Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Hrozby

Přidáno 2 707 bajtů, 6. 12. 2020, 14:39
Tvorba a záznam hrozby
=== Jméno ===
Každou hrozbu je dobré si '''pojmenovat'''. Někdy je to prosté jméno cizí postavy (např.: kapitán Petronius nebo klan Rudé ruky), někdy může být zabarvené a částečně hrozbu popisovat (např.: ledové pláně nebo marnivý bazilišek). === Impulz ===Každá hrozba má nějakou motivaci, cíle, je něčím hnána kupředu nebo nějakým způsobem reaguje a působí na věci kolem sebe. To vyjadřuje její '''impulz'''. Impulz je nejlepší si zapsat jako krátkou větu či slovní spojení, které ti připomene, co je vlastně tahle hrozba zač. Když budeš hrát nějaký tah (ať už obecný tah PJ, tah hrozby nebo nestvůry), podívej se vždy na impulz a využij ho k popisu toho, jak tah v příběhu vypadá.
=== Druh ===
* Potíže
* Prostředky
 
==== Tahy a impulz ====
Každá hrozba je po
=== Vládci ===
==== Tahy vládců ====
* V boji:** Obklíčím, oblehnu někoho, zaženu někoho do rohu** Udeřím přímo, veškerými svými silami** Udeřím obezřetně, ponechám si rezervy.** Zajmu někoho, jako rukojmí či abych získal informace.** Provedu exemplární úder.* Při vyjednávání:** Ukážu disciplínu mezi svými následovníky.** Nabídnu vyjednávání, pokud se mi pokloníš, slíbíš věrnost, poslušnost.** Vznesu nárok na místo, postavení, předmět.** Přeplatím tvé spojence.
==== Příklady vládců a jejich impulzů ====
* Upír(a jeho nemrtví): Krmit Krmím se hrůzou a krví poddaných* Královna obřích termitů: Požírat Požíráme a množit množíme se* Hamižný rychtář(a jeho pohůnci): Hromadit Hromadím majetek a poklady* Kapitán hlídky(a jeho posádka): Prosazovat Prosazuji právo za každou cenu.* Nekromant (a jeho nemrtví): Šířím zkázu, smrt, beznaděj.
=== Samotáři ===
Samotáři jsou také významné cizí postavya nestvůry, ale jednající sami za sebe, nebo žijící v malých skupinách o jednotkách členů. Bývá pro ně typické, že jsou to bytosti s jedinečnou osobností či zvláštností, která ovlivňuje jejich jednání a chování. ==== Tahy samotářů: ====Zjišťování informací* Ukážu ti své pravé já.* Ukážu ti svět, který mne stvořil, ve kterém žiju.Boj* Udeřím ze zálohy, z úkrytu, lstí* Udeřím přímo, bez varování a hrozebVyjednávání* Nabídnu nezvyklou službu za nezvyklou platbu.* Provokuji, vysmívám se, urazím něco či někoho.* Vyhrožuji, přímo nebo v náznacích.Jiné* Ukradnu něco, odnesu do svého domova, doupěte.* Obsadím nějaké místo, nastěhuji se někam.* Znesvětím, rozbiji, otrávím něco.* Zkřížím někomu cestu, otočím život na ruby. ==== Příklady samotářů a jejich impulzů ====* Čarodějka: Manipuluji lidmi z okolních vesnic.* Šílený mág: Chci dosáhnout mistrovství v ovládání kouzel za každou cenu.* Uprchlý homunkulus: Snažím se (neúspěšně) být člověkem.* Vlkodlak: Baví mě hra na lovce a kořist.* Drak: Sbírám poklady a žeru mladé panny.* Starý zlobr: Chci na stará kolena klid a pohodu. === Smečky ===Větší skupiny bezejmenných tvorů znázorňujeme v pravidlech jako smečky. Zpravidla nemají vůbec žádného velitele nebo nebo jejich velitel nemá mocenské ambice jako Vládce, ale vede svou skupinu za přízemními cíli. ==== Tahy smeček ====V boji:* Pálíme a rabujeme, ničíme a loupíme.* Vedeme koordinovaný útok s jasným cílem.Zjišťování informací:* Šíříme příběhy, legendy, drby, fámy, pomluvyPři vyjednávání:* Dožadujeme se uznání, respektu.* Autority respektujeme "aby se neřeklo" nebo vůbec.* Přijmeme tě mezi sebe, ukážeš-li, že jsi jeden z nás.Další:* Ukážeme sounáležitost, solidaritu mezi svými, sílu v jednotě. ==== Příklady smeček a jejich impulzů ====* Vlci: Lovíme spolu slabé kusy.* Kostlivci: Strážíme naše hrobky.* Skřeti: Bereme si, co zrovna potřebujeme.* Enti: Chráníme hvozd.

Navigační menu