Jařík:(3)

Z Svět Dračáku
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 Dyndara: Rozsvítila jsem lucernu a vydáváme se šeravým údolím za hlasy.
 Obrein: Vykračuji si bezstarostně a tak, abych byl dobře slyšet, ještě zmíním k ostatním: „Jestli umí mluvit, tak budou přátelští.“ 

Takovéto situaci se někdy říká příležitost na stříbrném podnose. Je to chvíle, kdy se hrdinové dobrovolně vystaví nějakému nebezpečí nebo reakci okolí. PJ si v tu chvíli vezme slovo a může zahrát svůj vlastní tah. Pokud nejde o přímé ohrožení postav, je to zpravidla tah měkký - tedy nějaké varování, výstraha, nabídka, příležitost nebo předzvěst možných budoucích událostí.

 PJ: Větu nedořekneš, protože zadrnčí tětiva a do stromku kousek od vás se zabodne varovný šíp. 

Po každém tahu vždy PJ předá slovo zpět hráčům a zeptá se, co budou dělat dál.

 Dyndara: „Ale no tak, přátelé, není třeba hned vytahovat zbraně,“ zavolám do tmy. 
 Obrein: „Kdybychom chtěli bojovat, tak bychom nepřicházeli takhle nápadně, nemyslíte?“ dodám. Pak se otočím k Jaříkovi a co nejtišeji mu řeknu: „Co dál, mladej? Ukaž nám, co se v tobě skrývá?“ 

Tví spoluhráči nechali volbu dalších událostí na tobě. Opět platí, že ve skutečné hře bys mohl vymyslet úplně cokoliv, ale v tomto tutoriálu si vyber jednu ze tří možností:

  • Vyběhnete co nejrychleji kolem nich, i když to bude skrze salvu šípů (8)
  • Chceš vyjednávat a něco skřetům nabídnout, aby vás nechali projít (13)
  • Chceš se probít skrze tábořiště a připravené skřeťáky (16)