1 139
editací
Změny
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
bez shrnutí editace
* Jde-li o déle trvající rituál, vyžadující společnou přípravu, můžeš s takovým kouzlem pomáhat bez ohledu na to, jaká jsou vaše povolání a jaké magické školy ovládáte či používáte, stačí, když smysluplně popíšeš, jak taková pomoc vypadá.
* Jde-li o okamžité seslání kouzla, můžeš s takovým kouzlem pomoct, pokud ovládáš stejný, nebo podobný magický obor.
== Boj mezi postavami ==
Svět dračáku není určen k hraní soubojů mezi postavami. Pokud by ale náhodou někdy ve hře došlo k tomu, že k souboji mezi postavami dojde, potom použij následující pravidla:
Pokud se jeden hrdina snaží ublížit druhému a druhý pouze uniká, vyhodnotí se zároveň:
* ZÁKEŘNOST útočníka (ta určí, jak silný ZÁSAH obránci hrozí) a
* NAVZDORY NEBEZPEČÍ obránce (to určí, zda a jak moc vypočtený ZÁSAH udeří)
Pokud se hrdinové snaží ublížit si navzájem, vyhodnotí si oba ZTĚČ, přičemž:
* Vzájemná výměna ZÁSAHŮ se započítává pouze jednou, ale je ovlivněna volbami obou hráčů.
* Pokud se jejich záměry vzájemně nevylučují, vyhodnotí se naplnění obou.
* Pokud se jejich záměry vzájemně vylučují, pak při vyhodnocení PJ rozhodne, jak došlo k jejích naplnění podle míry jejich naplnění (přičemž PLNÝ ÚSPĚCH > NEPŘÍJEMNOST > POTÍŽE):
** Má-li jeden ze soupeřů vyšší míru naplnění, naplní se přednostně jeho záměr. Ze záměru z nišší prioritou se naplní jen tolik, kolik odpovídá míře naplnění, aniž by omezila úspěšnějšího hrdinu.
** Je-li rovnost v míře naplnění záměru, došlo k nečekané události, remíze, vstupu třetí osoby a pod - PJ je na tahu (měkký/tvrdý tah podle toho, zda je shoda na TREFĚ nebo POTÍŽÍCH).