo
Vybavení
- Zbraně:
- Hraničářská zbraň (vyber 1z):
- Chodcův meč (SZ 2; DOTYK; 1-RUKA; ŠERM)
- Jeho odlesk může oslnit (LZ, DOTYK+HOD; 1-RUKA)
- Hůl z hruškového dřeva (SZ 3; DOTYK; 2-RUCE; PLOŠNÁ)
- Druidský srp (SZ 2; DOTYK; 1-RUKA; ŠERM; +1MAG na kouzlení)
- Dlouhý luk (SZ 3; HOD+DOSTŘEL)
- (nemáš-li hraničářskou zbraň, můžeš místo ní mít alespoň běžnou či záložní zbraň)
- Chodcův meč (SZ 2; DOTYK; 1-RUKA; ŠERM)
- Hraničářská zbraň (vyber 1z):
- Jedna další běžná, anebo záložní zbraň
- Zbroj (KZ:1)
- Opasek s šikovným vybavením do divočiny a na něm
- Váček na DROBNÉ cennosti, jako mince, šperky, drahé kameny
- Háky na trofeje, váčky na sesbírané byliny, až do množství 2 STŘEDNÍCH předmětů.
- Sada vybavení nezbytného pro přežití v divočině (křesadlo, lovecká oka, nůž,…)
Počáteční tahy
Máš všechny obecné + jeden hraničářský tah + STOPOVÁNÍ.
Až získáš první kouzlo, získáš zároveň i MEDITACI a do tvé hlavy se vejdou 3 MAGy.
Běžné hraničářské tahy (od 1. úrovně)
SILNÝ JAKO MEDVĚD
Zvedni si SIL o 1 (Max.3).
MAZANÝ JAKO LIŠKA
Zvedni si INT o 1 (Max.3).
ŠIKOVNÝ JAKO VEVERKA
Zvedni si OBR o 1 (Max.2).
ZVÍŘATA ZNÁM SKRZ NASKRZ
Při boji na blízko nebo na dálku můžeš posílit útok na zvířata (i fantastická) o +1ZÁSAH.
STOPOVÁNÍ
Pokud stopuješ, hoď+INT TREFA:
- Našel jsi stopy
- Víš přibližně, co je to za tvora
- Víš přibližně, kolik těch tvorů bylo
- Znáš hrubě jejich stáří
- Dokážeš je sledovat, ale jsi u toho nápadný
- 10+: Můžeš vylepšit o 2 z:
- 7-9: Můžeš vylepšit o 1 z:
- Víš přesně, co je to za tvora
- Víš přesně, kolik těch tvorů bylo
- Víš přesně, jak staré ty stopy jsou
- Dokážeš je sledovat a sám zůstat nenápadný.
POTÍŽE
- 6-: PJ je na tahu
UHRANČIVÝ POHLED
Pokud se můžeš podívat zvířeti nebo člověku podobné bytosti (i fantastickým) zblízka do očí, můžeš jim vnuknout příkaz, který jsou schopni splnit
- Hoď+MAGy a:
TREFA:
- 10+: Drž 3
- 7-9: Drž 1
- Dokud držíš, bude se k tobě chovat jako k příteli
- Je na nich, zda příkaz splní nebo ne
- Držení můžeš vyměnit za to, že způsobíš psychické LZ
Ve chvíli, kdy dotyčný splní příkaz, držení zaniká bez ohledu na jeho výši a cíl opět začne jednat přirozeně. POTÍŽE:
- Na tahu je PJ.
UZDRAV ZRANĚNÍ
Pokud s pomocí kouzla někoho uzdravit, je to LÉČENÍ, ale za vlastní MAGy místo lektvaru. Použiješ-li navíc k tomu substance ze svého opasku (např. ducha zvířete, jehož trofej máš, nebo léčivé byliny, které nosíš) tvé volby při TREFĚ se rozšiřují o:
- Pod vlivem kouzla jsi zahlédl myšlenky pacienta. Odhalí ti jedno tajemství.
- Pacient se s tebou pral, raději jsi ho poslal do bezvědomí a to do té doby, než ho někdo probere, nejvýše však na CHVÍLI.
- Vyléčíš efekty kouzel (zkamenění, zpomalení, otravu, atd…)
- Vyléčíš JIZVU
NEJLEPŠÍ PŘÍTEL
Získáváš zvířecího společníka, má LZ:2, KO:1; SZ:1, KZ:0. Nemůžete spolu mluvit, ale v tvé blízkosti vždy jedná, jak si přeješ (přiměřeně zvířecí inteligenci cvičeného zvířete), např. poslouchá jednoduché povely, chrání svého pána, dokáže něco přisnést, či na něco upozornit. Vzdálí-li se od sebe, dokáže věci, které by dokázalo obyčejné zvíře – utéct, ukrýt se, bojovat a také se snaží nalézt svého pána. Vyber si, o jaké zvíře se jedná:
- Psa, jezevce, rosomáka, vlka: SIL:+1
- kočku, lišku, myš, rysa: OBR+1
Vyber si jednu z možností, která ho nejlépe popisuje:
- Je to lovec.
- Pokud ti pomáhá se Stopováním, můžeš si vybrat o 1 možnost víc.
- Je to hlídač
- Kdykoliv (i ve spánku), když tě někdo zkusí přepadnout, okrást apod… a tvůj hlídač je na blízku, můžeš si vyhodnotit Jsi přepaden.
- Je to válečník
- Má ZL:3, TZ:2, KO:1; SZ:3, KZ:1 a SIL:+2 místo SIL+1 nebo OBR+1.