Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vybavení

Přidáno 1 315 bajtů, 28. 12. 2020, 13:38
Jednorázové
* Zvláštní vybavení popsané u tvé rasy.
* Zvláštní vybavení popsané u tvého povolání.
* Sladěné magické či neobvyklé předměty (počet podle tvé úrovně).
* A k tomu jeden další {{PŘEDMĚTY|VELKÝ}} předmět na popruzích na zádech
** Typicky jde o batoh, ve kterém pohodlně uneseš až 5+{{SIL}} {{PŘEDMĚTY|STŘEDNÍCH}} předmětů, nebo odpovídající množství menších.
== Vlastnosti zbraní ==
* '''DLOUHÁ''' dovoluje dát PLOŠNÝ útok, je-li veden proti všem protivníkům v dosahu (kružmý sek a podobně)
* '''PRŮRAZ''' snižuje KZ -1KZ nepřátelům spoléhajícím na pevnost své zbroje (nikoliv však nepřátelům, co mají vysoké KZ kvůli tomu, že jsou rychlí, drobní, nehmotní a pod ...)* '''ŠERM''' snižuje SZ -1SZ nepřítelům ozbrojeným zbraněmi na blízko (tedy ZÁLOŽNÍMI, BĚŽNÝMI nebo ŤĚŽKÝMI, nikoli však PŘIROZENÝMI, jako jsou drápy, ostny, zuby a podobně).* '''POMALÁ''' snižuje SZ -1SZ tobě, útočíš-li na početnějšího nepřítele (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)* '''KRYT''' zvyšuje KZ +1KZ tobě, útočí-li na tebe (zblízka i z dálky) početnější nepřítel (ve smyslu skutečného počtu nepřátel, nikoliv velikost skupiny)
== Boj se dvěma zbraněmi ==
== Nouzové zbraně ==
Pokud používáš místo zbraně nějaký obyčejný předmět (třeba nohu od židle či pánvičku) nebo používáš zbraň jinak, než k čemu je určena (např. střelnou zbraň v boji zblízka, úder hruškou meče nebo toporem sekery), potom:
* dokážeš-li alespoň trochu využít charakter zbraně (např. na vzdálenost DOTYK přeci jen zvládneš z natažené kuše vystřelit nebo se toporem sekery rozmáchnout), počítej si její SZ, ale nezapočítávej si její vlastnosti. U předmětů, jako noha od židle nebo pánvička SZ odhadni podle velikosti.
* je-li to opravdu nouzové použití (např. kuší někoho praštíš do hlavy, nebo se o topor sekery přetahuješ s nepřítelem, co ho drží ve spárech), počítej si SZ:1 a nezapočítávej si její vlastnosti.
= Magické Kouzelné a neobvyklé vybavení =Kouzelné a neobvyklé vybavení je takové, které umožňuje postavě provádět nějaký neobvyklý tah - typicky tah jiného povolání, rasy nebo nějaký tah ušitý předmětu na míru. == Jednorázové ==Jednorázové trvalé a magické předměty - typicky lektvary a svitky - jsou vlastně předpřipravená KOUZLA. Použitím se spotřebují. Vždy je řečeno, kolik MAGů je v nich uloženo. Jejich trvanlivost je {{TRVÁNÍ|VÝPRAVA}}. Občas v podzemních jeskyních najdeš staré lektvary a svitky, které jsou stále použitelné. To je typicky dané tím, že byly uloženy v chladu, vlhku, tmě a permanentní přítomnosti slabé latentní magie. Trvanlivost takových předmětů se tedy váže na tu {{TRVÁNÍ|VÝPRAVU}}, při které je najdeš a vyzvedneš z místa, kde ležely. == Trvalé ==Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) trvalými magickými či neobvyklými předmětyči bytostmi, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah.Magické předmětyPředmět, se kterými není kterým je postava sladěna musí nést uložené ve svém batohu či torně (vyjma alchymisty, který může mít po ruce, aniž by jí to přetěžovalo. Vyžaduje-li předmět k používání MAGy, jsou dvě možnosti, jak je hrdina může nosit i v truhle)dodat:* Může použít vlastní magenergii z hlavy nebo truhly.* Opětovným sladěním nabije předmět na 3 MAGy, které pak může postupně použít.
= Poklady =
* Každé [[Povolání|povolání]] má u sebe uvedeno, kolik {{PŘEDMĚTY|MALÝCH}} a {{PŘEDMĚTY|STŘEDNÍCH}} {{CENNOSTI|CENNOSTÍ}} toho kterého druhu unese bez omezení.
* Kdokoliv může tahat libovolné poklady ve svém batohu, kde zaberou místo podle své velikosti.
 
== Měďáky, zlaťáky, stříbrňáky ==
1-CENNOST je pár DROBNÝCH zlatek, 1 MALÝ měšec stříbrňáků nebo 1 STŘEDNÍ pytel měďáků.
== Tabulka pokladů a velikostí ==

Navigační menu