Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Vyjednávání

Přidáno 1 321 bajtů, 5. 3. 2020, 09:50
bez shrnutí editace
=== NĚCO ZA NĚCO ===
Pokud někomu něco nabízíšse s někým domluvíš na vzájemné výměně zboží, služeb nebo cenností, která je pro něj výhodná nebo alespoň předstírášférová, že někomu něco nabízíš prostě se tak stane.* Okamžitá směna se ihned odehraje.* Dlouhodobé smlouvy a dohody platí do té míry, do jaké je protivník spolehlivý, či si je pojistíš v příběhu, nemáš však garantováno jejich dodržení skrze pravidla. Pokud po někom chceš, aby pro tebe kvůli tomu něco udělaljen na základě příslibu či nabídky budoucího plnění nebo protislužby,
* hoď+{{CHA}}
TREFA:
* 7-9: Cíl ti úplně nevěří, ale je ochotný udělat, co chceš. Vyber si 1 z:
** Nejprve naplň svůj slib, dodrž svou část dohody, dodej, co jsi slíbil. Cíl pak také udělá, co chceš a bude to považovat za uzavřený obchod.
*** Dokud se tak nestane, cíl je na pochybách, ale sám od sebe nepodnikne nic proti tobě.** Chceš-li jej i přesto přimět, aby svou část dohody provedl jako první, musíš mu dát nějakou odpovídající záruku či zástavu, případně mu jako první vyjít vstříc jinou protislužbou.
*** Pokud později nedodržíš svůj slib, nedodáš, co bylo slíbeno, o záruku přijdeš.
*** Pokud později svůj slib dodržíš, dodáš, co bylo slíbeno, záruka se ti vrátí.
Nabídkou se rozumí to, že postavě dáváš něco, o co má zájem. Pokud vyjednáváš po dobrém, můžeš mu nabídnout předmět, po kterém touží, slíbit mu získání informaci, kterou chce nebo jen {{CENNOSTI}}. Pokud vyjednáváš po zlém, například s vězněm nebo zajatcem, bude takovým slibem třeba nabídka svobody nebo toho, že mu nebude ublíženo. Někdy je slib a záruka totéž, jindy může jít o dvě různé věci. Nezapomeň na {{Základy hry#Zlatá pravidla|zlatá pravidla}} – není možné cíli dát záruku jen tak na oko, nedodržet slib a vzápětí jej o ní připravit.
 
Potřebuješ-li určit adekvátní cenu, použij tah NÁKUP A PRODEJ.
Kdy si na NĚCO ZA NĚCO neházet:
* Pokud se teprve ptáš, co by to stálo. Možná dostaneš rovnou odpověď, možná to bude důvod hodit si ODHAD OSOBY, ale není to ještě NĚCO ZA NĚCO.
* Pokud ti nabídku učinila CP nebo už je domluvená cena a ty jí prostě a jednoduše zaplatíš, nebo provedeš požadovanou protislužbu předem. V takovém případě se pak věci odehrají tak, jak jste si je dohodnuli – krátkodobé obchody výměny se rovnou provedou a dlouhodobé – no, co si dohodnete a pojistíte v příběhu, to se bude také dít.
* Pokud rovnou sám nabídneš něco, co je pro CP výhodné nebo jde o prostou směnu podle tahu NÁKUP A PRODEJ
* Pokud jednáš s jiným hrdinou. Hrdinové mají vždy svobodnou vůli a nemůžete je k něčemu přimět herní mechanikou.
Kdy si na NĚCO ZA NĚCO házet:
* Pokud po protistraně chceš, aby něco udělala hned, a slibuješ jí za to něco, o co by mohla mít zájem (předmět, protislužbu) s tím, že to dodáš později.
* Pokud ti nabídku učinila CP, ale ty chceš zaplatit později nebo , složit jen nějakou zálohu či nabídnout něco jiného, u čeho se má teprve ukázat, že to bude pro danou CP užitečné.
* Pokud ve skutečnosti blafuješ nebo lžeš a nemáš vůbec v úmyslu zaplatit, snažíš se o podfuk nebo třeba jen předstíráš hrozbu, aniž bys byl schopen nebo ochoten ji naplnit.
** Výsledek 7-9 v takovém případě znamená, že protistrana ti na tvé blafování neskočila a ty buďto musíš dát záruku, zaplatit či splnit svou část dohody předem nebo naplnit svou hrozbu jako první - a teprve potom to také udělá protistrana.}}
=== HROZBA ===
=== NÁKUP A PRODEJ Nákup a prodej ===Sháníš-li kdekokoliv bezvýznamné předměty, jako je nouzové vybavení, ZÁLOŽNÍ zbraně či doplnění munice, nebo drobné občerstvení, nestojí tě to žádné {{CENNOSTI}}, stačí že máš u sebe pár drobných mincí, které můžeš utratit. Sháníš-li na vhodném místě (např. tržišti ) něco obvykle zde prodávaného (např. obyčejné vybavení, BĚŽNOU zbraň, zásoby jídlao hodnotě cca 5-JÍDLA), dej 1-{{CENNOSTI|CENNOST}} a získáš to. Sháníš-li něco méně obvyklého (např. obyčejné vybavení, ale mimo tržiště, nebo naopak neobvyklé předměty, TĚŽKÉ zbraně, vzácné informace, apod…a pod, od někoho, kdo to má) a je to k dispozici, zeptej se PJ, kolik CENNOSTÍ to stojí. Zaplatíš-li danou cenu, nebo dokonce víc, získáš to. Není-li to k dispozici, ale ty dáš vědět, že to shání, řeknisháníš, řekni, kolik {{CENNOSTI|CENNOSTÍ}} (Max 3) vrazíš do toho, aby se to rozkřiklo.
* Hoď+{{CENNOSTI|CENNOSTI}}
TREFA:
* 10+: Rozkřikne se to a sháněná věc se k tobě dostane. Zeptej se PJ, kolik CENNOSTÍ to stojí.* 7-9: Rozkřikne se to a dostane se k tobě něco velmi podobného nebo podobně užitečného. Zeptej se PJ, kolik CENNOSTÍ to stojí.
POTÍŽE:
* 6-: Rozkřikne se to a PJ je na tahu.

Navigační menu