1 139
editací
Změny
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
→Úvodní slovo
'' Jmenuješ se Jařík a jsi hraničářem. Máš třpytivé šupinové brnění, dlouhý luk s toulcem obyčejných šíp, k tomu pár stříbrných. V batohu máš malý nůž, na zádech štít a meč po svém otci a pár zásob – lano, jídlo a několik pochodní.
Představ si, že jsi se právě sešel s přáteli, kteří ti chtějí ukázat '''Svět dračáku'''. Právě oni už hru znají, budou hrát Dyndaru a Obreina a v následujícím textu tě s jejich hrou nebudeme zatěžovat, vždy jen v závorce najdeš zmínku toho, jaký tah vlastně hráli. Ukázková hra je ale postavená tak, aby všechna důležitá rozhodnutí záležela na tobě a co hráli ostatní si vždy jen přečteš. Stejně tak tě občas necháme rozhodnout věci, které by ve skutečné hře rozhodl PJ.
Při skutečné hře ti také nebude PJ nabízet jen omezené možnosti, budeš se moct rozhodovat úplně volně, nebo ti tahy nabídnou mnohem širší paletu voleb. První ukázka hry pro tebe ale má formu jednoduchého gamebooku a plní roli tutoriálu, který ti nastíní, jak se vlastně '''Svět dračáku''' hraje.
Až budeš dál číst pravidla, zjistíš, že ve '''Světě dračáku''' je postava popsána více než pěti čísly, dozvíš se například, jak řešit ve hře zranění, únavu, kouzla, naučíš se používat zbraně a další vybavení. Pro úvodní představu je ale hra značně zjednodušená. Kromě papíru a tužky budeš potřebovat ještě dvě šestistěnné kostky, kterými se budou vyhodnocovat situace, ve kterých bude spolurozhodovat náhoda.
== Výprava začíná ==
'' '''PJ''': Tvým přátelům to trvalo déle, ale nakonec jste se sešli a po chvilce hledání jste na západní straně kopce našli zarostlou rokli, která zdálky nebyla v krajině patrná.''
'' '''Obrein''': Hledám v okolí vstupu velký kámen([[ODHAD SITUACE]]), který by měl zakrývat skrytý sestup do Šedého údolí. ''
'' '''PJ''': Opravdu najdeš na jednom z kamení mechem zarostlé prastaré runy. Znamenají něco jako "Cizinče, nevstupuj na toto posvátné místo."
'' '''Dyndara''': "To platilo v dávných dobách", pronesu nahlas, "dnes už je údolí zcela jistě opuštěné." Vrazím do štěrbiny mezi kamenem a skálou svůj meč ([[PŘEKONÁNÍ SILOU]]) a i když mi to chvíli trvá, balvan odvalím stranou. Mezi křovisky se odhalí úzké, mechem zarostlé schodiště, vedoucí prostředkem nějaké rokle dolů do údolí. Vyrazím po něm jako první.''
'' '''Obrein''': "Půjdu druhý, ty nás kryj zezadu," rozhodnu a pokračuji za Dyndarou. Jak vypadá schodiště?''
'' '''PJ''': Je úzké, klikaté, občas se nějaký schod viklá nebo je porostlý mečem tak, že klouže. S trochou opatrnosti ale sestoupíte až k jeho patě.''
Sestoupíte k patě schodiště {{Jařík|1}}.