Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Magie a kouzla

Přidáno 697 bajtů, 10. 11. 2019, 14:51
Kouzlo
* Pokud má kouzlo vlastní tah, použij jej.
* Více kouzel může být reprezentováno stejným tahem. Např. sugesce, hypnóza a iluze vychází ze stejného tahu, ale jejich projev v příběhu se liší
* Kouzlo také může sloužit jen jako prostředek k provedení běžného tahunebo k vyhodnocení tahu nestvůr. V takovém případě na tah hoď+{{MAG}}y místo původní vlastnosti. Kouzlo může mít ve svém popisu dodatečné informace, rozšiřující nebo pozměněné volby pro daný tah.* Drobné magické triky, které drobně pomáhají nebo je provádíš jen na efekt můžeš provádět i zcela bez hodu.
Maximální počet {{MAG}}ů započtených do hodu na kouzlo jsou 3.
Alchymistické výrobky, které nemají vlastní tahy, jsou vlastně předpřipravená kouzla. Jejich účinek určí {{Alchymisté|alchymista}} při výrobě a trvanlivost je VÝPRAVA (pár dní). Zkrátka pokud hraješ alchymistu, nejsi podomní prodavač před rokem připravených lekvarů, ale místo toho musíš pružně reagovat na to, co se na výpravě děje a své výrobky raději připravovat na míru.
 
Magii můžeš používat i mimo boj, bez hodu, nebo je-li potřeba, vyber odpovídající obecný tah, ale hoď+{{MAG}}y, např.:
* Výboj čisté magie s klepavým zapraskáním poškodí/otevře neživý předmět (např. zámek na truhle, dveřích) – použij tah {{PŘEKONÁNÍ SILOU}}, ale hoď+{{MAG}}y.
* Světlo či oheň poslouží jako návnada - použij tah {{LÉČKA}}, ale hoď+{{MAG}}y.
* Zeleným bleskem se pokusíš rozštípnout vedví kmen, který na tebe padá - použij tah {{NAVZDORY NEBEZPEČÍ}}, ale hoď+{{MAG}}y.
Některé tahy používají k vyhodnocení vlastností postav a {{MAG}}y používají pouze k zesílení svého efektu. V příběhu jsou takové události zcela jistě nadpřirozené, z pohledu pravidel ale takovéto tahy nejsou kouzla a hrají se podle standardních pravidel.
== Vsakování magů MAGů ==
Necháváš-li vsáknout nějaké {{MAG}}y do okolí, hoď+POČET_MAGů.
 
POTÍŽE:
* 10+: Okamžitě se stalo něco ošklivého (MC hraje tvrdý tah)* 7-9: Uvolněná magenergie způsobí časem něco ošklivého (MC hraje měkký tah)
TREFA:
* 6-: {{MAG}}y se vsákly bez obtíží.
== Na začátku výpravy ==
Neplyne-li ze zápletky jinak, začínají [[Kouzelníci|kouzelníci]], [[Hraničáři|hraničáři]] a [[Alchymisté|alchymisté]] své výpravy s plnou zásobou {{MAG}}ů.

Navigační menu