Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Následky

Přidáno 1 833 bajtů, 22. 3. 2020, 13:40
bez shrnutí editace
Důsledkem boje, přetížení, některých tahů nebo tahu PJ může být nějaký následek. Následek znamená postih -1{{STÁLE}} na jednu z vlastností (určí PJ nebo hráč provádějící tah, co následek způsobuje). Následky Různé následeky jsou kumulativní, pokud jich postava utrží víc, mohou postihnout více vlastností, nebo jednu vlastnost opakovaně.
Jako orientační pravidlo/inspirace může sloužit následující vodítko jaká vlastnost je ovlivněna traumatem ve které části těla
=== TRAUMA ===
Utržíš-li v boji {{TZ}}, {{KO}} nebo {{SMRT}}, způsobí ti to zároveň následek v podobě TRAUMATU. Ten se odstraní tak, že je ti poskytnuta {{PRVNÍ POMOC}}}.
=== JIZVA ===
Následkem neléčení nebo neúspěšného léčení NEOŠETŘENÉHO ZRANĚNÍ je JIZVA. JIZVU může odstranit toliko hraničářské léčení, pokročilý lektvar, dostatečně schopná cizí postava nebo se sama vyléčí mezi VÝPRAVAMI.
 
== Následky ovlivňují jen hody ==
Následky jsou dočasné a ovlivňují jen hody. Nesnižují však počty zranění, která sneseš, nebo tvou nosnost.
 
== Následky na CHA ==
Jak sis zcela jistě všiml, CHA se chová trochu jinak, než ostatní vlastnosti - jeho zvyšování zlepšuje šanci na vyjednávání po dobrém, ale snižuje šanci při zastrašování. A naopak, jeho snižování zhoršuje šanci při vyjednávání, ale zlepšuje šanci při zastrašování. Proto může následek na CHA mít občas i formu bonusu, například pokud se hrozivý válečník stane terčem skřítčího kouzla, které jej učiní roztomilejším, může se mu CHA naopak o +1 zvýšit.
 
== Opakovené působení NÁSLEDKU ==
Pokud na postavu působí víc následků naráz (například 2x dostane zásah stejným jedem), tak se NÁSLEDKY nesčítají, ale působí nejsilnější (např. pokud sílu jedu určuje tah, a předchozí výsledek byl oslabené působení, je nutné tah vyhodnotit znovu, zda se působení nezhorší). Výjimkou je, pokud:
* tah výslovně říká, že odoláním následku postava získá imunitu (pak už není třeba dalších vyhodnocení)
* tah výslovně říká, že následky se sčítají
* nebo jde o dva různé následky (např. dva úplně jiné jedy, nebo dva různé předměty, které člověka přetěžují)
 
== Vyřazení ==
Zvláštním druhem následku je '''VYŘAZENÍ'''. Jsi-li vyřazen, značí to, že se nezmůžeš se v akčních situacích, například boji, na nic víc, než se někam plazit, pokřikovat na ostatní (bez magie) či nanejvýš odrážet rány. Mimo intenzivní akci toho dokážeš víc, mnoho činností zvládneš jen s námahou a trvají {{CHVÍLE|CHVÍLI}}. I vyřazení se odstraní tak, že je ti poskytnuta {{PRVNÍ POMOC}}}.

Navigační menu