Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Tahy

Přidáno 3 964 bajtů, 6. 12. 2020, 10:37
Založena nová stránka s textem „== Tahy == Už víme, že '''Svět Dračáku''' má specifickou dynamiku střídání se PJ a hráčů. Po většinu času jsou na tahu hráči. Oni vyp…“
== Tahy ==
Už víme, že '''Svět Dračáku''' má specifickou dynamiku střídání se PJ a hráčů.

Po většinu času jsou na tahu hráči. Oni vypráví, co se děje a ty jako PJ jim jen pomáháš s vyhodnocováním jejich tahů a doplňuješ jim informace a popisy, které jako hráči sami neznají. Čas od času se ovšem dostaneš na tah ty. Když jsi jako PJ na tahu, vyber si jeden z mnoha tahů, které máš ve hře k dispozici a zahraj ho. Neříkej však při tom jmenovitě, jaký tah hraješ, místo toho jim popiš událost v příběhu, která mu nejvíce odpovídá.

Ve pravidlech máš k dispozici krátký seznam vlastních tahů. Můžeš je hrát jako měkké, nebo jako tvrdé.
- Měkké tahy ve hře oznamují budoucí nebezpečí. Hraješ-li měkký tah, situace eskaluje, napětí stoupá, ale hrdinové v zásadě mají možnost nějak zasáhnout, reagovat, jsou stále ještě pány osudu.
- Tvrdé tahy zasáhnou postavy přímo, tvrdě, nevratně. Hraješ-li tvrdý tah, dochází k posunu situace v příběhu, který už nejde snadno vzít zpět či zastavit.

Kromě svých vlastních tahů dále budeš mít k dispozici tahy hrozeb - každá bytost z bestiáře, každá past, magické místo, vesnice či cizí postava ti bude nabízet krátký seznam svých oblíbených reakcí, metod boje či neobvyklých událostí, které můžeš použít, pokud jsi na tahu a bytost je na scéně.

* Pokud se tě hráči zeptají, co se děje (většinou měkký)
* Postavy na Výpravě zbytečně otálejí - např. více meditací/táboření bezprostředně po sobě (většinou měkký)
* Pokud postavy daly "příležitost na stříbrném podnose" – např. ignorovaly měkký tah (většinou tvrdý)
* Pokud postavy mají POTÍŽE – hod 6-. (měkký nebo tvrdý tah)

Krom tvrdosti tahu také záleží na vyznění tahu, které mohou ovlivnit hodiny.

* Pokud jsou hodiny odpovídající hrozby v prvních třech segmentech, tahy by měly hrozbu spíše představovat či charakterizovat.
* Ve čtvrtém a pátém segmentu by měly hrozbu eskalovat k nějakému konfliktu.
* Zaplnění šestého segmentu by mělo téměř vždy znamenat významný zlom či změnu ve vývoji hrozby, případně její zánik.

== Tahy ==
Jak sis určitě všiml, tahy hrdinů jsou vždy popsané v druhé osobě jednotného čísla - oslovují hráče a říkají mu, co má dělat.
Aby se ti lépe orientovalo v textech bytosti a určených pánovi jeskyně, budou tahy PJ a bytosti obsahovat instrukce pro hrdiny také v druhé osobě a instrukce pro PJ/bytosti budou uvedeny v první osobě. Tedy např.: 'Když tě zasáhnu, odzbrojím tě.', znamená "Když bytost a zasáhne hrdinu, hrdina bude odzbrojený."

V následujícím přehledu najdeš svoje tahy
* Družina
** Rozdělím vás / Oddělím tě od ostatních
** Svedu vás dohromady / Přivedu tě k někomu
** Svěřím ti někoho
** Přivedu tě/někoho na scénu
** Soustředím na tebe/někoho pozornost
** Otočím tvůj tah proti tobě
** UNAVÍM tě/nebudeš moct plnohodnotně tábořit.
* Boj a nebezpečí
** Udělím ti/někomu ZÁSAH
*** Zvýším ti/někomu +1ZÁSAH
** Udělím ZÁSAH oběma stranám
*** Zvyším sobě +1ZÁSAH, snížím tobě -1ZÁSAH, nebo obojí
** Vyklouznu z nevýhodného postavení
** Zaženu tě do nevýhodného postavení
** Zbavím tě výhodného postavení
** Získám výhodné postavení.
** Zajmu tě/někoho
* Vybavení
** Odzbrojím tě
** Seberu ti kus vybavení
** Využiji nevýhod, slabin tvého vybavení
** Přinutím tě utrácet, platit, nakupovat
** Svěřím ti něco
* Náznaky:
** Naznačím nebezpečí mimo scénu
** Naznačím blížící se nebezpečí
** Předestřu ti důsledky a zeptám se, co děláš? (předám tah)
* Nabídnu příležitost:
** Za cenu
** Zadarmo
* Hrozby a bytosti - odehraji:
** Běžný tah podle svého instinktu
** Tah ze svého chování
** Svůj zvláštní tah

Navigační menu