Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vyjednávání

Přidáno 2 386 bajtů, 15. 5. 2019, 18:22
bez shrnutí editace
{{poznámka|Kdy si na NĚCO ZA NĚCO neházet:
* Pokud se teprve ptáš, co by to stálo. Možná dostaneš rovnou odpověď, možná to bude důvod hodit si ODHAD OSOBY, ale není to ještě NĚCO ZA NĚCO.
* Pokud ti nabídku učinila NPC CP nebo už je domluvená cena a ty jí prostě a jednoduše zaplatíš, nebo provedeš požadovanou protislužbu předem. V takovém případě se pak věci odehrají tak, jak jste si je dohodnuli – krátkodobé obchody výměny se rovnou provedou a dlouhodobé – no, co si dohodnete a pojistíte v příběhu, to se bude také dít.
* Pokud jednáte s jiným hrdinou. Hrdinové mají vždy svobodnou vůli a nemůžete je k něčemu přimět herní mechanikou.
Kdy si na NĚCO ZA NĚCO házet:
* Pokud po protistraně chceš, aby něco udělala hned, a slibuješ jí za to něco, o co by mohla mít zájem (předmět, protislužbu) s tím, že to dodáš později.
* Pokud ti nabídku učinila NPCCP, ale ty chceš zaplatit později nebo nabídnout něco jiného.
* Pokud ve skutečnosti blafuješ nebo lžeš a nemáš vůbec v úmyslu zaplatit, snažíš se o podfuk nebo třeba jen předstíráš hrozbu, aniž bys byl schopen nebo ochoten ji naplnit.}}
 
=== HROZBA ===
Pokud se někoho snažíš k něčemu přimět výhrůžkami a zastrašováním, nemáš mu moc co nabídnout, ale jsi ochoten kvůli tomu eskalovat situaci,
* Hoď-{{CHA}}
TREFA:
* 10+: PJ vybere jedno z:
** Bojí se tě, ustoupí a stane se, co chceš
** Nebojí se tě, postaví se ti a situace eskaluje
* 7-9: PJ vybere jedno z:
** Jednu z možností 10+ nebo
** Pokud ti stál v cestě, zmizí ti z ní
** Zabarikáduje se. Nemůžeš mu ublížit, ale on nemůže pryč.
** Dá ti, řekne, ukáže či udělá to, co si on myslí, že chceš dostat, slyšet, vidět, dostat
** Velmi zvolna a opatrně ustupuje, ruce tak abys je viděl. Nakonec ti dá, co chceš, ale potrvá to.
POTÍŽE:
* 6-: PJ je na tahu
 
Tah HROZBA se používá jen tehdy, pokud nemáš co nabídnout, anebo nechceš nic nabídnout, ale přesto chceš protivníka k něčemu přimět a jsi ochoten a hlavně schopen kvůli tomu eskalovat situaci. Eskalace nemusí být nutně násilná – můžeš například pohrozit tím, že zloděje předáš autoritě, že vypíšeš odměnu na něčí hlavu nebo že prozradíš nějaké tajemství. Jakmile však takovou hrozbu jednou použiješ a cíl tvé akce se rozhodne, že neustoupí, musíš svou hrozbu naplnit.
Pokud však eskalace je násilná a protivník zvolí, že se tě nebojí a postaví se ti, zcela jistě se bezprostředně poté začne boj. Pokud je jisté, že mu ublížíš a on na tebe nemůže (např. ho máš na mušce a nemá kam uhnout), tak to bude automatické udělení běžného zranění. Pokud má ale šanci ti uniknout nebo dokonce ti také ublížit, pravděpodobné to bude některý z bojových tahů.
 
 
=== NÁKUP A PRODEJ ===
Sháníš-li na tržišti něco obvykle zde prodávaného (např. obyčejné vybavení, zbraň, zásoby jídla), dej 1-{{CENNOSTI|CENNOST}} a získáš to.
Sháníš-li něco méně obvyklého (např. obyčejné vybavení, ale mimo tržiště, nebo naopak neobvyklé předměty, vzácné informace, apod…) a dáš vědět, že to shání, řekni, řekni, kolik {{CENNOSTI|CENNOSTÍ}} (Max 3) vrazíš do toho, aby se to rozkřiklo.
* Hoď+{{CENNOSTI|CENNOSTI}}
TREFA:
* 10+: Rozkřikne se to a sháněná věc se k tobě dostane.
* 7-9: Rozkřikne se to a dostane se k tobě něco velmi podobného nebo podobně užitečného.
POTÍŽE:
* 6-: Rozkřikne se to a PJ je na tahu.

Navigační menu