Pronásledování, přepady a překážky
ÚTĚK
Pokud utíkáš, hoď+OBR
TREFA:
- 10+: Utekl jsi pronásledujícímu
- 7-9: Doběhl jsi, kam jsi chtěl, ale tam tě pronásledující dohnal
POTÍŽE
- 6-: Pronásledující tě chytil a PJ ti řekne, kde
PRONÁSLEDOVÁNÍ
Pokud někoho pronásleduješ či honíš, hoď+OBR
TREFA:
- Chytil jsi kořist
- 10+: Zahnal jsi jí, kam jsi chtěl
- 7-9: Rozhodni se:
- Dohnal jsi svou kořist, ale ona si určí, kde
- Vzdal jsi pronásledování a kořist ti unikla.
POTÍŽE
- 6-: Kořist utekla a PJ je na tahu
LÉČKA
Pokud chceš někoho někam nalákat, či naopak odněkud odlákat s pomocí návnady, která ho zaujme, nebo volbou vhodného místa přepadu na jeho cestě, hoď+INT
TREFA:
- Kořist se k místu pouze přiblíží
- Kořist je opatrná a pozorná (případný první úder bude ZTEČ nebo ZÁKEŘNOST)
- 10+: Vybíráš si 2 z:
- 7-9: Vybíráš si 1 z:
- Vlákal jsi kořist až do pasti
- Kořist nic nepodezřívá a je neopatrná (případný první úder bude ZÁKEŘNOST nebo rovnou ZÁSAH)
POTÍŽE
- 6-: PJ si vybere z 7-9, jak se mu to hodí a táhne.
PŘEPADENÍ
Pokud hrozí, že tě přepadnou, a ty máš indicie, které ti umožní to odhalit včas odhalit, hoď+INT.
TREFA:
- Zjistil jsi to včas
- 10+: Dost včas na to, aby ses přepadení zcela vyhnul, pokud chceš.
- 7-9: Na poslední chvíli, vyber si, zda:
- Stihneš zahájit útěk
- Stihneš se připravit k boji
POTÍŽE:
- Napochodoval jsi přímo doprostřed nastražené pasti. PJ je na tahu
Nemáš-li potřebné indicie, které ti umožní to včas odhalit, napochodoval jsi do pasti, PJ na tahu.
HLAVNĚ NENÁPADNĚ
Snažíš-li se nenápadně něco provádět (např. s pomocí plížení, převleků, maskování, pohybu ve stínech, něco ukrývat a pod...), hoď+OBR
TREFA:
- Zůstaneš nenápadný až do okamžiku, kdy provedeš něco zásadního (např. ukradneš sošku, zaútočíš ze zálohy, začneš v převleku burcovat lidi, nakoupíš za padělané peníze, použiješ ukrývaný předmět, spočítáš kolik je v táboře nepřátel, odposlechneš důležitý rozhovor).
- Jen OKAMŽIK po provedení takové činnosti se prozradíš nebo se na to přijde.
- A buďto tě u toho někdo přímo pozná nebo jsi zanechal stopy, které tě s činem spojí.
- 10+: Drž 1. Poté, co provedeš něco zásadního, můžeš držení použít, abys:
- Získal čas - tvůj čin bude odhalen nejdříve CHVÍLI poté, co jsi bezpečně pryč.
- Zůstal neznámým pachatelem - nikdo tě nepoznal a stopy, které jsi zanechal, jsou neurčité a nemíří přímo k tobě
POTÍŽE:
- PJ Drží 1. Může držení okamžitě, nebo kdykoliv později použít k tomu, abys byl odhalen.
PŘEKONÁNÍ SILOU
Pokud se snažíš vyrazit dveře, vypáčit zámek silou či překonat jinou překážku hrubou silou, hoď+SIL.
TREFA:
- Vypáčil/vyrazil jsi to
- CHVÍLI ti to trvalo
- Věc se u toho viditelně poškodila
- Děláš u toho rámus (rachotí to, dodáváš si sílu řevem, apod…)
- 10+: Vyber 2 z:
- 7-9: Vyber 1 z:
- Není na první pohled vidět, že jsi věc poškodil
- Zvládl jsi to potichu
- Zvládl jsi to OKAMŽITĚ
POTÍŽE:
- Na tahu je PJ