Zloději
Obsah
Jak vypadáš?
- Muž, žena, puberťák, v nejlepších letech, starý
- Udržovaná zbroj, nenápadné oblečení, špinavý plášť, roztrhané oblečení
- Drsná tvář, krásná tvář, nevinná tvář, zjizvená tvář, špinavá tvář
- Podezřívavý pohled, okouzlující pohled, těkavé oči, soustředěné oči, chladný pohled
- Šlachovité tělo, vypracované tělo, mrštné tělo, malé tělo
Vybavení
- Vyber si 1 z:
- Zlodějskou běžnou zbraň a obyčejnou záložní zbraň
- Obyčejnou běžnou zbraň a zlodějskou záložní zbraně
- Obyčejnou běžnou a záložní zbraň
- Zlodějské zbraně
- Foukačka (cíl necítí bolest, jen malé píchnutí)
- Navíc zvoleno „Neprozradil ses“ u zlodějského útoku.
- Běžná: Velká foukačka na šipky (SZ: 1; HOD; 2-ruč; PRŮRAZ)
- Záložní: Malá foukačka na ostny (SZ: 1; HOD; 1-ruč;)
- Skrytá střelná (možno zaútočit rovnou z rukávu/z pod pláště)
- Možnost odehrát Zlodějský útok tam, kde jsi na očích
- Běžná: Skrytá kuše na předloktí (SZ:2; HOD+DOSTŘEL; 1 ruč)
- Záložní: Vrhací dýka, hvězdice (SZ:1; DOTYK+HOD; 1 ruč)
- Struna (zvyšuje SZ za každé kolo škrcení)
- Ve Zlodějskému útoku místo volby „Neprozradil ses“, volba „Škrtíš ho a nemůže se sám osvobodit“
- Běžná: Struna (SZ:1, DOTYK; 2-ruč; +2SZ za každé kolo škrcení)
- Záložní: Šátek (SZ:1, DOTYK; 2-ruč; +1SZ za každé kolo škrcení)
- Bodná s tenkým hrotem (zasáhne skulinu ve zbroji)
- Navíc zvoleno „Ignoruješ zbroj“ u Zlodějského útoku.
- Běžná: Rapír, kord (SZ: 2; DOTYK; 1-ruč; ŠERM)
- Záložní: Stiletto (SZ: 1; DOTYK; 1-ruč; ŠERM)
- Foukačka (cíl necítí bolest, jen malé píchnutí)
- Oblečení či zbroj (KZ:1)
- Brašnička se zlodějským vybavením
- Sada zlodějského vybavení - šperháky, cinknuté karty či kostky, květinu či kapesníček pro okouzlení dámy, apod...
- Vyber si dále 1 z:
- Je to větší kožená brašna (vejdou se ti tam 10 MALÝCH CENNOSTÍ jako náhrdelníky, korunky, talíře, poháry) a nosíš ji viditelně
- Je menší brašnička (vejdou se tam jen DROBNÉ cennosti, jako mince, drahé kamení apod..), ale máš ji velmi dobře ukrytou
Počáteční tahy
Má všechny obecné + jeden zlodějský tah + ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ a ZLODĚJSKÉ ÚTOKY.
Základní zlodějské tahy (od 1. úrovně)
JAKO KOČKA
Zvedni si OBR o 1 (Max.3)
PODMANIVÝ POHLED
Zvedni si CHA o 1 (Max.3)
CVIČENÉ TĚLO
Zvedni si SIL o 1 (Max.2)
JAZYK JAKO MED
Pokud můžeš s někým navázat rozhovor nebo už s ním hovoříš, hoď+CHA. TREFA:
- Je zaujatý a bude se s tebou bavit
- 10+: Drž 3
- 7-9: Drž 1
- Během rozhovoru můžeš je (i opakovaně) využít na:
- Získáš jeho důvěru, uvěří tomu, co říkáš
- Získáš jeho plnou pozornost, přestane se věnovat okolí, přeruší, co zrovna dělal
- Změníš téma rozhovoru na jiné
- Nastuduješ si jeho chování, hlas a pod a budeš je moci později napodobit (+1STÁLE na tahy, kde využiješ převlek za jeho osobu)
- Věrohodně předstíráš, že jsi někdo jiný (+1PŘÍŠTÍ na další akce proti němu)
POTÍŽE:
- Prozradil ses, naštval jsi ho, na tahu je PJ
POSTŘEH
Pokud jde o prohledávání, odhalování pastí a podobně, při Odhadu situace hoď+OBR místo hoď+INT a při TREFĚ máš o jednu volbu víc, než je obvyklé.
JAKO STÍN
V tahu HLAVNĚ NENÁPADNĚ máš o 1 držení navíc a můžeš ho použít i na hod 7-9., Pokud navíc při Hlavně nenápadně použiješ převlek, hoď+CHA místo hoď+OBR.
ZLODĚJSKÉ ÚTOKY
Pokud provádíš ZÁKEŘNOST někomu, kdo o tobě neví, tak namísto běžného tahu
- hoď+OBR bez ohledu na to čím útočíš a
TREFA:
- Prozradíš se
- Nepřítel obdrží ZÁSAH
- Dosáhl jsi plného úspěchu
- 10+: Zlepši výsledek 2 z:
- 7-9: Zlepši výsledek 1 z:
- Posílíš útok o +1ZÁSAH.
- Ignoruješ zbroj
- Útokem ses neprozradil
- Namísto udělení zranění jsi cíl okradl
- Namísto udělení zranění jsi cíl odzbrojil
POTÍŽE:
- Jsi přistižen, na tahu je PJ.
ZLODĚJSKĚ NÁČINÍ
Pokud se snažíš odemknout nemagický zámek nebo odstranit nemagickou past s pomocí sady zlodějského vybavení
- hoď+OBR
TREFA:
- Zámek jsi nakonec odemkl
- Trvalo ti to CHVÍLI
- Zámek je viditelně poškozený a nejde znovu zamknout
- Jsi u toho nápadný, spustil jsi poplach, past a podobně
- 10+: Vyber 2 z:
- 7-9: Vyber 1 z:
- Zámek není viditelně poškozený a můžeš jej opět beze stopy kdykoliv zamknout či odemknout
- Zvládl jsi to bez spuštění poplachu, pasti a nenápadně
- Zvládl jsi to za OKAMŽIK
POTÍŽE:
- Na tahu je PJ
AKROBACIE
Pokud se snažíš někam vyšplhat, vylézt, balancovat, protáhnout se, odněkud seskočit či provádět jiné akrobatické kousky, je to stále NAVZDORY NEBEZPEČÍ, ale
- Pokud hodíš 12+, PJ určí, zda jsi
- dostal víc, než jsi čekal
- nebo jsi předvedl ohromující či oslnivý výkon
- Pokud hodíš 7-9, PJ nemůže zvolit částečný úspěch
MRŠTNOST
Jsi tak mrštný, že od všech útoků, vyjma PLOŠNÝCH, dostáváš o -1ZÁSAH slabší údery.
Pokročilé zlodějské tahy (od 6. úrovně)
BOJ BEZEZBRANĚ
Lidské tělo se pro tebe stává dvěma novými zbraněmi pro boj z blízka:
- Úder dlaní – SZ:1; DOTYK; 0-RUCE
- Kop – SZ:2; DOTYK; 0-RUCE; POMALÝ
Pokud to protivník nečeká, první útok dlaní nebo kopem můžeš odehrát jako Zlodějský útok i tam, kde jsi na očích.
FASCINUJÍCÍ POHLED
Pokud se dostaneš do vypjaté situace a chceš někoho zaujmout
- hoď+CHA
TREFA:
- Drž 2:
- Drž 1:
- Během řešení situace můžeš držení vyměnit za to, že navážeš s libovolným CP oční kontakt a on nebude schopen ho sám opustit, nebude schopen jiné akce a bude fascinovaně zírat
POTÍŽE
- Jsi považován za největší nebezpečí, PJ je na tahu.
CESTA VEN
Když se chceš dostat z nějaké šlamastiky, řekni, kudy se chceš dostat pryč, i kdyby to bylo hodně neuvěřitelné, a
- hoď+OBR
TREFA:
- 10+: zvládl jsi tamtudy zmizet bez potíží
- 7-9: vyber si 1 z:
- zjistíš, že v cestě je překážka, kterou možné, ale ne samozřejmé překonat, určí PJ
- zmizíš, ale necháš něco za sebou, určí PJ
- zmizíš, ale odneseš si něco, co jsi nechtěl, určí PJ
POTÍŽE:
- Pokusíš se zmizet, ale zasekneš se zranitelný někde na půl cesty
ZABITÍ
Pokud provádíš ZLODĚJSKÝ ÚTOK na nestvůru v dosahu DOTYK a hodíš 12+, můžeš jako udělené zranění způsobit rovnou SMRT.
SÍŤ
Získáváš síť spolupracovníků. Vyber si, jaká tvoje síť bude. Můžeš jedno z:
- Zloději: Dokáží ukrást hlídaný předmětu
- Asasíni: Dokáží odstranit či unést nepohodlnou osobu
- Žebráci: Dokáží odposlechnout utajovanou informaci
- Kejklíři: Dokáží se vetřít kamkoliv a tebe i družinu vzít s sebou
Vyber si dvě síly, které ti síť propůjčí:
- nikdy nebudeš odmítnut, pokud požádáš v civilizaci o přespání či jídlo
- protáhneš se každou škvírou, vylezeš na každou zeď,
- Odhaduješ-li situaci v civilizaci, máš o jednu otázku víc
- utíkáš či pronásleduješ-li ve městě, vždy se protivníkovi do cesty pletou lidé, psi a stánky, máš +1 k příslušnému tahu
Vyber si jedno omezení:
- nesmíš nosit viditelné zbraně
- nesmíš udat či zabít člena podsvětí
- je veřejným tajemství, že jsi kápo, šedá eminence, zločinec
- při tom, když ti shání, co potřebuješ, je síť divoká a obtížně zvladatelná
Když potřebuješ využít služeb své sítě hoď+CHA. TREFA:
- 10+: Získáš přesně to, co jsi chtěl (informaci, předmět)
- 7-9: PJ volí 1 z:
- Neseženou ti to, co chceš, ale zjistí ti, jak a kde si to můžeš sehnat sám.
- Zrovna ti to chtěli dodat, ale před nosem to získal někdo jiný. Řeknou ti kdo.
- Neseženou ti přesně to, co chceš, ale dodají ti něco velmi podobného, co by mělo stačit.
- Při 6- získáš jen vzdálené to, co jsi chtěl a ještě musíš slíbit protislužbu. PJ je na tahu.
ČAROVNÝ PAKLÍČ
Můžeš použít ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ i na magické zámky. Pokud používáš ZLODĚJSKÉ NÁČINÍ na běžné zámky, máš při TREFĚ o 1 volbu víc.
OKO NA CENNOSTI
Účastníš-li se obchodu, při kterém se nakupuje nebo prodává něco dražšího než 1-CENNOST
- hoď+CHA
- Směna proběhla za adekvátní cenu
- Ten, se kterým obchoduješ, se cítí být odrbaný.
TREFA:
- 10+: Vyber si oba z:
- 7-9: Vyber si 1 z:
- Vydělal jsi na směně 1-CENNOST.
- Ten, se kým obchoduješ, je spokojený s tím, jak výhodný obchod uzavřel.
POTÍŽE:
- Vyber si 1 z:
- Schválně proděláš 1-CENNOST, aby se ten, s kým ochoduješ, cítil spokojený.
- Necháš výsledek tak, jak je.
PŘEDSTÍRANÝ ÚDER
Pokud někomu ubližuješ, můžeš udělené zranění snížit právě na 0, a to i poté, co jste oba provedli své volby v některém z tahů.
KRYSAŘ
Na tvých cestách ti pomáhá jeden nebo více malých pomocníčků. Mají LZ:2, KO:1; SZ:1, KZ:0.
Nemůžete spolu mluvit, ale v tvé blízkosti vždy jednají, jak si přeješ (přiměřeně inteligenci cvičeného zvířete). Vzdálí-li se, zvládnou vykonat jeden druh příkazů, na který je cvičena, jinak se chovají jako běžná zvířata. Vyber si, o jaké zvíře se jedná:
- Jeden exemplář většího zvířete, který je stále s tebou jako významný pomocník (lasička, moucha zlodějka, obří krysa, had): OBR+1
- HEJNO menších zvířátek, které můžeš kdykoliv přivolat jako bezejmenné pomocníky (krysy, vrabčáci, cvrčci, pavouci): ODL+1
Pomocníci mohou používat všechny zlodějské tahy, které umíš, dává-li to (s ohledem na jejich inteligenci a vzhled) smysl v příběhu.
NÁSTROJE ŘEMESLA
Obě tvé zbraně mohou být zlodějské zbraně.
NABÍDKA, KTEROU NELZE ODMÍTNOUT
Uděláš-li někomu nabídku, kterou nelze odmítnout, je to HROZBA, ale hoď+CHA místo hoď-CHA. Při hodu 12+ nepřítel opravdu nabídku nemůže odmítnout a eskalovat situaci.
Expertní zlodějské tahy (od 11. úrovně)
ZLEPŠENÍ SMYSLŮ
Vyber si jeden ze svých smyslů a ten si zlepši – můžeš se inspirovat u rasových tahů u Trpaslíka a Krolla.
ŠESTÝ SMYSL
Pokud jednáš NAVZDORY NEBEZPEČÍ, nemáš dalšího záměru než odolat nebezpečí a spolehneš se zcela na svoji intuiici, hoď+3 bez ohledu na použitou vlastnost.
BOJOVÁ UMĚNÍ
Při boji na blízko beze zbraně s humanoidními protivníky vydáš za víc jak jednoho hrdinu, můžeš vybrat 1 z:
- Využiješ znalosti lidského těla, v útoku vydáś za dva hrdiny.
- Využiješ znalosti lidské taktiky, charakteru, v obrané vydáš za dva hrdiny.
Pokud tohoto tahu využiješ k boji proti HRSTCE, získáš z toho dokonce odpovídající posílení (např. zvýšení způsobeného zranění HRSTCE o 1 stupeň v útoku).
KLAMAVÝ BOJ
Pokud si při boji z blízka můžeš pomáhat pláštěm, ubrusem, závěsem a podobně, hoď+OBR místo hoď+SIL.
ŠTÍT Z OSTŘÍ
Výhodu zbraní, které mají vlastnost ŠERM, dokážeš využít i proti projektilům v boji z dálky.