Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Odpočinek a uzdravování

Přidáno 804 bajtů, 2. 5. 2020, 14:59
První pomoc
= První pomoc =
{{TZ}} a {{KO}} způsobují postavám následek v podobě {{TRAUMA|TRAUMATU}}. {{KO}} mohou postavu {{VYŘAZENÍ|VYŘADIT}}. Potká-li tě {{SMRT}}, hrozí ti, že během {{TRVÁNÍ|CHVÍLE }} zemřeš.
Tyto následky důsledky je možné odstranit poskytnutím '''PRVNÍ POMOCI'''.
* Laickou PRVNÍ POMOC poskytneš tak, že se na {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}} zastavíš, zranění ošetříš (např. zastavíš krvácení, zašiješ, přiložíš dlahu, obklad, obvážeš). Takovéto ošetření odstraní {{TRAUMA}}, {{VYŘAZENÍ}} či zachrání život, ale způsobí {{JIZVA|JIZVU}}.* Obdobným způsobem se {{TRAUMA}} nebo {{VYŘAZENÍ}} promění v {{JIZVA|JIZVU}} během {{TÁBOŘENÍ}}.* Odborně - s pomocí tahů [[Válečníci#Z TOHO SE VYLÍŽU|Z TOHO SE VYLÍŽU]], [[Hraničáři#UZDRAV ZRANĚNÍ|UZDRAV ZRANĚNÍ]] a [[Alchymisté#LEKTVARY|LEKTVARY]] - je možné {{TRAUMA}} a {{VYŘAZENÍ}} odstranit či život zachránit i způsobem, který {{JIZVA|JIZVU}} nezpůsobí, viz jejich znění.
= Táboření =
Čas od času si musí i hrdinové oddechnout a odpočinout. K tomu slouží TÁBOŘENÍ. Táboření zahrnuje přiměřený spánek nebo alespoň čas na odech a jídlo, případně přiměřený spánek. Vynechat TÁBOŘENÍ – tedy pokračovat déle jak DLOUHO bez spánku nebo jídla způsobí postavě ÚNAVU. TÁBOŘENÍ také znamená ztracený čas. Může se tedy stát příležitostí k tomu, aby PJ odehrál tah. TÁBOŘIT při hraní pod otevřeným nebem častěji než cca jedenkrát za den je takovou příležitostí zcela jistě.
== Místo k táboření ==
* Při hraní pod otevřeným nebem jsou to buďto místa, kde jsou postavy pod něčím chráněny (např. zájezdní hostinec) nebo místo, kde nebezpečí vůbec nehrozí (např. osamělá rokle v bezpečné části kraje)
Na bezpečných místech je možné tábořit bez držení hlídkyHLÍDÁNÍ.
=== ZAJÍMAVÁ ===
Na zajímavých místech se může a nemusí něco semlít - PJ tedy může a nemusí být na tahu.
* V jeskyních a podzemí se řiď jednoduchým pravidlem - drží-li pokud někdo hlídkuHLÍDÁ, noc byla klidná. Nedrží-li nikdo hlídku, PJ je na tahua hraje měkký tah.
* Při hraní pod otevřeným nebem si vyhodnoť tah TÁBOŘENÍ NA ZAJÍMAVÉM MÍSTĚ.
=== NEBEZPEČNÁ ===
Zajímavá místa jsou taková, kde se zcela jisté něco semele.
* Při hraní v jeskyních a podzemí jsou to místa vhodná k odpočinku , u kterých se dá předpokládat setkání (např. opuštěný skřetí pelechobývaný trollí brloh, přijmutí pohostinství od zrádcovských goblinů). * Při hraní pod otevřeným nebem jsou to místa, která jsou něčím význačná u kterých se dá předpokládat nějaká událost či setkání (např. opuštěný prokletý mlýn, jeskyně poblíž frontové liniedoupě loupežníků, hostinec v nebezpečné čtvrtikteří se brzy vrátí z lupu, loď uprostřed bouřeNa nebezpečným místech je PJ vždy na tahu.
Na nebezpečným místech je PJ vždy na tahu. Pokud postavy drží HLÍDKU, PJ hraje měkký tah, pokud nehlídají, hraje tvrdý tah.
== Na začátku táboření ==
Krom samotného odpočinku se můžeš během táboření věnovat různým činnostem. Většina povolání má mezi svými tahy popsané takové činnosti (např. meditace nebo příprava silného kouzelného rituálu).
Kromě těchto činností pak mohou hrdinové během TÁBOŘENÍ také HLÍDAT, nebo se starat o ZÁBAVUpro ostatní. Vždy však platí, že jeden hrdina se během jednoho TÁBOŘENÍ zvládne věnovat nanejvýš jedné takové činnosti.
=== HLÍDÁNÍ ===
Hlídat je třeba při táboření na ZAJÍMAVÉM nebo NEBEZPEČNÉM místě, viz výše. Rozhodneš-li se HLÍDAT, znamená to, že věnuješ zvýšenou pozornost okolí, prozkoumáš možné přístupové cesty, případně do nich umístíš jednoduché nástrahy, pokud se rozhodneš spát, tak je to mělká dřímota, ze které tě zavčasu probudí každý šramot. * Pokud na takovém místě nikdo hlídku nedrží (Můžeš si ale užít např. protože jsou všichni zaměstnaní) a PJ je na tahuzábavu, hraje tvrdý tah.* Pokud na takovém místě alespoň jeden hrdina hlídku držíkterou poskytne někdo jiný, nedělá nic jiného probrat plány se spoluhráči a PJ je na tahu, hraje měkký tahjde o plnohodnotný odpočinek.
=== ZÁBAVA ===
Při táboření je také možné se dobře bavit své společníky – zpívat písně a tančit, vyprávět hrdinské příběhy či veselé příběhy, smát uvařit jim dobré jídlo či pohostit je dobrým pitím. Rozhodneš-li se a radovat. Takováto , že poskytneš ostatním ZÁBAVU, tato úleva pro duši i mysl hrdiny je osvěžující a uzdravující (a zahojí jim tobě i tvým společníkům 1 {{LZ}}).Pokud není zdroj takové zábavy k dispozici v hostinci či vojenském ležení od nějaké cizí postavy, může ZÁBAVU také obstarat některý z hrdinů - hrát písně na hudbení nástroj, rozdělat velký oheň a upéct chutnou krmi či vyprávět o hrdinských skutcích či veselých zážitcích. Hrdina, který se stará o zábavu ostatních, není schopen držet hlídku. Měj také ale na paměti, že obzvláště pod širým nebem může hluk zábavy či světlo ohně proměnit BEZPEČNÉ místo v ZAJÍMAVÉ.  Pozn. HLÍDÁNÍ i ZÁBAVU mohou postavám poskytnout i cizí postavy - např. v hostinci je možné si zaplatit hostinu a vystoupení barda, hrdinové si mohou najmout ochranku, mohou také požádat o přístřeší ve vesnici, kterou chrání, nebo si poslechnout zajímavé historky vyprávěné veteránem ve vojenském táboře. === SLADĚNÍ SE ===Věnuješ-li se při táboření kouzelnému předmětu, který máš, můžeš se s ním "sladit" a začít tak používat příslušný tah.
== Na konci TÁBOŘENÍ ==
* TÁBOŘENÍ odstraní {{ÚNAVA|ÚNAVU}}
* TÁBOŘENÍ zhojí (sníží stupeň) 1 tvé zranění.Postupně můžeš:** 1 {{LZ}} si tak můžeš zcela odstranit** 1 {{TZ}} si můžeš přesunout do {{LZ}}, máš-li nějaké volné.** 1 {{KO}} si můžeš přesunout do {{TZ}}, máš-li nějaké volné.

Navigační menu