Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Kouzelníci

Přidáno 2 075 bajtů, 30. 12. 2020, 17:09
Počáteční tahy =
== Jak vypadáš ==
Vyber 1 z každého řádku nebo si vymysli něco podobného:* Muž, / žena, mladý, / v nejlepších letech, / starý* Zdobená róba, / róba s runami, / zářící róba, / kutna, / venkovský šat* Orlí nos, / moudrá tvář, / mladá tvář, / tvář co viděla věky, * Jasné modré oči, / temné zelené oči, / bílé oči, / zářící oči* Seschlé vyhublé tělo, / dobrácky nakrmené tělo, / přísně vysoké tělo
== Vybavení ==
** písařské vybavení – brka, pečetní vosk, svíčky, inkoust
== Počáteční tahy ===
Máš všechny obecné, dva kouzelnické tahy a meditaci.
=== MAGIE VÝBOJŮ ===
Umíš vrhat blesky, oheň, vyčarovat světlo nebo vysílat výboje čisté magie. Používáš-li magii výbojů, spal MAGy (Max.3) a vystřelíš jeden nebo více energetických výbojů.
Používáš-li magii výbojů, spal MAGy (Max.3)==== Základní vlastnosti: ====* Dosah : {{HOD}}* Seslání : {{TRVÁNÍ|OKAMŽIK}}a vystřelíš jeden nebo více energetických výbojů.* Trvání: {{TRVÁNÍ|OKAMŽIK}}
Pokud je používáš v boji, vyhodnoť příslušný [[Boj a nebezpečí|bojový tah]], jen hoď+{{MAG}}y.==== Efekt kouzla: ====Vyber si formu útokuvýboje:* Je sada blesků, které způsobí {{LZ}}.** Vyber si jejich barvua efekt.** Namísto volby dávající +1{{ZÁSAH}} máš v bojových tazích volbu "Smícháš Smíchej dvě barvy a získáš oba dva příslušné efekty."*** Zelené blesky**** zasáhnou a ovlivní pouze {{SKUPINY|HRSTKU}}**** a - způsobí {{TZ}}.*** Modré blesky**** rozdělí - zřetězí se/zřetězí a ovlivní více cílů (až {{SKUPINY|HOUF}}), můžeš si vybrat které.**** a způsobí mu {{LZ}}*** Výboje zrudnou a dosáhnou až na Rudé - dosah {{DOSAH|DOSTŘEL}}**** Zasáhnou a ovlivní pouze {{SKUPINY|HRSTKU}}**** a způsobí jí {{LZ}} * Je to plamen.a má SZ:1** Urči plochu, jakou zasáhne (např. zášleh v trychtýři před tebou, ohnivá koule, zeď z plamenů). ** Jsou PLOŠNÉ (ignorují velikost, zasáhnout každého – i toho, koho nechceš)v rámci této plochy je PLOŠNÝ
** a plameny mají SZ:1
 * Je to výboj čisté magie.** Vydá nějaký zvuk, doprovázený zvukem - urči jaký.
** Způsobí {{LZ}} MAGICKÉ bytosti.
Magii můžeš používat i mimo boj Magie výbojů vždy spouští obecný tah, bez hoduale hoď+{{MAG}}y, nebo jenamísto původní vlastnosti: * Používáš-li potřebamagii výbojů v boji, vyber odpovídající obecný k vyhodnoť příslušný [[Boj a nebezpečí|bojový tah]], ale jen hoď+{{MAG}}y, např.: * Výboj čisté magie s klepavým zapraskáním poškodí/otevře neživý předmět (např. zámek na truhle, dveřích) – použij tah {{PŘEKONÁNÍ SILOU}}, ale hoď+{{MAG}}y. * Světlo či oheň poslouží jako návnada - použij tah {{LÉČKA}}, ale hoď+{{MAG}}y.* Zeleným bleskem se pokusíš rozštípnout vedví kmen, který na tebe padá - použij tah {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}}, ale hoď+{{MAG}}y.
Také umíš bez hodu sesílat či udržovat drobné neškodné Příklady drobných neškodných, ale užitečné efekty, např.efektů: * Světlo - vyslat kamsi malou vyslání malé světélkující kouli koule do místnosti či ji usadit její usazení na konec své hole * Oheň - zapálit zapálení klestí či rozlitého oleje drobným plamínkem klestí či rozlitý olej
=== MAGIE POHLCOVÁNÍ ===
Umíš sesílat magické pole, které dokáže pohlcovat silová a energetická působení. Jeden cíl může mít aktivní právě jedno takovéto pole a pokud zanikne, trvá CHVÍLI, než je možné na něm vytvořit nové. Používáš-li magii pohlcování, spal ulož MAGy (Max.3)do magického pole==== Základní vlastnosti: ====* Dosah DOTEK: {{DOTYK}}* Seslání : {{TRVÁNÍ|OKAMŽIK}}* Trvání: Dokud pole nezanikne, nebo ho nezrušíš. ==== Efekt kouzla: ====Vyber si, efekt co bude pole magie CHVÍLI pohlcovat (1 efekt z):
* zranění – cíl získává magický štít s KZ:3
* obraz – cíl je neviditelný
* okolní světlo – na vzdálenost HOD kolem cíle nastane dokonalá tma
* okolní zvuk – na vzdálenost HOD kolem cíle nastane dokonalé ticho
Pokaždé, když je ==== Tah ====Je-li pole vystaveno zkoušce (krytý magickým štítem dostává poškození, někdo tě pozoruje neviditelného, někdo zapálí louči v dokonalé tmě apod…), hoď+MAGy.{{MAG}}y_uložené_v_poli 
TREFA:
* 10+: Pole pohltilo tento pokus a zůstalo zachováno
POTÍŽE:
* 6-: Pole zaniklo aniž by dokázalo pokus pohltit.
Je možné mít aktivní právě jedno takovéto Chce-li se cíl akce pole a pokud zaniknezbavit, trvá CHVÍLImůže tak učinit bez hodu tím, než že sám provede něco velmi výrazného, co je možné vytvořit novév rozporu s charakterem pole (např. rozdělá velký oheň, vydá hlasitý zvuk)...  Příklady drobných neškodných, ale užitečné efektů: * TBD
=== MAGIE POHYBU ===
Umíš přimět bytosti, aby se pohybovaly s pomocí kouzla. ==== Základní vlastnosti: ====* Dosah: {{DOTYK}}* Seslání {{TRVÁNÍ|CHVÍLE}}* Trvání: Pohyb až na vzdálenost {{HOD}} ==== Efekt kouzla: ====* Levitace: Pomalé vznášení se, které nepotřebuje oporu pevné země (např. překoná chybějící most, vynese cíl k lustru), nedokáže ale překonat některé překážky v cestě (např. zavřené dveře, mříž, úzký tunel, apod…). Po jeho skončení se postava zvolna snese na zem.* Plavání: Pohyb v tekutinách rychlostí běžné chůze. Má stejná omezení jako běžné plavání, umožní ale přenést tekutinou i tvora, který plavat neumí nebo nemůže (např. protože je moc těžký)* Rychlost: Zrychlení běžného pohybu. Má stejná omezení jako běžný pohyb, jen je velmi rychlý.* Hyperprostor: Teleportace na jiné, stabilní a pevné místo. Dokáže překonat libovolnou překážku (např. i zavřené dveře, mříž, úzký tunel, apod…), ale musíš vidět na místo, na které přenos provádíš. ==== Tah ====Potřebuješ-li v přenést sebe, nebo jinou bytost, která s tím souhlasí, na nějaké místo neobvyklým způsobema něco se může pokazit, vyber si 1 z:* Vzdálenost se prodlouží na {{DOSTŘEL}}* Seslání se zkrátí na {{OKAMŽIK}}* Kouzlo působí proti vůli očarované bytostia hoď+MAGY (Max{{MAG}}y.3) 
TREFA
* Dosah DOTEK
* Seslání CHVÍLE
* Vzdálenost, na kterou kouzlo vydrží, než zanikne: HOD
* Vyber si 1 z:
** Vzdálenost se prodlouží na DOSTŘEL
** Seslání se zkrátí na OKAMŽIK
** Kouzlo působí proti vůli očarované bytosti
* 10+: Přenos proběhl ve správný čas na správné místo
* 7-9: Vyber 1 z:
** Přenos proběhl na správné místo, ale příliš brzy či pozdě.
** Přenos proběhl přibližně tam, kam jsi chtěl, ale ve správný čas.
** Přenos proběhl ve správný čas na správné místo, ale ty sis u toho způsobil {{LZ* Efekty vyber 1 z:** Levitace: Pomalé vznášení se, které nepotřebuje oporu pevné země (např. překoná chybějící most, vynese cíl k lustru), nedokáže ale překonat některé překážky v cestě (např. zavřené dveře, mříž, úzký tunel, apod…). Po jeho skončení se postava zvolna snese na zem.** Plavání: Pohyb v tekutinách rychlostí běžné chůze. Má stejná omezení jako běžné plavání, umožní ale přenést tekutinou i tvora, který plavat neumí.** Rychlost: Zrychlení běžného pohybu. Má stejná omezení jako běžný pohyb, jen je velmi rychlý.** Hyperprostor: Teleportace na jiné, stabilní a pevné místo. Dokáže překonat libovolnou překážku (např. i zavřené dveře, mříž, úzký tunel, apod…), ale musíš vidět na místo, na které přenos provádíš.}}
POTÍŽE:
* Kouzlo provede něco jiného, než co má. Na tahu je PJ.
 
Příklady použití magie pohybu pro spouštění obecného tahu, ale hoď+MAGy, namísto původní vlastnosti:
* Chceš-li s pomocí rychlosti dohnat své nepřátele, je to {{PRONÁSLEDOVÁNÍ}}, ale hoď+MAGy.
* Chceš-li s pomocí levitace uniknout z jámy, ve které tě drží jako zajatce, je to {{HLAVNĚ NENÁPADNĚ}}, ale hoď+MAGy.
* Chceš-li s pomocí hyperprostoru zmizet z cesty valící se kládě, je to {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}}, ale hoď+MAGy.
 
Příklady drobných neškodných, ale užitečných efektů bez hodu:
* Vznášení se - při šplhání po laně si pomáháš kouzlem a lana se pouze přidržuješ, takže udržíš krok se zlodějem i silným válečníkem
* Plavání - překonáš klidnou řeku či rybník i když neumíš plavat.
=== MAGIE MÁMENÍ ===
Můžeš Umíš s pomocí kouzla přimět BĚŽNÉ bytosti k tomu, aby nějakým způsobem zareagovaly na podnět, který jim dáš, aniž by tušily, že jsou pod vlivem kouzla. ==== Základní vlastnosti: ====* Dosah DOTEK: {{DOTYK}}* Seslání : {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}}* Trvání : {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}}, nebo dokud není postava ze své činnosti bytost hrubě vyrušena.* Vyber si 1 z:** Zrychlení seslání na OKAMŽIK** Vzdálenost se prodlouží na DOSTŘEL** Zesil hrozící zranění na TZ + HLASITÉ** Účinek kouzla se projeví se zpožděním, definuj, co ho spustí.* Vyber si efekt==== Efekt:====
** Sugesce: Podnětem je pocit, který by cíl mohl cítit a on na něj přirozeně reaguje (např. hlad, chlad, žízeň, ale i ochotu, smířlivost, nebo odpor či hněv). Pro okolí velmi nenápadné, reakce působí přirozeně, ale je poměrně neurčitá.
** Hypnóza: Uvedeš cíl do tranzu, ve kterém plní jednoduché příkazy, které mu zadáš. Pro okolí je zřejmé, že je ovládaný, jeho reakce je nepřirozeně strohá, také velmi, místo až doslovně přesná.
** Šílenství: Způsobíš, že cíl propadne neškodnému šílenství (např. nezastavitelný smích, křepčení, blábolení a vykřikování). Chování je velmi nápadné, ale není zřejmé, že má magický původ, a naprosto nepředvídatelné, pro tebe i pro okolí cíle.
** Fascinující iluze: Vytvoříš uvěřitelnou iluzi něčeho, co je pro cíl tvé akce přitažlivé, lákavé, zajímavé a to tak, aby ji cíl mohl vnímat (např. uviděl pohlednou dívku, uslyšel cinkot zlatých mincí, ucítil vůni lahodného jídla) a on na ni přiměřeným způsobem zareaguje. Iluzi vnímá i okolí cíle a může i nemusí na ni reagovat po svém.
 ==== Tah: ====Dáváš-li bytosti kouzlem podnět, na který by měla nějak reagovat zareagovat, vyber si 1 z:* Zrychlení seslání na {{TRVÁNÍ|OKAMŽIK}}* Dosah se prodlouží na {{HOD}}* Zesil hrozící zranění na {{TZ}} + HLASITÉ* Účinek kouzla se projeví se zpožděním, definuj, co ho spustí.a hoď+MAGy{{MAG}}y. 
TREFA
* 10+: PJ si vybere zda:
** Postava udělá přesně to, co chceš.** Postava udělá něco nečekanéhojiného než očekáváš, co vyplývá z podoby musí to ale vyplývat z podoby tvého kouzla, obdrží . Utrží u toho psychické {{LZ}}.
* 7-9: PJ si vybere zda:
** Postava udělá, co si ona myslí, že chceš, aby udělala.** Postava se studem či ve strachu uteče.** Postava nepodlehne kouzlu, ale věnuje tomu veškerou svou pozornost a úsilí.** Postava podlehne, ale uvědomuje si, že je to pod vlivem kouzla.** Něco z 10+.
POTÍŽE
* Na tahu je PJ
=== MAGIE PROMĚN ===
Chceš-li seslat kouzlo, proměňující na CHVÍLI Umíš s pomocí kouzel proměnit podobu tvora nebo věci, hoď+MAGy.==== Základní vlastnosti ====
* DOSAH: DOTYK
* SESLÁNÍ: OKAMŽITĚ
TREFA* TRVÁNÍ:CHVÍLE* Proměna se povedla** Jde o drobnou přeměnu části těla (např. jiný tvar nosu, přičarované fousy, menší pupek) nebo jednoho malého předmětu (např. klíč na větvičku, rohlík na klobásu)** Cíl není s novou podobou sžitý či je předmět obtížné ovládat: , máš -1STÁLE na hody s CHA, případně při kterém ji používáš.* Proměňuješ-li část těla nebo obyčejný předmět ve zbraň, má SZ:1 a přidej mu 1 vlastnost zbraně (např. PRŮRAZ, ŠERM nebo KRYT). Proměňuješ-1STÁLE na tahyli zbraň v jinou zbraň, ve kterých se předmět použijemá stejné SZ a můžeš místo toho 1 vlastnost změnit.* Působení vydrží CHVÍLI==== Vylepšení ====* 10+: Vylepši výsledek 2 z:* 7-9: Vylepši výsledek Vyber si 1 zvylepšení:** Tělo či předmět dobře ovládáš, neovlivní další tvé hody postihem** Působení vydrží DLOUHO, jsi schopen ho ale kdykoliv zrušit.** Jde o větší proměnu na tvora podobné velikosti (např. člověk na elfa, pes na ovci), VELKÉHO předmětu (např. sekera na hůl, truhlice na židli) nebo odpovídajícího počtu předmětů menších (např. torna s dobrodružným s dobrodružným vybavením na nůši s klestíms klestím).POTÍŽE:* Proměna SZ zbraně se podařilazvýšilo o 1 (nejvýše však na 3).  Magie proměn vždy používá příslušný obecný tah, ale ne tak jak jsi chtěl a bude trvat DLOUHO. Na tahu je PJhoď+MAGy.
=== PODIVNÝ PŘÍTELÍČEK ===
* Jsou to ďáblové. Jen si myslíš, že je ovládáš, ve skutečnosti ovládají oni tebe. Pomoc: +služebníci ďáblů
Vyber si dvě síly, které ti následovníci propůjčí:, provádíš-li něco s jejich pomocí či způsobem, který se na ně odvolává, je pro ně charakteristický a pod...
* jejich rituály ti pomáhají s MEDITACÍ – získáváš v ní +2 MAGy
* můžeš si na CHVÍLI půjčit tělo tvého následovníka – jeho vlastnosti se určí podle situace
=== POKROČILÁ MAGIE MÁMENÍ ===
Efekty magie myšlenek Při TREFĚ máš o +1 volbu více a iluzí máš navíc k dispozici volby: * Prodloužení trvání na DLOUHO, ale přeruší ho jakékoliv vyrušení.* Dosah se rozšiřují oprodlouží na DOSTŘEL* Magie dokáže ovlivnit i FANTASTICKOU bytost.* Posílení efektu:** Poslánímísto Sugesce: Postava získá dlouhodobé nutkání splnit nebo se naopak vyhnout nějaké povinnosti., pokud je to ve shodě s jejím impulzem** Svázánímísto hypnózy: Postava je naprosto paralyzovaná, jako by byla svázaná.** Zmatekmísto Šílenství: Postava začne chaoticky útočit kolem sebe, ale nemůžeš ovlivnit na koho.** Iluze mohou být i děsivé, nepříjemné či jiným způsobem nepřitažlivé.Můžeš také s pomocí magie myšlenek a iluzí ovlivňovat FANTASTICKÉ bytosti.
=== POKROČILÁ MAGIE POHYBU ===
Při TREFĚ máš o +1 volbu více a máš navíc k dispozici volby:
* Cíl tvé akce si sám určí, kam, kdy a jakým způsobem se někam dostane.
* Dosah se zvýší na HODDOSTŘEL
* Posílení efektu:
** Let místo levitace: je rychlý jako normální chůze či běh
=== DRAKOMLUVA ===
Pokud vyjednáváš s rozumnou bytostí a hodíš 12+ na NĚCO ZA NĚCO nebo HROZBU, stane se na dobu platnosti tvé nabídky bytost udělá to, co po ní chceš, z pouhého respektu k tobě. Zcela zapomene, žes jí něco sliboval nebo hrozby tvým pomocníkemněčím hrozil.
=== EXPERTNÍ MAGIE ===
=== MISTR EFEKTŮ ===
Hodíš-li 12+, můžeš si u U magických škol, které ovládáš, zvolit libovolný vlastní efekt, který
* zachovává charakter použité magie
* je nanejvýš o cca 1 stupeň silnější, než efekty, které nabízí pravidla (konzultuj se svým PJ).
=== LOUTKÁŘ ===
Hodíš-li 12+ na některé z ODVRACENÍ, ovládneš odvráceného tvora tak, že začne vykonávat tvé rozkazy, jako by to byl tvůj pomocník, a to na DLOUHO.
 
=== KONTROLOVANÁ MEDITACE ===
Hodíš-li 12+ na MEDITACI, MAGy tvé i tvého přítelíčka se doplní přesně na maximum.

Navigační menu