1 139
editací
Změny
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
bez shrnutí editace
== Zranění ==
Při hře rozdělujeme zranění postav (hrdinů i nestvůrbytostí) podle následujících stupňů:
=== OK ===
Nemáš-li si už co proškrtnout, přichází {{SMRT}}. A naopak, pokud přijde {{SMRT}} a ty máš ještě volné nějaké čtverečky, jeden z nich si proškrtni (ten nejzávažnější).
= Bezejmenné nestvůry bytosti =Bezejmenné nestvůry bytosti se vyskytují většinou ve skupinách. Namísto políček pro jednotlivá zranění se u nich sledujeme pouze to, jaké nejhorší zranění momentálně mají. Pokud potřebujeme znát stav a rozmístění konkrétních bezejmenných postav (např. při hraní s figurkami), prostě i u každé uděláme značku {{OK}}, {{LZ}}, {{TZ}}, {{KO}} nebo {{SMRT}}. Stačí-li nám představa o stavu celé skupiny naráz, můžeme si také vést záznam o celé skupině a počtech zranění odpovídající jednotlivým stupňům.
Pokud by se postavy setkaly s osamělou bezejmennou nestvůrou bytostí (např. jednou stráží u dveří) tak důležitou pro příběh, že už znají její jméno a zajímá nás její osud, potom prostě předpokládej, že má právě jedno políčko pro {{LZ}}, {{TZ}} i {{KO}}, případně některá políčka vůbec nemá.
== Boj se skupinami bezvýznamných nestvůr bytostí ==Hrdinové a jejich pomocníci zvládnou bojovat jako rovný s rovným až s {{SKUPINY|HRSTKOU}} (se třemi) bezejmennými nestvůr bytostí naráz, pokud to dává smysl v příběhu, tedy typicky pokud jsou tyto nestvůry bytosti blízko u sebe a v dosahu zbraně. Pokud se utkají s více, použijí se následující pravidla.
== Útok na skupinu ==
Stojíš-li proti více než třem bezejmenným nestvůrám bytostem naráz a dává to smysl, můžeš se rozhodnout:
• Zaútočit nejvýše na nejvýše 3 takové nepřátele ({{SKUPINY|HRSTKU}}) a způsobit jim zranění podle běžných pravidel.
• Zaútočit na víc jak 3 takové nepřátele (tedy na {{SKUPINY|HOUF}} nebo více). Potom se zranění, které uštědří zvolené skupině, zhorší o 1 stupeň za každý stupeň rozdílu její velikosti oproti {{SKUPINY|HRSTCE}}.
Dává-li to smysl v příběhu, může se PJ rozhodnout bezejmenným nestvůrámbytostem, nejvýše však třetině počtu, na který byl veden útok, zranění snížit o 1 stupeň, pokud zároveň odpovídajícímu množství nestvůr bytostí stejným způsobem zranění zvýší.
== Obrana proti skupině ==
O tom, kolik z větší skupiny bezejmenných nestvůr bytostí bude útok opětovat, rozhoduje PJ, většinou platí, že útok opětují přinejmenším ti, na které je směřován, ale mají-li příležitost, tak všichni, co tak učinit mohou (tedy nejsou zaměstnaní něčím jiným, např. bojem s jinou postavou).
• Útočí-li na tebe nejvýše 3 nepřátelé ({{SKUPINY|HRSTKA}}), potom ti způsobí zranění podle běžných pravidel.
• Při útoku o víc jak 3 nepřátel (tedy {{SKUPINY|HOUFU}} nebo více) se zranění, které skupina uštědří hrdinovi, zhorší o 1 stupeň za každý stupeň rozdílu velikostí oproti {{SKUPINY|HRSTCE}}.
== Útok více hrdinů na stejné nestůry bytostí ==Pokud více hrdinů útočí ve stejný okamžik na stejnou skupinu bezejmenných nestvůrbytostí , zpravidla jen jednomu z nich dokáží plně opětovat svůj úder a tedy s ním provádět ZTEČ. Zbylí hrdinové potom vyhodnocují tah ZÁKEŘNOST.
== Zranění bezejmenných nestvůr bytostí ==Členové, mající {{TZ}}, nejsou schopni útočit. Nepočítají se tedy do opravy za velikost při určování {{ZÁSAH|ZÁSAHU}}, kterým nestvůra kterými skupina nestvůr útočí. Stále ale jsou schopni vykrývat a dostávat zranění, počítají se tedy do opravy a velikost při určování {{ZÁSAH|ZÁSAHU}}, kterou je veden útok proti CPbytostem.
Členové, mající {{KO}}, nejsou schopni ani útočit, ani se bránit. Nepočítají se tedy do opravy za velikost při určování {{ZÁSAH|ZÁSAHU}}.
Členové, mají {{SMRT}}, jsou mrtví – nevydrží na živu ani {{TRVÁNÍ|CHVÍLI}} a tak není čas jim dát {{PRVNÍ POMOC}}.
= Významné nestvůry bytosti =Významné nestvůry bytosti se vyskytují většinou jako příběhově důležití jednotlivci. Mají v deníku vyznačeno několik políček pro každý stupeň zranění, obdobně jako postavy.
{{TZTRAUMA|TRAUMATA}} a utržená z {{KOTZ}} u nich neovlivňuje neovlivňují hody (protože CP PJ si za bytosti si nehází), ale značí rovnou sníženou schopnost nebo úplnou neschopnost používat určitý typ útoku či nedostupnost některého z jejich tahů. Obdobně tomu je s vyřazením bytosti plynoucím z {{KO}}. Každý zásah do {{TZ}} tedy nestvůře bytosti zúží její možnostitoho, jakými zbraněmi může bytost na hrdinu udeřit nebo jaké tahy může hrát, {{KO}} u nich znamená neschopnost pokračovat v boji (nebo určitém způsobu boje, snesou-li více než jedno {{KO}}).
{{SMRT}} u nich znamená okamžitou nebo velmi brzkou smrt.
Je možné jim poskytnout {{PRVNÍ POMOC a }}, {{JIZVA|JIZVY u nich mají jen fikční dopad}} se projeví podobně jako {{TRAUMA|TRAUMATA}} zúžením možností bytosti.
Hrdinové a jejich pomocníci zvládnou bojovat jako rovný s rovným s právě jednou významnou nestvůroubytostí, kterou mají v dosahu své zbraně a často to tak i bývá.
Občas se ale může stát, že si jeden hrdina troufne na více takových nestvůrbytosti, nezřídka se stává, že více hrdinů se spojí proti jediné nestvůře bytosti nebo že významná nestvůra bytost je doprovázená či velí skupinám těch bezejmenných.
V takovém případě se použijí obdobná pravidla jako pro boj se skupinami bezejmenných nestvůrbytostí, jen nezapomeň, že jedna významná vydá za HRSTKU, dvě za HOUF, atd., pouze se třemi odlišnostmi:* Při rozhodování o tom zda a jaké nestvůry bytosti povedou útok zpět, má PJ úplně volnou ruku – leckdy totiž dává mnohem větší smysl, aby se o jejich ochranu postarali jejich služebníci. Oni pak raději kouzlí, velí jim nebo provádí něco úplně jiného, i když se na ně hrdinové snaží skrze hradbu služebníků dosáhnout svými zbraněmi a kouzly.* Některé nestvůry bytosti mají vícero zbraní . Z pohledu pravidel to může znamenat tři různé věci:** Není-li uvedeno nic, značí to, že bytosti má na výběr, jakou zbraní ZTEČ povede - vybírá PJ (ale hrdina může svými akcemi výběr zbraně omezit, například tím, na jakou vzdálenost bojuje, nebo z jaké strany s bytostí bojuje) - např. voják může míst kopí a luk, ale nedokáže je používat obě naráz.** Některé nestvůry jsou schopny používat své útoky zároveň. To znamená, že dokáží své zbraně kombinovat (viz používání více zbraní zároveň) nebo dokonce vést ZTEČ s více hrdiny zároveň. Stále se ale jedná pouze o jednu bytost.** Některé nestvůry (například vícehlavá saň nebo chiméra) jsou schopny jednat jako více samostatných bytostí v jednom těle. V tom případě je – například zároveň dovedou bojovat mordou, drápy i ocasem. V takovém případě je jedna nestvůra schopná současně vést ZTEČ s více hrdiny.* Útočí-li více významných nestvůr bytostí na jediného hrdinu, nebo útočí skupina bezejmenných nestvůr bytostí současně s významnou, pro výpočet uděleného zranění vezmi nejsilnější SZ dané skupiny, oprav ho o efekty všech zbraní, které se útoku útočí. Kdyby někdo z nich útočil magií, pak počítej silnější nejsilnější způsobené zranění. Teprve toto výsledné zranění následně uprav podle velikostí.
= Další pravidla pro přesilu =