Vybavení: Porovnání verzí

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 101: Řádek 101:
 
Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) magickými předměty, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah.
 
Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) magickými předměty, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah.
 
Magické předměty, se kterými není sladěna musí nést uložené ve svém batohu či torně (vyjma alchymisty, který je může nosit i v truhle).
 
Magické předměty, se kterými není sladěna musí nést uložené ve svém batohu či torně (vyjma alchymisty, který je může nosit i v truhle).
 +
 +
= Poklady =
 +
* Množství {{PŘEDMĚT|DROBNÝCH}} {{CENNOSTÍ|CENNOSTI}}, jako jsou mince, drobné šperky a drahé kameny, které uneseš bez {{PŘETÍŽENÍ|PŘETÍŽENÍ}} se neřeší.
 +
* Každé {{Povolání|povolání}} má u sebe uvedeno, kolik {{PŘEDMĚT|MALÝCH}} a {{PŘEDMĚT|STŘEDNÍCH}} {{CENNOSTÍ|CENNOSTI}} toho kterého druhu unese bez omezení.
 +
* Kdokoliv může tahat libovolné poklady ve svém batohu, kde zaberou místo podle své velikosti.

Verze z 16. 5. 2019, 10:56

Aniž by tě to PŘETÍŽILO, uneseš:

  • Zbraně, které odpovídají tvému povolání, nebo lehčí.
  • Zvláštní vybavení popsané u tvé rasy.
  • Zvláštní vybavení popsané u tvého povolání.
  • A k tomu jeden další VELKÝ předmět na popruzích na zádech
    • Typicky jde o batoh, ve kterém pohodlně uneseš až 5+SIL STŘEDNÍCH předmětů, nebo odpovídající množství menších.

Můžeš si toho na sebe navěsit i víc, ale potom se řiď následujícími pravidly:

  • Máš-li prostor si přebytečné vybavení odložit, může tak učinit a vyhodnocovat tahy normálně.
  • Potřebuješ-li vyhodnotit nějaký tah a nemůžeš si odložit, započítej si PŘETÍŽENÍ.
  • A pokud máš při PŘETÍŽENÍ v některém tahu POTÍŽE, může tě to UNAVIT.

PŘETÍŽENÍ je kumulativní – za každý další předmět, který neseš navíc, se postih zvedá (byť může zasáhnout různé vlastnosti).

Zbraně

U každého povolání máš uvedeno, kolik a jakých zbraní dokážeš nést a mít připravených „po ruce“, aniž by tě to PŘETĚŽOVALO. Mezi těmito zbraněmi dokážeš relativně rychle přezbrojit – stačí, aby ti v tom nic nebránilo.

Pokud chceš nosit víc zbraní a nebýt PŘETÍŽENÍ, můžeš si je nést v batohu a přezbrojení pak CHVÍLI trvá. Co se týká posouzení, kolik toho uneseš v batohu:

  • ZÁLOŽNÍ jednoruční a střelné zbraně jsou MALÉ.
  • ZÁLOŽNÍ obouruční a BĚŽNĚ jednoruční a střelné zbraně jsou STŘEDNÍ.
  • BĚŽNÉ obouruční a TĚŽKÉ zbraně jsou VELKÉ.

Chceš-li v boji používat zbraň, kterou nemáš uvedenou u svého povolání, můžeš, ale PŘETĚŽUJE tě to.

Chceš-li mít „po ruce“ více zbraní, než máš uvedeno u svého povolání, můžeš, ale PŘETĚŽUJE tě to.

Vlastnosti zbraní

  • DLOUHÁ dá PLOŠNÝ útok proti početnějšímu protivníkovi v dosahu
  • PRŮRAZ snižuje KZ nepříteli, nosícímu zbroj
  • ŠERM snižuje SZ nepříteli bojujícímu se zbraní na blízko
  • POMALÁ snižuje SZ tobě, útočíš-li na početnějšího nepřítele
  • OBRANA zvyšuje KZ tobě, útočí-li na tebe početnější nepřítel

Boj se dvěma zbraněmi

Pokud bojuješ se dvěma jednoručními zbraněmi, rozhodni se, kterou z nich používáš jako hlavní a kterou si pomáháš. V případném bojovém tahu si počítej:

  • SZ a všechny vlastnosti hlavní zbraně
  • Jednu vlastnost pomáhající zbraně

Vlastnosti ŠERM a PÁDNÝ se mohou kumulovat (tzn. boj se dvěma šavlemi snižuje ZÁSAH od nepřítele o -2).

ZBRANĚ

Zbraň SZ Dosah Ruce Vlastnosti Vlastnosti Druh Poznámka
Pěst, kop 0 DOTYK 0 0+0-0=0
Prak, kámen 0 DOTYK+HOD 1 ZÁLOŽNÍ 0+1-1=0
Dýka, nůž 1 DOTYK+HOD 1 ZÁLOŽNÍ 1+1-1=1
Tesák, krátký meč 1 DOTYK 1 ŠERM ZÁLOŽNÍ 1+1-1=1
Obuch, boxer 1 DOTYK 1 PRŮRAZ ZÁLOŽNÍ 1+1-1=1
Hůl 2 DOTYK 2 DLOUHÁ ZÁLOŽNÍ 2+1-2=1
Štít 1 DOTYK 1 Šablona:OBRANA BĚŽNÁ 1+1-1=0
Sekera, kopí 2 DOTYK+HOD 1 BĚŽNÁ 2+1-1=2
Meč, šavle 2 DOTYK 1 ŠERM BĚŽNÁ 2+1-1=2
Palcát, řemdih 2 DOTYK 1 PRŮRAZ BĚŽNÁ 2+1-1=2
Halapartna 2 DOTYK 2 ŠERM DLOUHÁ BĚŽNÁ 2+2-2=2
Cep 2 DOTYK 2 PRŮRAZ DLOUHÁ BĚŽNÁ 2+2-2=2
Luk 2 HOD+Šablona:VÝSTŘEL 2 BĚŽNÁ 2+1-2=1
Samostříl, kuše 2 HOD+Šablona:VÝSTŘEL 2 PRŮRAZ POMALÁ BĚŽNÁ 2+1-3=1
Válečné kladivo 3 DOTYK 1 PRŮRAZ TĚŽKÁ 3+1-1=3
Obouruční sekera, meč 3 DOTYK 2 ŠERM DLOUHÁ TĚŽKÁ 3+2-2=3
Obouruční palice, těžký kyj 3 DOTYK 2 PRŮRAZ DLOUHÁ TĚŽKÁ 3+2-2=3
Těžká kuše 3 HOD+Šablona:VÝSTŘEL 2 PRŮRAZ POMALÁ TĚŽKÁ 3+2-3=2
Pochodeň 2 DOTYK 1 BĚŽNÁ 2+0-1=0

ZBROJE

Zbroj KZ Vlastnost
Prošívanice, kožená 1
Šupinová, plátová 2
Turnajová 3 POMALÁ

Nátěry na zbraně a zvláštní projektily

Na některé nestvůry platí, když jsou zbraně zhotoveny z netradičního materiálu (např. šípy se stříbrnými hroty, osikový kolík), natřené specifickým nátěrem (např. česnekem, vlčím morem nebo veverčím sádlem), případně jde o flakón s neobvyklou tekutinou (např. svěcenou vodu). V takovém případě se vlastnosti zbraně nemění (nebo vyber nejbližší podobnou zbraň), ale PJ má v Bestiáři například pro daný typ nátěru uvedené jiné KZ, než obvykle.

Magické předměty

Každá postava se může během TÁBOŘENÍ sladit s jedním (od 1. úrovně), dvěma (od 6. úrovně) nebo třemi (od 11. úrovně) magickými předměty, které jí pak dávají možnost používat buďto tah jiného povolání, nebo mají svůj, úplně zvláštní tah. Magické předměty, se kterými není sladěna musí nést uložené ve svém batohu či torně (vyjma alchymisty, který je může nosit i v truhle).

Poklady