Hrozby

Z Svět Dračáku
Verze z 6. 12. 2020, 13:27, kterou vytvořil Markyparky (diskuse | příspěvky) (Příklady vládců a jejich impulzů)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Hrozby jsou nástrojem, jak si udržet přehled ve své přípravě. Každá věc, která nějakým způsobem ovlivňuje hrdiny ve tvém herním světě je hrozba.

Nejzřejmější hrozby jsou nepřátelé postav - černokněžníci, upíři, bazilišci. Hrozbami ale mohou být i neutrální nebo dokonce přátelské cizí postavy - knížata a vladykové, moudré sovy a vznešení pegasové, dobrácké, ale zmatené poletuchy. Hrozbou je taktéž prostředí hry - zrádné bažiny, podzemí plné pastí, nestabilní chodby v opuštěném dole nebo prokleté chrámy. A nakonec jako na hrozby můžeme pohlížet i na pomocníky hrdinů, zejména pokud získají svobodnou vůli.

Tvorba a záznam hrozby

V této časti pravidel ti představíme, jak si hrozby nejlépe zaznamenávat, jaké mají vlastnosti a jak tyto vlastnosti používat ve hře, aby ti byly oporou, inspirací.

Jméno

Každou hrozbu je dobré si pojmenovat. Někdy je to prosté jméno cizí postavy (např.: kapitán Petronius nebo klan Rudé ruky), někdy může být zabarvené a částečně hrozbu popisovat (např.: ledové pláně nebo marnivý bazilišek).

Druh

Zařaď hrozbu do jedné z následujících kategorií. Každá z kategorií ti následně nabídne jiné tahy odpovídající dané hrozbě a nabídne ti jiné impulzy jako inspiraci:

  • Vládci
  • Samotáři
  • Smečky
  • Prostředí
  • Potíže
  • Prostředky

Vládci

Vládci jsou zpravidla významné cizí postavy a nestvůry, které jen krajních případech vystupují v příběhu přímo. Většinou jednají prostřednictvím svých služebníků a poskoků, osobně pouze pokud se sami rozhodnou poskytnout audienci, nebo naopak jsou zahnáni do kouta. Jejich hrozba pro tebe zapisuje nejen samotnou jejich osobu, ale právě i jednání těch, kteří vládcům slouží.

Tahy vládců

  • V boji:
    • Obklíčím, oblehnu někoho, zaženu někoho do rohu
    • Udeřím přímo, veškerými svými silami
    • Udeřím obezřetně, ponechám si rezervy.
    • Zajmu někoho, jako rukojmí či abych získal informace.
    • Provedu exemplární úder.
  • Při vyjednávání:
    • Ukážu disciplínu mezi svými následovníky.
    • Nabídnu vyjednávání, pokud se mi pokloníš, slíbíš věrnost, poslušnost.
    • Vznesu nárok na místo, postavení, předmět.
    • Přeplatím tvé spojence.

Příklady vládců a jejich impulzů

  • Upír: Krmit se hrůzou a krví poddaných
  • Královna obřích termitů: Požírat a množit se
  • Hamižný rychtář: Hromadit majetek a poklady
  • Kapitán hlídky: Prosazovat právo za každou cenu.

Samotáři

Samotáři jsou také významné cizí postavy, ale jednající sami za sebe, nebo žijící v malých skupinách o jednotkách členů.