Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Příručka Pána jeskyně

Přidáno 1 564 bajtů, 28. 11. 2020, 12:26
II. Nech rozhodnout hrdinu
==== II. Nech rozhodnout hrdinu ====
TBDV zásadě existují dva způsoby, jak můžeš nechat rozhodnout hrdinu. Přímý a nepřímý. - Přímo to můžeš udělat tak, že cizí postava se hrdiny zeptá na radu nebo jej nechá rozhodnout za sebe. Hrdina tak má před sebou otevřeně nějaké možnosti a může se pro některou vyslovit - cizí postavy jej pak budou následovat.  Příklad: V horské oblasti žije zeman Vlor z Malouchova a jeho vesnici ohrožují skřeti. V důsledku událostí ve hře se mu dostane do rukou Vlčí roh, který se ztratil skřetímu náčelníkovi. Ty potřebuješ rozhodnout, co s ním udělá - např. zda ho předá církvi, panovníkovi, někde zakope v lese nebo naopak zkusí vyhledat skřetího náčelníka a vyjednat s ním smír výměnou za předání artefaktu. Místo toho, abys to rozhodl sám, popíšeš, že šlechtic si nechá hrdiny zavolat na své panství a buďto je požádá o radu, nebo jim Vlčí roh přímo svěří. - Nepřímo to můžeš udělat tak, že vytvoříš ve hře situaci, ve které se hráč sám bude muset rozhodnout, co dál.  Příklad: Můžeš také zahrát, že postavy naleznou šlechtice v řece, probodnutého skřetím šípem a Vlčím rohem u pasu. Potom také budou mít Vlčí roh přímo v rukou. Nebo se mohou stát svědky vyjednávání mezi skřetem a šlechticem - a dát jim příležitost zasáhnout dřív, než si skřet Vlčí roh odveze.  Kdykoliv necháš rozhodovat hrdinu, je dobré situaci stavět tak, aby hráči vytvořila opravdové dilema a rozhodování pro něj bylo zajímavé.
== Kdy táhnout ==

Navigační menu