Jařík:(3)
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Dyndara: Rozsvítila jsem lucernu a vydáváme se šeravým údolím za hlasy. Obrein: Vykračuji si bezstarostně a tak, abych byl dobře slyšet, ještě zmíním k ostatním: „Jestli umí mluvit, tak budou přátelští.“
Takovéto situaci se někdy říká příležitost na stříbrném podnose. Je to chvíle, kdy se hrdinové dobrovolně vystaví nějakému nebezpečí nebo reakci okolí. PJ si v tu chvíli vezme slovo a může zahrát svůj vlastní tah. Pokud nejde o přímé ohrožení postav, je to zpravidla tah měkký - tedy nějaké varování, výstraha, nabídka, příležitost nebo předzvěst možných budoucích událostí.
PJ: Větu nedořekneš, protože zadrnčí tětiva a do stromku kousek od vás se zabodne varovný šíp.
Po každém tahu vždy PJ předá slovo zpět hráčům a zeptá se, co budou dělat dál.
Dyndara: „Ale no tak, přátelé, není třeba hned vytahovat zbraně,“ zavolám do tmy. Obrein: „Kdybychom chtěli bojovat, tak bychom nepřicházeli takhle nápadně, nemyslíte?“ dodám. Pak se otočím k Jaříkovi a co nejtišeji mu řeknu: „Co dál, mladej? Ukaž nám, co se v tobě skrývá?“
Tví spoluhráči nechali volbu dalších událostí na tobě. Opět platí, že ve skutečné hře bys mohl vymyslet úplně cokoliv, ale v tomto tutoriálu si vyber jednu ze tří možností: